فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان:

همه ارکان نظام باید برای تربیت نسل انقلابی دست‌به‌کار شوند

سردار «مجیدی» گفت: تربیت نسل انقلابی به دست سپاه و آموزش‌وپرورش به تنهایی میسر نیست و همه ارکان نظام باید دست به کار شوند.
کد خبر: ۵۰۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸ - 09February 2022

نقش موثر پایگاه های تخصصی مسئله محور بسیج فرهنگیان در پاسخ به شبهاتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مظاهر مجیدی» فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان، در جلسه مشترک سازمان بسیج فرهنگیان و اداره‌کل آموزش و پرورش استان، با بیان این‌که امروز زیر سایه نظام اسلامی و نظام ولایت هستیم، اظهار داشت: نظام طاغوت به‌دنبال این بود که در کشور اسلامی، فقط یک چهره ظاهری از اسلام باقی بگذارد؛ اما امام خمینی (ره) با شناخت و آگاهی، زمینه ظهور و بروز انقلاب اسلامی را فراهم کردند.

وی ادامه داد: اگر ابعاد نظام گذشته را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که در خیلی از موضوعات مختلف دیگران برای ما تصمیم می‌گرفتند و حدود ۵۰ هزار مستشار آمریکایی در کشور بودند که تمام تصمیمات علی‌الخصوص در بحث نظامی را آنان برای ما می‌گرفتند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خاطرنشان کرد: امروز خداوند کمک کرده که بتوانیم در یک نظام که حاکمیت آن با ولی فقیه است، زندگی کنیم و اگر بخواهیم یک مقایسه با نظام طاغوت داشته باشیم، باید گفت که امروز این زمینه فراهم شده که به‌طور مستقل برای خود تصمیم بگیریم.

وی ابراز داشت: در زمان طاغوت کشور‌های اروپایی بیشترین بهره را از ایران داشتند و گستره جغرافیایی که آمریکایی‌ها برای آن تصمیم می‌گرفتند، بسیار وسیع بود؛ ولی امروز که ۴۳ سال از انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم، رفته‌رفته توانستیم روی پای خودمان بایستیم.

اقتدار و قوی شدن ایران در حال خودنمایی است

سردار مجیدی تأکید کرد: امروز وسعت گستره جغرافیایی آمریکایی‌ها را با گذشته مقایسه کنید و ببینید امروز آن‌ها کجا هستند و ما کجا هستیم؛ در زمان طاغوت ما تسلطی به آب‌های جهان نداشتیم، اما امروز ارتش و سپاه در آب‌های آزاد رزمایش انجام می‌دهند؛ در فضا هیچ تحرکی نداشتیم، ولی امروز رزمندگان سبزپوش این نظام وقتی که حاج قاسم به شهادت می‌رسد، یک پایگاه نظامی آمریکا را می‌زنند، بدون آنکه آن‌ها عکس‌العملی انجام دهند؛ لذا اقتدار و قوی شدن ایران، امروز در حال خودنمایی است.

وی بیان داشت: وقتی دشمن دفاع مقدس را بر ما تحمیل کرد، ما امکاناتی نداشتیم؛ اما رفته‌رفته این باور رسیدیم که ما می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم و شروع کردیم از تفکر و اندیشه جهان اسلامی برای رشد و نمو در این کشور بهره بردیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه آمریکایی‌ها ۲ نگرانی را مدام یادآوری می‌کنند، گفت: اولین مشکل در آمریکا این است که آنان فاقد افراد حکیمی هستند که برای نظام‌شان تصمیم بگیرند و دوم این‌که یک رهبر کاریزما که آنان را هدایت کند، ندارند.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی در سایه رهبری ولی فقیه و مسئولین حکیم، از این ۲ نعمت الهی بهره‌مند است و تربیت این مسئولین حکیم در بستر آموزش‌وپرورش محقق می‌شود و باید شکل‌گیری قدرت فکری نسل جوان را در کشور پایه‌ریزی کنیم.

سردار مجیدی افزود: آنان که تمایل به غرب دارند خیلی به این موضوع نمی‌اندیشند؛ کما اینکه در دولت‌های هشت‌ساله قبل این موضوع را به مشهود دیدیم؛ اما در نظام جمهوری اسلامی یک دست غیبی است که هر کجا مشکل برخورد کنیم، خون شهدا کمک می‌کند و هم‌اکنون که دولت سیزدهم که پای‌کار آمده، زمینه تربیت نسل انقلابی فراهم شده است.

همه ارکان نظام باید برای تربیت نسل انقلابی دست‌به‌کار شوند

وی تصریح کرد: تربیت نسل انقلابی به دست سپاه و آموزش‌وپرورش به تنهایی میسر نیست و همه ارکان نظام باید دست به کار شوند و اگر اراده‌ها بر این باشد، این امر شدنی است؛ چراکه همین اراده‌ها انقلاب اسلامی را ایجاد کرده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: دفاع مقدس را اراده‌های بزرگ به نتیجه رساند و همچنین جبهه مقاومت را این اراده‌های بزرگ به پیروزی رساند که اگر این اراده‌ها منسجم و هم‌افزایی شود، بسیار موفق‌تر خواهیم شد.

وی با اشاره به این‌که برخی شبهه ایجاد می‌کنند که چرا داریم به سمت شرق می‌رویم و وابستگی ایجاد می‌کنیم؟ گفت: لازم است به آنان گفت که ما در عین اینکه استقلال داریم، با کشور‌های دیگر تبادل امکانات داریم و هیچ‌گونه وابستگی ایجاد نمی‌شود.

سردار مجیدی یادآور شد: امروز در آموزش‌وپرورش باید به این شبهات پاسخ داده شود؛ چراکه اگر بتوانیم دانش‌آموزان و خانواده آنان را توجیه کنیم، کار مهمی انجام داده‌ایم و یک رسالت سنگین برای رفع شبهه به دوش ماست؛ هرچند شرایط کرونا موانعی ایجاد کرد، ولی این اتفاقات نمی‌تواند روند شتابان انقلاب اسلامی را محدود کند و این یک رسالت سنگین است که بتوانیم با شناخت و آگاهی رسالت خودمان را انجام دهیم.

دولت سیزدهم گفتمان مقاومت را ایجاد کرد

وی بیان داشت: در دولت قبل روزی بود که فروش نفت ما به صفر رسید؛ ولی امروز چه شده است که علاوه بر فروش نفت، می‌توانیم پولش را هم به کشور بازگرداندنیم و همه این‌ها حاصل اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خاطرنشان کرد: در پاسخ به شبهات، نقش مدرسه‌محوری و پایگاه‌های تخصصی مسئله‌محور بسیج فرهنگیان بسیار تعیین‌کننده است و ما باید فضا را برگردانیم و کنگره شهدای سال ۱۴۰۲ استان همدان زمینه مناسبی است که نگاه معنوی دوباره به کشور برگردد.

وی اظهار داشت: مردم ما مردم نجیبی هستند؛ در همین ایام شیوع کرونا مردم استان همدان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند و جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه درگیر بیماری بود، درگیر تحریم نیز بود و زمانی آنان شروع به کمک به ما کردند که خودمان به سمت استقلال درمانی پیش رفته بودیم.

سردار مجیدی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند که هزینه مقاومت کمتر از هزینه سازش است و امروز دولت سیزدهم گفتمان مقاومت را ایجاد کرده و خیلی از موضوعات با این گفتمان حل‌شدنی است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تأکید کرد: یکی از کار‌های اساسی و نیاز انقلاب اسلامی تربیت نیروی تراز انقلاب است که بستر آن در آموزش‌وپرورش شکل می‌گیرد؛ گرچه بستر اولیه خانواده است، ولی در گام دوم انقلاب آموزش‌وپرورش رسالت بزرگی بر عهده دارد که اگر بتوانیم در این مأموریت موفق باشیم، قدم محکم‌تری در گام دوم انقلاب خواهیم برداشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار