«محسن نذیری اصل» رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی شد

وزیر امور خارجه در حکمی «محسن نذیری اصل» را به عنوان مشاور وزیر و رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی منصوب کرد.
کد خبر: ۵۰۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸ - 10February 2022

«محسن نذیری اصل» رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حکمی «محسن نذیری اصل» را با حفظ سمت (رئیس دبیرخانه مرجع شیمیایی در وزارت خارجه) به عنوان مشاور وزیر و رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی منصوب کرد.

در بخشی از این حکم آمده است: «امید است با توکل به الطاف خداوند، با بهره گیری از ظرفیت وزارت خارجه و در تعامل با قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و مقامات ذیربط جمهوری عراق و پیگیری فعال در سطح بین‌المللی، در اجرای عدالت نسبت به مرتکبان این جنایت و احقاق حقوق سردار شهید سلیمانی موفق باشید. انتظار می‌رود کلیه ادارات تابعه وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های سیاسی و بین‌المللی کشورمان در خارج از کشور نهایت همکاری را به عمل آورند.»

گفتنی است نظیری اصل هم‌اکنون رئیس دبیرخانه مرجع شیمیایی در وزارت امور خارجه بوده و پیش از آن نیز به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو فعالیت کرده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آستانه دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و همراهانش این اقدام را مصداق حمله تروریستی خواند و اعلام کرد که دولت آمریکا در قبال این جنایت «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد. (اینجا بخوانید)

گفتنی است، بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) بود که تلویزیون رسمی عراق اعلام کرد که سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «بغداد» به شهادت رسیده‌اند.

ساعتی پس از انتشار خبر اولیه شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً با برعهده‌گرفتن مسؤولیت ترور سردار سلیمانی و المهندس، اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است.

سعید خطیب‌زاده ۱۳ دی ماه سال جاری و در دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد که وزارت خارجه به عنوان دستگاه دیپلماسی تا روزی که مسببان، عاملان، آمران و مباشران این جنایت بر علیه سردار بزرگ ایران را به پیشگاه عدالت نیاورد، اقدامات خودش را متوقف نخواهد کرد و با قدرت ادامه خواهد داد.

علاوه بر این مجید تخت روانچی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل همزمان با دومین سالگرد ترور شهید سلیمانی در نامه‌ای به رئیس دوره‌ای شورای امنیت تصریح کرد که این شورا باید به مسئولیت خود عمل کرده و آمریکا و رژیم صهیونیستی را به خاطر برنامه ریزی، حمایت و ارتکاب این عمل تروریستی مسئول بشناسد. 

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار