توصیه شهید «صباغى» به ملت ایران

شهید محمدرضا صباغی در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «اى امت اسلامى آماده باشید در مقابل تهدید ابرجنایتکاران سستى به خود راه ندهید و اگر سستى کنید اسلام در خطر است، امام و رهبرمان را همیشه دعا کنید و هیچوقت آن را تنها نگذارید.»
کد خبر: ۵۰۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳ - 07February 2022

توصیه شهید «صباغى» به ملت ایران

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهید» شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... «برگ سبزی، تحفه درویش»، «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید».

وصیت‌نامه شهید محمدرضا صباغی

«بسم رب الشهدا و الصدیقین

یا ایت‌ها النفس المطمئنه ارجعى الى ربک راضیه مرضیه فادخلى فى عبادى و ادخلى جنتى. اى نفس آرام گرفته بازگرد به سوى پروردگارت که از تو راضى و تو نیز از او راضى هستى پس داخل شو در میان بندگان من و داخل شو در بهشت من.

اى نفسى که تا دیروز بر اثر گناه سیاه و تاریک شده بودى و بندهاى شیطانى تمام وجود تو را احاطه کرده بود بیا و این بندهاى شیطانى که تو را در قفس انداخته، پاره کن تا به مرحله یقین الى الله نایل شوى و در مرحله قرب خداوندى قرار بگیرى.

الحمدالله الذى هدینا و ما کنا لنهتدى لولا ان هدینا الله. حمد و ستایش مخصوص خدایى است که ما را به دینشان هدایت فرمود و نبود اگر هدایت خداوند بزرگ نمی‌بود؛ و لا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون؛ و مپندارید کسانى که در راه خدا کشته شده اند مرده اند بلکه زنده اند و نزد خدا روزى می‌خورند.

بارال‌ها پروردگارا، این جانب شهادت می‌دهم به وحدانیت و یگانگى تو و به رسالت حضرت خاتم الانبیاء (ص) که براى آزادى انسانى از زیر بار جهل و فساد فرستادى و گواهى می‌دهم به امامت امامان و پیشوایان تشیع سرخ از امام على (ع) تا امام مهدى (عج) و باز شهادت می‌دهم به ولایت فقیه عادل و آگاه بر زمان و مدیر و مدبر نایب امام قائم امام امت خمینى کبیر.

خدایا تو را سپاس می‌گویم که مرا آگاه ساختى به رسالت انبیایت و مرا بر آن داشتى که در راه تو و بسوى تو حرکت کنم؛ خدایا!  بارالها! تو را سپاس می‌گویم که مرا معرفت و شناخت آموختى تا راه انبیای الهى را که همانا خط و مشى توست و بسوى توست از راه شیطان، جن و انس بازشناسند و براى رسیدن به تو گام بردارم، بسوى تکامل الهى و بسوى تقرب به تو اى خداى بخشنده و مهربان.

 اى خدا اگر در این راه پرارزش توفیق شهادت بر من دهى از تو می‌خواهم که مرا به مقربان درگاهت مورد عفو و بخشش نامتناهى خود قرار دهى و مرا از نعمت و مغفرت و رحمت متنعم سازى و مورد عفو خود قرار دهى. اى خدا اگر ما چند روزى در این دنیاى فانى  و گناه کردیم در همین لحظه با تو عهد می‌بندیم که از گناهان گذشته خود پشیمان هستیم و توبه می‌کنیم که دیگر خدایى نکرده گناهى از ما سر نزده.

اى خدا تو بزرگى، تو عظیمى، تو غفورى می‌دانستیم که گناه انسان به ضرر خود اوست، اما جاهل بودیم و نمى‌دانستیم که گناه انسان را به هلاکت می‌افکند ولى الان که فهمیدیم دیگر عهد با تو را می‌بندیم که گناهى را انجام ندهیم. اى خداى مهربان گناه ما از روى جهالت بوده از روى لجاجت با تو نبوده و با زبان الکن خود به این کار خود اقرار می‌کنیم؛ خودت فرمودى که من گناهکار جاهل را می‌آمرزم، اى قادر از تو طلب عفو و مغفرت می‌کنم و گناهانى که در خلوت و جلوت مرتکب شدم از آن‌ها هم طلب مغفرت می‌کنم.

اما چند پیامى کوتاه و مهم از بنده حقیر به مردم شهیدپرور و امت اسلامى، اى امت اسلامى آماده باشید که اسلام در خطر است، به خدا قسم اگر من و تو امروز اسلام را یارى نکنیم همانند آن است که حسین (ع) را در روز عاشورا تنها گذاشتیم، اى مردم این دنیا فانى است و این دنیا می‌گذرد و باید هیچ گناه نکنیم و اگر گناه کردیم باید زود توبه کنیم و با خدا باشیم تا خدا هم با ما باشد.

اى امت اسلامى آماده باشید در مقابل تهدید ابرجنایتکاران سستى به خود راه ندهید و اگر سستى کنید اسلام در خطر است، امام و رهبرمان را همیشه دعا کنید و هیچوقت آن را تنها نگذارید که ما هر چه داریم از او داریم و راه فلاح و رستگارى راه امام عزیز خمینى بت‌شکن است، بر شما باد اى مردم جهاد در راه خدا، بر شما باد اى مردم به رعایت ایمان و تقوای الهى بر شما باد به اطاعت از ولایت فقیه بر شما باد به نماز و عبادت پروردگار که عبادت پروردگار لازم و واجب است براى اینکه ما خودمان به عبادت کردن احتیاج داریم تا خود را بوسیله عبادت و نیکوکارى به مرحله کامل برسانیم؛ بر شما باد پاک بودن در راه خدا، اى امت بزرگ در برابر مشکلات و ناملایمات و سختی‌هاى این دنیا صبور و بردبار باشیم که خدا با صابران است و هیچ شکى به خود راه ندهید که راه راه حسین (ع) است، چون حسین (ع) و امام زمان (عج) در جبهه‌ها حضور دارند و ما به این حقیقت آشنا هستیم و شکى نداریم که حسین (ع) با ماست و مبادا شیطان، جن و انس شما را وسوسه کند و از راه مستقیم شما را منحرف کند و از انقلاب و امام دست برندارید که  اگر خدایى نکرده کوتاهى بکنید دست کمى از مردم کوفه نخواهید داشت.

در خاتمه از پدر و مادر عزیز و ارجمندم بسیار تشکر و قدردانى می‌کنم که مرا در راه خدا پرورش دادند و به این مرحله از سن رسانیدند که بتوانم در این راه جهاد پرشکوه و جهاد فى سبیل الله شرکت کنم و سهیم باشم.

عزیزانم از رفتن من ناراحت نباشید که ما به راه حق رفته‌ایم و راه ما راه خداست و راه حسین (ع) و ائمه اطهار است؛ من در راه خدا مرده‌ام و براى خاک و یا پول و یا چیز دیگرى نمرده‌ام بلکه براى دفاع از شرف و حرمت اسلام و پیروزى و رها شدن اسلام و مسلمین از دست جنایتکاران شرق و غرب به جبهه آمدم تا اسلام زنده بماند و به صاحب اصلى آن حضرت مهدى (عج) برسد.

اسلام باید با خون من و خون دیگر برادران آبیارى شود و براى امام و اسلام قوت قلب باشد به طورى که امام فرمود ما پیروزیم اگر چه خون دهیم و شهید شویم و چه بکشیم، این‌ها تمام براى امتحان شما پدران و مادران شهید است والا خداوند مى‌تواند دین خودش را حفظ و یارى کند و ما را وسیله این کار کرده است.

در مرگ من شیون و ناله نکنید که باعث خوشحالى دشمنان می‌شود. مانند زینب (س) در زندگى صبور باشید و از کمبود مواد غذایى ناراحت نباشید که پیغمبر (ص) هم به این درد ما دچار شده است خلاصه ما باید صبور باشیم همانطورى که حضرت زینب (س) در مرگ عزیزانش حسین (ع) و على اکبر (ع) و نور چشمان خود صبور بود و صبر را پیشه کار خود کرد.

پدر و مادر مهربانم مرا ببخشید اسباب زحمت شما شده‌ام به خدا خجالت می‌کشم که باعث غمگینى و ناراحتى شما می‌شوم. من به آزار و اذیت شما راضى نیستم که براى من ناراحت شوید به هر حال مرا ببخشید که اسباب زحمت شما شدم، چون باید یک روز از این دنیا برویم و ما همیشه زنده نیستیم پس چرا مرگ آبرومندانه در راه خدا را رها کنیم و مرگ در بستر که همانند مرگ ذلت است بپذیریم؟.

اى برادران و خواهران همگى شما را سفارش مى کنم  به صبر و تقوای الهى و نگهداشتن حرمت پدر و مادر که نباید پدر و مادر را تنها گذارید که آن‌ها یار و مددکار شما هستند و شما هم باید یار و مددکار آن‌ها باشید و بر شما باد به نماز و عبادت پروردگار متعال بر شما باد به شناختن راه حقیقت و راه حسین (ع) که چگونه جنگید و شهید شد و شناختن ولایت فقیه.»

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار