یادداشت/ حجت‌الاسلام لقمانپور

«جهاد تبیین»؛ شکرانه نعمت انقلاب اسلامی

راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی شکرگزاری به درگاه خداوند از بابت نعمت انقلاب اسلامی است و لذا این مرتبه سپاس باید با جهاد تبیین، تکمیل و مضاعف شود.
کد خبر: ۵۰۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۰ - 12February 2022

شکرانه نعمت انقلاب «جهاد تبیین» استگروه استان‌های دفاع‌پرس ـ حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم؛ دهه فجر نقطه عطفی است که موجب جدایی پیکره ملت بزرگوار و ستمدیده ایران اسلامی از یوغ نظام سلطه و طاغوت شد و چون یاقوتی گرانبها از گنجینه نهفته زمین سربرآورد و جلوه زیبا و تماشایی خود را به جهانیان نمایان کرد.

انقلاب اسلامی بیش از هر چیز با سه عنصر امامت ولی فقیه، مردمان دیندار و غیرتمند و وجود عنصر ایمان و عزم راسخ گره خورده است و رهبری خردمندانه و شجاعانه حضرت امام (ره) همچون خورشیدی فروزان در منظومه حرکت ملت مسلمان ایران تابید و غیرت به جوش آمده جوانان این مرز و بوم را در راستای ایمان به استقرار حکومت صالحان، جاری و ساری ساخت.

نظام سلطه و بیداد سرخوش از مستی عیش و نوش و سرمایه‌های ملی که سهم المال خویش کرده و خون جوانان بپاخاسته را در کف خیابان‌ها جاری ساخته بود، غافل از این بود که روزی، کاوه‌های آهنگری یافت می‌شوند که با گرز سنگین خود طومار ظلم و بی عدالتی آنان را در هم می‌پیچند.

این ایام بخصوص یوم الله ۲۲ بهمن، که موسم پیروزی معجزه وار یک حکومت مردمی بر مبنای مردم سالاری دینی بر حکومت استبدادی به پشتوانه قدرت‌های جهانی است، همچون ستاره‌ای درخشان در تقویم ایام و سال‌های جهانیان تلالو دارد و چشم کشور‌های جبهه مقاومت به آن دوخته شده است.

امام خمینی (ره) آن رهبر حکیم و فرزانه همواره تلاش می‌کرد با اعلامیه‌ها و نطق‌های آتشین و کوبنده خود در محکومیت کاپیتولاسیون، نفی رابطه با رژیم صهیونیستی و نهی از سرسپردگی شاه خائن در برابر قدرت‌های استکباری، عزت و سرافرازی مسلمانان را حفظ و منافع آنان را از سلطه و چیاول برهاند؛ حضور و غیبت او و سفر و حضرش، همیشه هدایتگر امت بود و دم مسیحایی اش که برگرفته از تعالیم الهام بخش قرآن و مکتب اهل بیت (ع) و جهاد با نفس بود، از هر فاصله‌ای می‌دمید، بی رمقان را نجات می‌بخشید و جویبار‌های پراکنده را به اقیانوس عظیم و خروشان ملت متصل می‌ساخت.

مرور رویداد‌های انقلاب از هر زاویه‌ای زیباست؛ بخصوص آنکه همین دم مسیحایی و نفس قدسی امام عزیز، فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی را در اوج خفقان رژیم طاغوت، با ملت بپاخاسته همراه کرد و بیعت همافران در نوزدهم بهمن سال ۱۳۵۷ را رقم زد؛ بیعتی که کمر طاغوت را شکست و روند پیروزی را تسریع بخشید.

انقلاب اسلامی ایران، مظهر جلوه الهی بود و بنا بر وعده الهی که «یریدون لیطفوا نورالله بافواههم..» دشمنان هیچگاه نخواهند توانست این جلوه الهی را خاموش کنند ما دامی که مردم غیرتمند با تکیه بر ایمان الهی پشت سر، ولی فقیه و رهبر خویش حرکت کنند و فتنه‌های کور دشمنان داخلی و خارجی را از بین ببرند.

مبارزه با غائله‌های شوم دشمنان در ماه‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین حماسه هشت سال دفاع مقدس نیز جلوه دیگری از منظومه انقلاب اسلامی بود که حضور چشمگیر تمامی اقشار از نیرو‌های مسلح، بسیج مردمی و نیرو‌های جهادی را گوش به فرمان رهبر در دفاع از آرمان‌های انقلاب، همچون بنیانی مرصوص به صف کرد و نام آورانی همچون سردار شهید مهدی زین الدین، این نابغه علمی و فرمانده جوان لشکر همیشه خط شکن ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) را معرفی کرد.

امروز حماسه دفاع از حرم‌های اهل بیت (ع) جلوه تابناک دیگری از حماسه عاشورایی انقلاب اسلامی است که با جلوداری سرداران شهیدی همچون حاج قاسم سلیمانی می‌درخشد؛ سرداری که عاقبت بخیری را به عنوان باور قلبی خود، در اطاعت محض از ولایت فقیه می‌دانست و شهادتش، تا ابد ویرانگر ظلم و هدایتگر ملت‌های مظلوم شد.

مردم فهیم، بصیر، بیدار، انقلابی/ف مقاوم و ولایتمدار ایران اسلامی امروز با حضور حماسی خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن در قالب‌های مختلف خودرویی، موتوری، پیاده و ... از نعمت بزرگ انقلاب به درگاه الهی سپاسگزاری کرده و مشت کوبنده عزت و سرافرازی خود را بر سر دشمن کوبیدند.

شکرانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و جشن ورود به سال چهل و چهارم انقلاب، قدردانی از نعمت وجود انقلاب اسلامی و پاسداشت خون شهدا و صبر و ایثار جانبازان و آزادگان و خانواده‌های معظم آنان، عمل به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس رهنمود‌های حکیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است تا ان شاءالله امانت و عَلَم انقلاب، به سرمنزل و مراد خویش برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها