ایاد علاوی: عراق در شرایط خطرناکی دارد

رئیس ائتلاف الوطنیه عراق گفت: عراق در شرایط خطرناکی دارد. این امکان وجود دارد که کشور به سمت مرحله خلاء قانون اساسی سوق داده شود.
کد خبر: ۵۰۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹ - 05February 2022

ایاد علاوی زنگ خطر را درباره عراق به صدا درآورد

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از السیاسه‌نیوز، «ایاد علاوی» رئیس ائتلاف الوطنیه از همه شخصیت‌ها و جناح‌های سیاسی عراق خواست تا به اصل آرامش و دوری از گفت‌وگو‌های رسانه‌ای پایبند باشند؛ چرا که این دست عوامل باعث به هم ریختن و پیچیده‌تر شدن اوضاع می‌شود.

وی گفت: عراق در شرایط خطرناکی دارد، و با وجود بروز اختلافات بر سر نامزد‌های اصلح و جایگاه‌ها و خواسته برخی گروه‌ها برای تحریم فرایند سیاسی، این امکان وجود دارد که کشور به سمت مرحله خلأ قانون اساسی سوق داده شود.

همچنین «مشعان الجبوری» از سیاستمداران عراقی در واکنش به اعلام تصمیم ناگهانی جریان صدر برای عدم حضور در جلسه رای‌گیری برای انتخاب رئیس جمهوری عراق در توئیتی نوشت که این احتمال وجود دارد که نمایندگان دو ائتلاف عزم و تقدم به همراه نمایندگان حزب دموکرات کردستان عراق در جلسه رای گیری شرکت نکنند.

وی افزود که در این صورت جلسه به حد نصاب نخواهد رسید و ما وارد یک دوره بی سابقه خلأ قانونی خواهیم شد.

بر اساس این گزارش، «حسین العذاری» رئیس فراکسیون پارلمانی صدر امروز (شنبه) از تحریم نشست روز دوشنبه پارلمان که قرار بود برای انتخاب رئیس جمهور تشکیل شود، خبر داده و اعلام کرده بود: از تمامی نمایندگان جریان صدر می‌خواهیم تا در جلسه روز دوشنبه پارلمان شرکت نکنند. به دستور رهبر جریان صدر تمامی مذاکرات با فراکسیون‌های پارلمانی برای تشکیل دولت آتی به حالت تعلیق درآمد.

«مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق امروز به تصمیم فراکسیون صدر برای تحریم نشست روز دوشنبه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، بارزانی در این خصوص تصریح کرد: تصمیم فراکسیون صدر برای تحریم جلسه روز دوشنبه پارلمان ما را غافلگیر کرد.

طبق اعلام قبلی، قرار بود جلسه نمایندگان پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهور این کشور طی روز دوشنبه هفته جاری برگزار شود.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار