کارشناس مسائل سیاسی:

انفعال آمریکا در منطقه محصول تحول ایران بعد انقلاب است

کنعانی‌مقدم گفت: در نتیجه تفکر جهادی و تحول و ارتقای مفهوم امنیت و اقتدار نظامی بعد انقلاب اسلامی امروز شاهد فرار تدریجی آمریکا از منطقه و قرارگیری رژیم صهیونیستی در محاصره محور مقاومت هستیم.
کد خبر: ۵۰۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲ - 08February 2022

انفعال آمریکا در منطقه محصول تحول ایران بعد انقلاب است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین کنعانی‌مقدم» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگویی اظهار داشت: یکی از تأکیدات مهم اسلام، اقتدار در مبارزه با دشمن و تأمین امنیت مردم است، بر همین اساس، قرآن، مسلمانان را دعوت به جهاد کرده و این مفاهیم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل جدیدی به خود گرفت.

وی افزود: به ویژه با تهاجم دشمن بعثی به کشور ما، اهمیت آمادگی برای دفاع از کشور در راس بیانات حضرت امام (ره) قرار گرفت و اشتیاق جوانان و مردم برای دفاع از ارزش‌های انقلاب، آن‌ها را به سمت جهاد و حفظ امنیت مرز‌ها رهنمون کرد.

کنعانی مقدم گفت: بر اساس همین ضرورت در دفاع مقدس بر اساس فتاوای حضرت امام (ره) و مراجع دینی جهاد دفاعی با هدف شکل گرفت و عملا شاهد شهادت و ایثار و از خودگذشتگی ملت برای دفاع از انقلاب اسلامی با هدف حفظ ثبات و امنیت کشور در حد اعلا بودیم و فرهنگ شهادت که برخاسته از فرهنگ عاشورایی ما هست، توانست سرمشق تمام فداکاری‌های رزمندگان ما در طول تاریخ ۴۳ ساله انقلاب اسلامی باشد.

 کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تفکر جهاد و مقاومت در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی بیان داشت: همین فرهنگ گسترش پیدا کرد و توانست در منطقه به عنوان یک اصل مقابله با دشمن در قالب مقاومت شکل بگیرد به طوری که تا قبل از ورود مقاومت به صحنه سیاسی منطقه عملاً همه معتقد بودند که نمی‌شود در مقابل استکبار صهیونیست ایستادگی کرد و همه در مسیر تسلیم و سازش بودند.

وی گفت: بعد از ورود مقاومت به صحنه سیاسی، مردم منطقه وقتی دیدند مقاومت راه پیروزی است، نتیجه گرفتند که می‌شود در مقابل مستکبران ایستاد.

 کارشناس مسائل سیاسی گفت: در نتیجه تحول مفهوم امنیت و اقتدار نظامی بعد انقلاب اسلامی و گسترش تفکر انقلابی در منطقه، امروز شاهدیم که آمریکا در حال فرار از منطقه است و رژیم صهیونیستی نیز در محاصره مقاومت قرار دارد و مقاومت تبدیل به یک الگوی منطقه‌ای و بین‌المللی شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار