نماینده مردم در مجلس:

ثبات سیاسی و امنیتی شرط اول توسعه تجاری میان همسایگان است

رضازاده گفت: عراق می‌تواند نقشی تنش‌زدا میان ایران و عربستان داشته باشد و حتی از این ظرفیت به سمت پایان جنگ یمن استفاده کرد که در نهایت به رشد اقتصادی کل منطقه می‌انجامد.
کد خبر: ۵۰۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵ - 11February 2022

ثبات سیاسی و امنیتی شرط اول توسعه تجاری میان همسایگان است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «یعقوب رضازاده» عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت گسترش روابط با همسایگان به ویژه عراق، اظهار داشت: طی روز‌های اخیر رئیس جمهور کشورمان با رئیس جمهور عراق و امیرعبداللهیان با همتای خود در این کشور گفتگو و تبادل نظر داشته اند که بیانگر چگونگی رویکرد دولت سیزدهم به همسایگان است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در ادامه همچنین به جهشی در رویکرد توسعه محور در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با کشور‌های همسایه در برنامه‌های دولت سیزدهم اشاره کرد که به صورت جدی دنبال شده و افزود: دیدار‌ها و گفتگو‌های متعددی میان همتایان ایرانی و عراقی در این زمینه صورت گرفته است.

وی همچنین با بیان اینکه در مناسبات بین المللی ایران، همسایگان از اولویت برخوردارند، عنوان کرد: رویکرد همسایگان به یکدیگر می‌تواند تأثیر تحریم‌ها را نیز کاهش داده و بعضا آن‌ها را بی اثر کند.

رضازاده در ادامه تصریح کرد: در این بین، از سویی عراق نیز مانند ایران غنی از منابع نفت و گاز است و می‌توان همکاری‌هایی در این زمینه داشت و از سوی دیگر از آنجایی که تنش زدایی و ثبات سیاسی و امنیتی شرط اول توسعه تجاری است باید از نقش میانجی‌گری عراق در خصوص روابط ایران و عربستان و پایان جنگ یمن استفاده کرد که در نهایت به رشد اقتصادی کل منطقه می‌انجامد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار تعامل با همسایگان و کشوری مانند عراق باید سایر کشور‌ها مثل چین و روسیه را نیز در نظر داشت و اهمیت قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین و قرارداد مشابهی با روسیه را نادیده نگرفت که می‌تواند قطب اقتصادی را از سمت آمریکا و کشور‌های اروپایی به سمت شرق معطوف کند.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار