امیرعبداللهیان:

اراده غرب در پایبندی به رفع تحریم‌ها و تعهداتشان، زمان پایان مذاکره را تعیین می‌کند

وزیر امور خارجه با بیان این‌که با جدیت، برنامه و ابتکار در میز مذاکره حضور داریم و برای رسیدن به یک توافق خوب مصمم هستیم، گفت: زمان پایان مذاکره را ترجمان اراده طرف‌های غربی در پایبندی کامل آن‌ها به رفع تحریم‌ها و بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان تعیین خواهد کرد.
کد خبر: ۵۰۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳ - 10February 2022

امیرعبداللهیان: اراده غرب در پایبندی به رفع تحریم‌ها و تعهداتشان، زمان پایان مذاکره را تعیین می‌کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) طی اظهاراتی در مراسم بزرگدشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران اظهار داشت: ملت عزتمند ایران در طول تاریخ اثبات کرده است عزت و احترام را با عزت و احترام پاسخ می‌دهد و تهدید را با مقاومت، ایستادگی و با زبان متقابل پاسخ خواهد داد.

 آزمونی بزرگ پیش روی آمریکا و غرب/ زمان پایان مذاکرات را چه چیزی تعیین می‌کند؟

وی خاطرنشان کرد: امروز در وین، یک آزمون بزرگ در مقابل آمریکا و طرف‌های غربی قرار دارد که در مقابل جامعه جهانی باید رفتار واقعی خود را به نمایش بگذارند.

وزیر خارجه تصریح کرد: ما با جدیت، برنامه و ابتکار در میز مذاکره حضور داریم، برای رسیدن به یک توافق خوب مصمم هستیم. زمان پایان مذاکره را ترجمان اراده طرف‌های غربی در پایبندی کامل آن‌ها به رفع تحریم‌ها و بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان تعیین خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین در ادامه سخنانش رویکرد دولت سیزدهم را مردمی و تحول گرایانه خواند و گفت: رویکرد دولت جدید عملگرایی و به نتیجه رساندن اسناد و اجرای قوانینی است که به تعویق افتاده و این موضوع در سیاست خارجی نیز دنبال می‌شود.

وی با ذکر این نکته که توسعه مناسبات دوجانبه را بر مبنای منافع مشترک و برابر دنبال می‌کنیم، یادآور شد: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دارد.

امیرعبداللهیان با اشاره به مذاکرات جاری در وین خاطرنشان کرد: امروز همزمان با سالروز پیروزی انقلب اسلامی همکاران ما در وین در حال مذاکره برای رفع تحریم‌های ظالمانه هستند و ملت ایران در طول تاریخ نشان داده که عزت را با عزت و تهدید را با مقاومت، ایستادگی و زبان متقابل پاسخ می‌دهد.

 ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه در شهر وین پایتخت اتریش از سر گرفته شد. علی باقری در رأس هیأتی روز سه‌شنبه به وین رفت و رایزنی‌ها در سطوح مختلف در پایتخت اتریش در جریان است.

 وزیر امور خارجه سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه نیز در گفت‌وگوی تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ضمن اعلام آمادگی ایران برای رسیدن به توافق خوب در اسرع وقت، تصریح کرد: بدون اقدامات ملموس و واقعی غرب، سرعت پیشرفت در مذاکرات حاصل نخواهد شد. (اینجا بخوانید)

در تلاشیم فصل جدیدی از همکاری‌های دو یا چندجانبه ایجاد کنیم

گفتنی است آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور نیز در این مراسم طی اظهاراتی همه جانبه‌نگری، پویایی و هوشمندی را مشخصات سیاست خارجی جمهوری اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: سیاست خارجی دولت مردمی از آغاز فعالیت براساس اصول و ارزش‌های مندرج در قانون اساسی و نیز با اتکاء به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اولویت‌های سه‌گانه «تعامل حداکثری با کشور‌های همسایه، هم‌پیمان و هم‌سو»، «توجه به ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی» و «توسعه دیپلماسی اقتصادی» استوار شده که خوشبختانه گام‌های خوبی را هم در این راستا برداشته‌ایم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم در مدت سپری شده از آغاز فعالیت، صداقت خود را برای تحکیم مناسبات و تعاملات دوستانه با همسایگان و سایر شرکای بین‌المللی ثابت کرده است، گفت: در تلاشیم برای رویکرد نوین در عرصه دیپلماسی، فصل جدیدی از همکاری‌های دو یا چند جانبه را بویژه در محیط پیرامونی و در جهت حفظ امنیت و ثبات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و تأمین نیاز‌های متقابل ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار