«مغازله با مرگ» با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد؛

سرهنگی: «خسروشاهی» از یاران اصلی شهید آوینی در روایت فتح بود/ جلیلی: خسروشاهی معرفت را مهم‌تر از تکنیک می‌دانست

قائم مقام رسانه ملی گفت: مرحوم جهانگیر خسروشاهی یک هنرمند متعهد بود که در عرصه‌های هنری معرفت را مهم‌تر از تکنیک می‌دانست.
کد خبر: ۵۰۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ - 08February 2022

سرهنگی: خسروشاهی از یاران اصلی شهید آوینی در روایت فتح بود/ جلیلی: خسروشاهی معرفت را مهم‌تر از تکنیک می‌دانستبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آئین بزرگداشت «جهانگیر خسروشاهی» نویسنده مطرح انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با عنوان «مغازله با مرگ» به مناسبت هفتمین روز درگذشت این نویسنده متعهد در مسجد آیت‌الله خامنه‌ای حوزه هنری برگزار شد.

سرهنگی: خسروشاهی پلاکارد محبت بود

در ابتدا، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری درگذشت خسروشاهی را تسلیت گفت و اظهار داشت: جهان خسروشاهی بی‌هیاهو کار کرد. سرش را پایین انداخت و قلم خودش را ادامه سلاحی دانست که در ایام جنگ در دست داشت.

وی گفت: خسروشاهی لحظه‌ای تردید نکرد و بدون معرکه‌گیری‌های مرسوم کاری را کرد که به آن اعتقاد داشت. او فکر می‌کرد با قلمش همانند سلاحی که در زمان جنگ در دست داشت می‌تواند کار کند.

مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری تصریح کرد: تاثیرگذاری خسروشاهی بخاطر روحیه توحیدی و انسان بودنش بود. او یک پلاکارد هیچ کسی را نداشت، اما پلاکارد محبت در دست داشت. مرتضی اوینی تاثیر زیادی رو جهان و امثال ما گذاشت. او از یاران اصلی شهید اوینی در روایت فتح بود.

جلیلی: خسروشاهی معرفت را مهم‌تر از تکنیک می‌دانست

در ادامه، وحید جلیلی قائم مقام رییس صداوسیما گفت: در دوست‌داشتنی بودن جهانگیر خسروشاهی همه همدل و هم‌نظر هستیم.

وی افزود: خسروشاهی فضایل زیادی داشت. او یک پژوهشگر فاضل و با معرفت، هنرمند و دقیقی بود.

قائم مقام رییس صداوسیما درخصوص نسبت هنر با دین اظهار داشت: در تاریخ ما قله‌هایش وقتی رقم خوده که ذیل دین قرار گرفته است. نکته مهم فعالیت خسروشاهی این بود که معرفت را مهم‌تر از تکنیک می‌دانست و اصل را مبنای معرفتی می‌دانست.

جلیلی خاطرنشان کرد: اخلاق و لبخند و مهربانی خسروشاهی الهام‌بخش و الگو است، اما نکته جدی و مهم‌تر زندگی او متدین بدن اوست. او در عین اینکه به معنای کلمه انسان بود، اما تدین در او رسوب کرده بود.

وی گفت: ما اگر امروز با هر اسم دغدغه‌مند و فعال فرهنگی باشیم باید مبنای انقلاب اسلامی که تدین است را فراموش نکنیم. خسروشاهی آدم سنتی به معنای حدیثی کلمه بود و فخر نداشت.

قائم مقام رییس صداوسیما خاطرنشان کرد: هرچه به گذشته فکر می‌کنم به التماس دعا‌های خسروشاهی را بیشتر به‌یاد می‌اورم که نشان می‌داد معتقد به دعا در عالم بود.

حجت‌الاسلام محمد قمی، وحید جلیلی، مرتضی سرهنگی، مجتبی رحمان‌دوست، محمدمهدی دادمان، محسن مومنی‌شریف، نصرت‌الله صمدزاده، محمد قاسمی‌پور، محسن کاظمی، میثم مرادی بیناباج و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در این مراسم حضور داشتند.

به‌گزارش دفاع‌پرس، جهانگیر خسروشاهی نویسنده ادبیات انقلاب اسلامی و پژوهشگر صبح چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ در سن ۶۰ سالگی در پی ایست قلبی درگذشت.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار