هشدار حزب الله عراق به ترکیه:

پیش از آنکه دیر شود، ترکیه نیروهایش را از عراق را خارج کند

جنبش کتائب حزب الله عراق ضمن هشدار نسبت به هر گونه توهین به مرجعیت این کشور، به ترکیه نیز هشدار داد که نیرو‌های خود را خارج کند.
کد خبر: ۵۰۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱ - 05February 2022

پیش از آنکه دیر شود، ترکیه نیروهایش را از عراق را خارج کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش کتائب حزب الله عراق به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله سید محمد باقر الحکیم با انتشار بیانیه‌ای، تأکید کرد که این شهید والامقام، در مسیر جهاد و شهادت و کمک به ملت عراق و مستضعفان جهان حرکت کرد.

پایگاه خبری کتائب، ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد: «تأکید می‌کنیم که شهداء، رهبران و مراجع ما، به ویژه مرجعیت دینی در نجف اشرف، دژ مستحکم و چراغی هستند که مسیر را روشن کرده و از ملت در برابر شر اشرار دفاع می‌کنند».

کتائب هشدار داد که هر کس به مراجع عراق اهانت کند، به همه ملت این کشور و امت اسلام اهانت کرده است و هر گونه توهین به آنان، از طریق عذرخواهی قابل جبران نیست، بلکه افراد توهین کننده باید ساختار فکری و عقیدتی خود را تغییر دهند.

این جنبش در ادامه به انتخابات پارلمانی و مسئله فراکسیون بزرگتر در آن پرداخت و تأکید کرد، قابل قبول نیست که به افراد یک گروه یا مذهب که جز تن دادن به فریب و تزویر، کاری ندارند، این مسئله داده شود و این افراد «باید بدانند که بیابانها، مخفیگاه‌ها یا کاخ‌ها از آنان در برابر خشم مردم، حمایت نخواهد کرد».

کتائب با تأکید بر اینکه چنین افرادی باید «سریعا، ابراز پیشمانی کرده و به جایی بازگردند که در آن بوده‌اند»، خاطر نشان کرد، کسی که در برابر ظلم به هم‌وطنان خود و امت اسلام، سکوت کند، شایستگی ندارد که مسئولیتی بپذیرد؛ زیرا ملت غیور یمن به خاطر سکوت این افراد، یاوری ندارند».

این جنبش ضمن قدردانی از کمک‌های سخاوتمندانه ملت عراق به مردم یمن، تأکید کرد، یمن سرزمین عزت، حکمت، شجاعت و ایثار است و مردم این کشور نیز کسانی هستند که از همه مسلمانان دفاع کرده و می‌کنند و از رفتار برخی از مردم [عراق]، گله نکنند.

کتائب در پایان درباره حملات ترکیه به شمال عراق هم خاطر نشان کرد: «کارد به استخوان رسیده است. نادیده گرفتن جان مردم ما و [نقش]حاکمیت کشور ما، کافی است... بدانید ملتی که ابهت بزرگترین قدرت جهان را در هم شکست و پوزه‌اش را به خاک مالید، می‌تواند بینی شما را نیز به خاک بمالد... پس، قبل از آنکه دیر شود، نیروهایتان را خارج کنید».

منابع خبری عراق دوازدهم ماه جاری از حملات هوایی ترکیه به سلسه جبال «مخمور» واقع در استان نینوی در شمال عراق خبر دادند که به بهانه هدف قرار دادن عناصر تروریستی حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) صورت می‌گیرد (جزئیا.

گروه پ‌ک‌ک، در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است و از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار