دادستان سنندج:

حمایت از خانواده زندانیان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر است

«جباری» گفت: حمایت و مراقبت از خانواده زندانیان اقدامی موثر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی این قشر آسیب پذیر است.
کد خبر: ۵۰۵۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳ - 08February 2022

حمایت از خانواده زندانیان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر استبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، «محمد جباری» دادستان عمومی سنندج روز سه‌شنبه بعد از دیدار با تعدادی از خانواده‌های زندانیان بی‌بضاعت سنندجی به مناسبت دهه فجر به خبرنگاران اظهار داشت: خانواده زندانیان در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند و عدم حمایت های مادی و معنوی از این قشر آسیب پذیر، موجب ورود آنها به چرخه جرم می شود.

وی ادامه داد: با زندانی شدن سرپرست خانوار، فشارهای روانی و مالی جبران ناپذیر متحمل خانواده آنان شده و با اقداماتی که برای حمایت از خانواده‌های زندانیان وجود دارد، این خانواده‌ها در معرض انواع آسیب های اجتماعی و درگیر مشکلات مالی، عاطفی می شوند.

جباری افزود: اگر به طور جدی، حمایتی از خانواده‌های زندانیان صورت نگیرد، باید نگران افزایش آمار آسیب ها و تعداد بزهکاران در آینده باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به اقدامات حمایتی و مراقبتی از خانواده زندانیان در سال جاری گفت : پیرو منویات رهبر معظم انقلاب در حمایت از خانواده زندانیان، در سالهای اخیر توجه ویژه ای به این قشر آسیب پذیر شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد بسترهای اشتغال خانگی با اعطای تسهیلات قرض الحسنه و تحت پوشش قرار دادن این خانواده ها در انجمن های حمایت زندانیان و کمیته امداد حضرت امام (ره) از جمله این اقدامات بوده است.

جباری ادامه داد: البته با همراهی مسوولین و خیرین در این زمینه توانسته ایم راهگشای برخی از مشکلات این خانواده ها باشیم.

از ابتدای سال تا کنون از تعداد یک هزار و 25 خانواده از زندانیان با حضور مسوولین قضایی استان با همراهی مدیر کل زندان‌های استان، مدیران ادارات دولتی و موسسات خیریه استانی، مدیران انجمن حمایت زندانیان، فرمانداران، فرماندهان بسیج و خیرین سرکشی و با اهداء بسته های معیشتی، تبلت برای فرزندان و کارت هدیه از آنان دلجویی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار