مسئولان فلسطینی: وضعیت زندان‌های صهیونیستی در آستانه انفجار قرار دارد

سخنگوی سازمان امور اسرا و آزادگان و رئیس مرکز مطالعات اسرای فلسطین تأکید کردند که وضعیت در داخل زندان‌های صهیونیستی، بسیار متشنج است و در آستانه انفجار قرار دارد.
کد خبر: ۵۰۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰ - 10February 2022
مسئولان فلسطینی: وضعیت زندان‌های صهیونیستی در آستانه انفجار قرار داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسن عبد ربه» سخنگوی سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین از وضعیت نابسامان زندان‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت که وضعیت در این زندان‌ها اسف‌بار است.
 
خبرگزاری «سوا» به نقل از عبد ربه گزارش داد که اگر مسئولان صهیونیست، از اقدامات سرکوبگرانه خود علیه اسرای فلسطینی دست برندارند، وضعیت در داخل زندان‌های صهیونیستی، بسیار متشنج و در آستانه انفجار و تنش قرار خواهد داشت.
 
وی تأکید کرد که اسرا به بستن بخش‌های مختلف زندان و خارج نشدن از آن و عدم ورود به محوطه زندان‌ها ادامه می‌دهند.
 
این مسئول فلسطینی ضمن انتقاد از اقدامات تبعیض‌آمیز صهیونیست‌ها علیه اسرای فلسطینی، گفت این اقدامات به وضوح نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها قصد دارند اقدامات جنبش الاسیر را خنثی کنند و اسرای فلسطینی را بترسانند.
 
در همین ارتباط، «ریاض الاشقر» رئیس مرکز مطالعات اسرای فلسطین هم امروز گفت که اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی تصمیم گرفته‌اند که همه بخش‌های زندان را ببندند و این اقدام را در اعتراض به تجاوزات مسئولان زندان انجام می‌دهند.
 
الاشقر به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که فضای حاکم بر زندان‌های صهیونیستی، متشنج است و این مسئله در اعتراض به کاهش مدت زمان هواخوری صورت می‌گیرد. مسئولان صهیونیست همچنان تعداد اسرایی را که در محوطه زندان حضور دارند، کاهش داده‌اند.
 
جنبش الاسیر هم از همه ملت فلسطین خواست که در اقدامات تنش‌زای خود علیه صهیونیستها، به آنان کمک کنند. این جنبش خطاب به مردم فلسطین تأکید کرد که روز‌های جمعه و دوشنبه آتی، «روز‌های خشم در داخل و خارج از زندان» خواهد بود.
 
الاشقر خبر داد که مسئولان زندان‌های صهیونیستی از همه توافقات پیشین، شانه خالی کرده‌اند و مجازات‌های بیشتری علیه اسرا اعمال می‌کنند.
 
تعداد اسرای حاضر در زندان‌های صهیونیست حدود چهار هزار و ۶۵۰ نفر است که ۱۶۰ کودک، ۳۴ زن حضور دارند. ۶۰۰ نفر از این اسرا نیز بیمار و چهار نفر از آنان، مبتلا به سرطان هستند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار