رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان:

ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) برای نسل آینده تبیین شود

«اسدی» گفت: امام (ره) به عنوان منادی و بنیانگذار انقلاب اسلامی، متخلق به اخلاق حسنه اسلامی بوده و همین ویژگی فردی ایشان یکی از مهمترین عوامل شکل گیری نهضت بزرگ انقلاب اسلامی ایران شده است، لذا باید ابعاد شخصیتی ایشان به نسل جدید شناسانده شود.
کد خبر: ۵۰۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲ - 10February 2022

ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) برای نسل آینده تبیین شودبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، «اکبر اسدی» رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان امروز در جشن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در جهاد دانشگاهی استان کردستان برگزار شد، شالوده اصلی حرکت امام راحل را در قدم اول بر مبنای سیر و سلوک عرفانی، سپس اخلاقیات و در نهایت فعالیت سیاسی دانست که این مهم موجب شکل گیری انقلاب اسلامی شده است.

وی افزود: ایشان در عرصه سیاسی نیز ید طولایی داشته و دنیا را با حرکت انقلاب اسلامی تحت تأثیر قرار داده است.

اسدی با تاکید بر اهمیت بعد اخلاقی و تربیتی امام راحل در توفیقات ایشان بیان کرد: صحبت کردن در خصوص موضوعات اخلاقی و تربیتی شاید سهل باشد، لیکن عمل کردن به آن بسیار سخت است.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان، با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات جامعه نشات گرفته از رعایت نکردن بعد اخلاقی و تربیتی است، گفت: اگر انسان بر مبنای فطرت خدایی عمل کرده و حق الله، حق نفس و حق الناس را ادا کند، ریشه بسیاری از مشکلات جامعه و حتی جهان حل می شود.

وی ادامه داد: دخالت های نا به جای انسانها و رعایت نکردن حد و حدود اخلاقیات در سطوح مختلف خانواده، جامعه و حتی در ابعاد بزرگتر موجب رنجش و ایجاد اختلاف و درگیری شده، و آرامش در جوامع انسانی در سطوح مختلف سلب می شود و بر همین اساس رعایت اصول اخلاقی و تربیتی از ضروریات جامعه امروزی به شمار می رود.

به گفته اسدی، حضرت امام خمینی(ره) به عنوان منادی و بنیانگذار انقلاب اسلامی، متخلق به اخلاق حسنه اسلامی بوده و همین امر یکی از مهمترین دلایل شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی ایران شده است، لذا ضرورت دارد ابعاد شخصیتی ایشان به ویژه بعد اخلاقی و تربیتی بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد و به نسل جدید شناسانده شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) دوره نوجوانی و جوانی خود را در حوزه عرفان گذارنده است، عنوان کرد: آثار به جا مانده از حضرت امام( ره) نشان می‌دهد که امام دوران جوانی را بیشتر صرف سیر و سلوک عرفانی و دوره میانسالی را هم در حوزه اخلاقی صرف نموده و آثار و کتب بر جای مانده از ایشان گواه بر این موضوع است.

اسدی افزود: با توجه به شکل گیری شخصیت عرفانی و اخلاقی حضرت امام در دوران جوانی و میانسالی، فعالیت و حرکت سیاسی ایشان بعد از این دوران صورت گرفته، که همین موضوع باعث ایجاد نهضت بزرگ انقلاب اسلامی شده است. و دقیقا همین امر تفاوت بارز حرکت سیاسی امام راحل با سایر سیاست مداران است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) هیچگاه به دنبال مرجعیت نبوده ولی به دنبال ادای تکلیف بوده، عنوان کرد: آرامش و عظمت روحی از خصوصیات بارز ایشان بوده و این مهم نتیجه یک عمر مجاهدت با نفس بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان یادآور شد: اخلاص در فکر و اندیشه و عمل امام باید الگوی رفتاری جوانان و همه اقشار مختلف جامعه الخصوص سیاستمداران قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها