رئیس جمهور در تماس تلفنی رئیس جمهور عراق:

تهران از امنیت و ارتقای جایگاه منطقه‌ای عراق حمایت می‌کند/ آمریکا و رژیم صهیونیستی دلسوز ملت‌های منطقه نیستند

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: هر کشوری در منطقه که نسبت به اهداف سلطه‌گرانه آمریکا و رژیم صهیونیستی غفلت کند هم منافع ملت خود را پایمال کرده و هم مورد غضب ملت‌های مسلمان قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۵۱۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱ - 03April 2022

تهران از وحدت، امنیت و ارتقای جایگاه منطقه‌ای عراق حمایت می‌کند/ آمریکا و رژیم صهیونیستی دلسوز ملت‌های منطقه نیستندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور امروز در پاسخ به تماس تلفنی برهم صالح رئیس جمهور عراق با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی نزول برکات الهی برای ملت عراق و تمامی مسمانان جهان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از وحدت، استقلال، امنیت و ارتقای جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی عراق حمایت می‌کند، اظهار داشت: کوچکترین ناامنی در عراق را به زیان همه منطقه می‌دانیم لذا از تحقق منافع مردم عراق و استقرار دولت قوی در این کشور استقبال می‌کنیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه تهران و بغداد صرفا رابطه همسایگی ندارند بلکه دو ملت از رابطه برادرانه و خویشاوندی برخوردار هستند، گفت: گام‌های خوبی در توسعه و تعمیق روابط دو کشور برداشته شده است و مصمم هستیم سطح روابط و همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌ها با تمام ظرفیت ارتقاء یابد و توسعه روابط دوجانبه و منطقه‌ای تهران و بغداد به روابط نزدیک در سطح بین المللی بینجامد.

رئیس جمهور در ادامه تلاش برای استقرار امنیت و آرامش در منطقه را بدون دخالت بیگانگان مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: گذشت زمان حقانیت بیانات رهبر معظم انقلاب که آمریکا به هیچ عنوان دلسوز ملت‌های مسلمان منطقه بویژه عراق نیست را ثابت کرده است و امروز بر همگان آشکار شده که بیگانگان صرفا بدنبال منافع و سلطه گری خود هستند.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: هر کشوری در منطقه که نسبت به اهداف سلطه‌گرانه آمریکا و رژیم صهیونیستی غفلت کند هم منافع ملت خود را پایمال کرده و هم مورد غضب ملت‌های مسلمان قرار خواهد گرفت.

برهم صالح رئیس جمهور عراق نیز در تماس تلفنی خود با تبریک حلول ماه رمضان، بر لزوم همکاری مشترک دو کشور برای غلبه بر چالش‌های منطقه‌ای تاکید کرد و گفت: استقرار ثبات و امنیت در منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است و در این زمینه به نقش فعال جمهوری اسلامی ایران امیدوار هستیم.

رئیس جمهور عراق خاطرنشان کرد: تهران و بغداد در سطح منطقه‌ای و بین الملی از اشتراک نظر و اهداف فراوانی برخوردار هستند و با تقویت سطح همکاری و هماهنگی‌ها می‌توانیم گام‌های مفید و موثری برای تامین منافع ملت‌های خود و ملت‌های منطقه برداریم.

برهم صالح افزود: راه حل بحران‌های منطقه صرفاً اراده خود کشور‌ها و راه‌حل درون منطقه‌ای بدون دخالت اجانب است.

رئیس جمهور عراق با تاکید بر اهمیت توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور گفت: ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور می‌تواند در خدمت منافع دو ملت قرار بگیرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار