دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان:

حفظ حجاب از مهم‌ترین شعائر دینی در عصر حاضر است

«جباری» با بیان اینکه حفظ حجاب از مهم‌ترین شعائر دینی در عصر حاضر است، گفت: مسئله عفاف و حجاب جزو دستورات دین اسلام بوده و دشمن با تاکتیک‌های مختلف دنبال تضعیف و زیرپاگذاشتن این اصول‌ها و ترویج بی‌بندوباری هستند.
کد خبر: ۶۰۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸ - 25July 2023

حفظ حجاب از مهم‌ترین شعائر دینی در عصر حاضر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «محمد جباری» دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان امروز در همایش استانی یاوران معروف که در سازمان تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: حوزه عفاف و حجاب بیش از حوزه‌های دیگر در معرض تیغِ تیزِ فتنه‌ها و شیطنت‌های شیاطین عالم قرار گرفته است.

وی کمرنگ کردن یا بی‌رنگ کردن ارزش و جایگاه فریضه امر معروف امر به معروف و نهی از منکر را جزو استراتژی تاریخی فتنه‌گران و فتنه‌جویان عالم ذکر کرد و گفت: شیطان رانده شده در طول تاریخ و شیاطین بیرونی حجاب بانوان را مورد هدف قرار داده تا بنیان خانواده‌ها را از هم بپاشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با بیان اینکه حفظ حجاب از مهم‌ترین شعائر دینی در عصر حاضر است، تصریح کرد: مسئله عفاف و حجاب جزو دستورات دین اسلام بوده و دشمن با تاکتیک‌های مختلف دنبال تضعیف و زیرپاگذاشتن این اصول‌ها و ترویج بی‌بندوباری هستند.

وی بی‌حجابان را به سه گروه تقسیم کرد و افزود: نخست؛ افراد و جامعه‌ای که با بی‌حجابی ظاهر می‌شوند، متخلف بوده و طبق ماده 638 قانون مجازات اسلامی مشمول مجازاتی خواهند شد. 90 درصد اینها هیچ قصد و تحلیلی از جامعه نداشته و سوءنیت عام و خاص ندارند، بلکه مراقبی ندارند.

جباری بیان داشت: دسته دوم افرادی هستند که نه تنها بدون حجاب ظاهر می‌شوند بلکه به بی‌حجابی تظاهر هم می‌کنند که اینها نیز از لحاظ قضایی طبق ماده 638 قانون مجازات اسلامی، مشمول مجازات سختگیرانه‌تر نسبت به گروه اول خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و تبلیغ جامعه هدف، گروه اول و دوم هستند، عنوان کرد: تاکتیک مقابله با این افراد، بیشتر از تمرکز بر اقدامات قضایی، کارهای اثرگذار فرهنگی و تبیینی باید باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گروه سوم را مروجان ترویج فرهنگ بی‌بندوباری در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: این افراد و گروه‌ها در دو عرصه فضای مجازی و حقیقی فعالیت کرده که مخاطب اصلی دستگاه قضایی بوده و از این تریبون رسماً اعلام کرده که قوه قضائیه با اینها مماشاتی نخواهد کرد.

وی از تشکیل چندین پرونده‌ قضایی ویژه مروجان بی‌بندوباری در فضای مجازی کردستان خبر داد و گفت: اگرچه گروه سوم، درصد کمی از جامعه را تشکیل داده اما یقیناً با کسانی که دنبال ترویج فرهنگ غربی هستند، برخورد سختی خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با تأکید بر اینکه پیشنهاد می‌شود که جلسه‌ای تخصصی‌تر با ادارات مرتبط تشکیل و براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و سیاست‌های کلی نظام و اسنادبالادستی در رابطه با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اقدام ریشه‌ای شود، خاطر نشان کرد: یقینا در این شرایط دستگاه قضایی، ظابطان قضایی و دستگاه‌ها وظایف خود را بیش از هر زمان دیگری احساس خواهند کرد.

جباری با هشدار اینکه دشمن بیش از هر زمان دیگری برنامه‌ریزی و دنبال تضعیف حجاب در جامعه است، گفت: در حوزه صیانت از حجاب باید همه آحاد جامعه به ویژه سازمان‌های مردم نهاد و NGOها پای کار آمده و یقیناً دستگاه قضایی نیز از آنان حمایت خواهد کرد.

انتهیا پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار