نماینده ولی‌فقیه در یزد:

کشور ما امروز نیازمند مدیران خلاق است

آیت‌الله «ناصری» گفت: کشور ما امروز از کمبود مدیران و نیرو‌های خلاق رنج می‌برد؛ مدیرانی که با ذهن خلاق بتوانند برای حل مشکلات راهکار ارائه دهند.
کد خبر: ۵۰۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸ - 07February 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی‌فقیه در یزد امروز در دیدار با مسئولان دانشگاه آزاد یزد با اشاره به اهمیت مسئله معنویت و دینداری اظهار داشت: این موضوعی است که در آموزش‌های ما کمرنگ شده و کمتر به آن توجه می‌شود به همین دلیل دانش آموز و دانشجوی ما با هویت خود بیگانه شده و به سراغ الگو‌های غربی و غیر بومی می‌رود.

وی عنوان کرد: دغدغه انقلاب نیز ایجاد یک تحول درونی بود که امیدواریم این تحول از سیستم آموزشی ما آغاز و روی مسئله تفکر، تعقل و تدین کار شود.

ناصری با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان به تربیت معلم برای دانش آموزان می‌پردازد، افزود: این تحول لازم است در دانشگاه فرهنگیان نیز ایجاد شود تا معلمانی تربیت شوند که روحیه معنویت در آن‌ها قوی باشد و اطلاعات علمی و دینی و مذهبی آن‌ها تقویت شود.

وی تصریح کرد: معلم باید هم دغدغه دین و هم دغدغه علم دانش آموزان داشته باشد و آن‌ها را هم دین محور و هم تفکرمحور بار بیاورد تا آسیب‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم، در آینده کمتر شود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: دانش آموزان ما استعداد دارند، اما این استعداد‌ها نادیده گرفته شده و عزمی برای استفاده جدی از آن نبوده که امیدواریم به برکت انقلاب و نظام اسلامی، این روند متحول شود و به عنوان یک دستاورد مهم در دانشگاه‌ها و مدارس محقق شود.

ناصری با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات در مدیریت‌ها این است که خیلی از مدیران ذهن خلاق ندارند، تصریح کرد: کشور و استان ما نیازمند مدیران خلاقی است که برای مسائل و مشکلات راهکار داشته باشند و آن را اجرایی کنند.

وی یادآور شد: امروز یکی از مشکلات مهم کشور مسائل اقتصادی و گرانی‌هاست، اما این همه مدیر هنوز نتوانسته اند این مشکل را به نحوی حل کنند که مردم تحت فشار نباشند.

امام جمعه یزد بیان داشت: کسی که لیسانس یا فوق لیسانس مدیریت می‌گیرد باید قدرت این را داشته باشند که مسائل را مدیریت کند و این مسئله‌ای است که دانشگاه‌ها باید آن را حل کنند و به صرف مدرک اکتفا نکنند و از توانایی و توانمندی فارغ التحصیلان خود اطمینان حاصل کنند و آموزش‌هایی به آن‌ها دهند که بتوانند سازندگی را در جامعه ایجاد کند.

این مسئول یادآور شد: البته سازندگی و قدرت علم اگر با معنویت همراه باشد، مشکلات کشور را حل می‌کند و اگر با معنویت و تعهد همراه نباشد، سر از کشور‌های بیگانه در می‌آورد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: البته این روحیه باید از دوران کودکی در بچه‌ها و در مهدکودک‌ها و مدارس تقویت شود و از همان زمان در کنار علم آموزی و مهارت آموزی، اخلاق و معنویت آن‌ها نیز مدنظر قرار گیرد.

رئیس و معاونان دانشگاه آزاد یزد نیز در این دیدار به بیان برنامه‌های اجرا شده در زمینه‌های مختلف علمی و معنوی پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار