عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

کوتاه آمدن در برابر تهدیدها گسترش ترور را به همراه دارد

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: هر قدر در برابر اتهامات و تهدیدات کوتاه بیاییم، غربی‌ها و صهیونیست‌ها امواج ترور را گسترش می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ - 04August 2015

کوتاه آمدن در برابر تهدیدها گسترش ترور را به همراه دارد

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دومین کنگره بینالمللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور، "شاهین محمدصادقی" با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از دو جنبه، قربانی تروریسم است، اظهار داشت: تعداد زیادی از مردم و کارگزاران نظام را در حوادث تروریستی از دست دادیم، اما با وجود تقدیم 17هزار شهید ترور باز قربانی تروریسم هستیم؛ چرا که توسط قدرتهای استکباری به عنوان حامی تروریسم معرفی میشویم که این مسئله آزار دهندهتر است.

وی از برخوردهای جانبدارانه مجامع بینالمللی در قبال تروریسم انتقاد کرد و افزود: بسیاری از قطعنامههای ظالمانه سازمان ملل، تحریمها و اقدامات دیپلماتیکی که علیه کشور اعمال شده است در لوای طرفداری از حقوقبشر و مخالفت با تروریسم، بر ضد جمهوری اسلامی ایران انجام شده است و حتی به جرئت میتوان گفت تحمیل شرایط نامناسب ناشی از تحریمهای بینالمللی متاثر از معرفی ایران به عنوان حمایتگر تروریسم انجام گرفت.

وی با بیان اینکه متاسفانه از ابتدای انقلاب و حتی از قبل از آن، ایران قربانی تروریسم بود، تصریح کرد: بسیاری از بزرگان کشور بهویژه شهیدان اندرزگو، مطهری، بهشتی، رجایی و باهنر در عملیاتهای تروریستی توسط تروریسم دولتی و عوامل تروریسم دولتی به شهادت رسیدند و حتی بسیاری از مردم عادی کوچه و بازار توسط عوامل دستپرورده غربی و حامیان اصلی تروریسم به خاکوخون کشیده شدند.

محمدصادقی افزود: مدام علیه جمهوری اسلامی تبلیغ میشود که ایران حامی تروریسم است؛ اما وقتی مسئله مورد کاوش قرار میگیرد مشخص میشود که حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و گروههای جهادی که پای ناموس و خاک خود ایستادهاند از نظر کشورهای ستمگر، حمایت از تروریسم خوانده میشود؛ در حالی که مردم جهان میدانند مردم و گروههای جهادی فلسطینی و لبنانی در برابر تجاوزگریهای رژیم اشغالگر قدس از خود دفاع میکنند. صهیونیستها و غربیها، دفاع مردم لبنان و فلسطین از جان، مال، ناموس و خاک خود را تروریسم مینامند و هر کس را از آنها حمایت کند، حامی تروریسم میخوانند اما این در حالی است که تروریست کسی است که با بمب و موشک و یا هر وسیله مخربی به جان زن و بچه و آب و خاک دیگران میافتد و آنها را از بین میبرد.

نماینده مردم کازرون در مجلس نهم در ادامه انجام اقدامات جدی توسط مسئولان جمهوری اسلامی در این زمینه را خواستار شد و افزود: ابتدا باید باور کنیم مقاومت تنها راه است. هر قدر در برابر اتهامات و تهدیدات کوتاه بیاییم، غربیها و صهیونیستها امواج ترور را گسترش میدهند. با این رویکرد برنامهریزیها باید با هدف ایستادگی بر مواضع و نه کاهش ترورها باشد، البته کار بسیار سختی است. این را هم باید بدانیم که غربیها و صهیونیستها به هیچ قانون و قاعدهای پایبند نیستند و همه ابزارها از جمله جنایت علیه بشریت و آدمکشی را برای تامین منافع خودشان به کار میگیرند و به هیچ کس هم ذرهای رحم نمیکنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اقداماتی که امروزه تروریستها انجام میدهند، روی دیکتاتورهای مطرح جهان از جمله چنگیزخان و اسکندر را سفید کردهاند. دیکتاتورهای قدیم برای تداوم حکومتشان مخالفان خود را از دم تیغ میگذراندند اما وقتی به دانشمندان، هنرمندان و فرهیختگان میرسیدند متوقف میشدند و آنها را در خدمت حکومت خود به کار میگرفتند اما حامیان تروریسم حتی به نخبگان و فرهیختگان ملتها هم رحم نمیکنند که ترور دانشمندان هستهای ایران از جمله این موارد است.

وی افزود: پس از مقاومت عملی بر اساس اصول، ارزشها و موازین، باید اقدامات امنیتی و حفاظتی داخلی را افزایش دهیم. همچنین باید برای تامین امنیت مرزها سرمایهگذاری، دقت و هماهنگی بیشتری بهویژه از طریق تقویت روابط دو جانبه با کشورهای دارای مرز مشترک، داشته باشیم. علاوه بر آن باید از طریق رایزنیهای جدی و قراردادهای جدید برای بهرهمندی از ظرفیت کشورهای دوست برای مقابله با تروریسم استفاده کنیم.

محمد صادقی ادامه داد: همچنین نه تنها در مجامع جهانی و سازمان ملل و واحدهای تابعه بلکه باید در هر کجا که امکان رساندن صدای مظلومیت جمهوری اسلامی ایران به گوش مردم وجود دارد، با تلاش وافر، افکار عمومی جهان را نسبت به حقایق و مظالم روا داشته شده بر ایران آگاه کرد.

وی همچنین برگزاری دومین کنگره بینالمللی ۱۷هزار شهید ترور را یکی از راههای رساندن صدای مظلومیت مردم ایران به گوش جهانیان دانست و افزود: باید ماهیت واقعی تروریستها و مظلومیت خانواده شهدای ترور را از طریق رسانههای صوتی و تصویری به اطلاع جهان برسانیم تا مردم جهان نیز بدانند مردم ایران از ابتدای پیروزی انقلاب با چه شرایطی روبرو بودهاند. دامنه اطلاعرسانیها باید مرزهای کشور را پشت سر گذاشته و به کشورهای آزادیخواه و قربانی تروریسم راه یابد.

نماینده مردم کازرون در مجلس نهم ادامه داد: باید در این کنگره به افکار عمومی جهان نشان دهیم که ایران و کشورهایی که از ناموس و سرزمین خود دفاع میکنند از اصلیترین قربانیان اقدامات تروریستی هستند.

وی با بیان اینکه معتقدم اجماع جهانی علیه تروریسم صرفا روی کاغذ است، ادامه داد: داعش وحشیترین، آدمکشترین و جانیترین تروریسم جهان به شمار میرود. این گروهک از دست نشاندهها و عوامل صهیونیستها و آمریکاست که توسط افسران زبده آمریکایی و صهیونیستی آموزش دیده و به وسیله آنها تجهیز شده است. حمایت از این گروهک تروریستی حتی به دستگاه قانونگذاری آمریکا نیز کشیده شد و کنگره این کشور چندی قبل با حمله به داعش مخالفت کرد. این اقدام کنگره مسخرهکردن افکار عمومی و وجدان بیدار ملتهاست. این کنگره در حقیقت به حمایت از تروریسم رای داده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای روشنگری افکار عمومی ملتها حساب ویژهای باز کرد، گفت: باید از طریق انتشار مقالات، چاپ کتابهای مختلف، ساخت فیلمهای سیاسی و اجتماعی و با استناد به قطعنامههای سازمان ملل و کمیساریای حقوق بشر به ملتهای جهان نشان دهیم که حقوق یک ملت در دفاع از خود چیست. باید حد و مرز تجاوز به خاک، آدمکشی و استفاده از سلاحهای نامتعارف و ممنوعه را که معمولا توسط عوامل صهیونیستی و آمریکایی به کار گرفته میشود، روشن کرد و به مردم جهان نشان داد که تروریسم با چه پوششهایی خود را به نمایش میگذارد

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها