امام جمعه سرخ‌رود:

دهه فجر انقلاب اسلامی خاستگاه ارزش‌های اسلامی است

حجت‌الاسلام «تقی‌زاده» گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی سرآغاز طلوع اسلام و خاستگاه ارزش‌های اسلامی است.
کد خبر: ۵۰۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱ - 11February 2022

دهه فجر انقلاب اسلامی سرآغاز طلوع اسلام و خاستگاه ارزش‌های اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه با اشاره به اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی در ایران نظام اسلامی وجود نداشت، اظهار داشت: رابطه پادشاهان با مردم رابطه «غالب و مغلوب» و «سلطان و رعیت» بود و پادشاهان احساس می‌کردند که فاتحینی هستند که بر مردم غلبه یافته‌اند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این سلسله معیوب را قطع کردند؛ نقطه عطفی در تاریخ ایران بوجود آوردند و شمشیر اسلام مردم را علیه دشمنان اسلام، مردم و استعمارگران به کار گرفتند.

وی تصریح کرد: دهه فجر انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه‌ای است که خورشید اسلام در او درخشید و این دهه فجر باید با عظمت هرچه تمام‌تر برگزار شود؛ این مراسم را با هیجان‌های عاطفی صحیح باید با طراوت و تازه کرد.

امام جمعه سرخ‌رود خاطرنشان کرد: در مذهب ما، احساسات، گریه و شادی، حب و بغض و عشق و نفرت جایگاه والایی دارد؛ از این رو جشن‌های دهه فجر می‌بایستی همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد؛ باید تمامی مساجد فعال شوند و مردم با حضور در مساجد خاطره فراموش نشدنی حضرت امام و پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با همافران فرمودند هم دز سوم واکسن را تزریق کردند و هم مقید به پروتکل‌های بهداشتی هستند و همگان را به پیروری از پزشکان و متخصصین توصیه کردند؛ قابل توجه معدودی از افراد که خود را پیرو رهبری می‌دانند و به بهانه‌های واهی هنوز مشغول واکسن هراسی هستند.

وی افزود: این چندمین بار است که رهبر معظم انقلاب توصیه به واکسن می‌کنند؛ پس بهتر است دست از کار‌های غیر عقلانی بردارند و یا حداقل آن را منتسب به رهبری نکنند؛ رهبر انقلاب بیعت همافران با حضرت امام را نه بیت با شخص بلکه بیت با اهداف و آرمان‌های انقلاب که همان استقلال و آزادی و عدالت بود عنوان کردند و هر کس که در این مسیر باشد همراه با آن بیت کنندگان خواهد بود.

امام جمعه سرخ‌رود اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هر جایی جبهه حق در مقابل جبهه کفر وارد میدان بشود دشمن با آن همه جلال و جبروت دچار اشتباه محاسباتی خواهد شد و از آنجایی که فکرش را نمی‌کند ضربه خواهد خورد؛ این کلام رهبر انقلاب همان نکته ای‌ست که حاج قاسم به سردمداران آمریکا خطاب کرد که آنجایی که فکرش را نمی‌کنید ما در نزدیکی شما هستیم و این تتمه آبروی پوشالی آمریکا هم با دست به دست دادن روسای جمهور قبلی و فعلی آمریکا از بین خواهد رفت.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده گفت: رهبر معظم انقلاب با اشاره به تهاجم ترکیبی دشمن بیان داشت که تهاجمی که در جنبه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی، رسانه‌ای و دیپلماسی در جریان است، اما وظیفه ما این بوده که حرکتمان ترکیبی باشد و در همه این جهات باید تلاش کنیم.

وی بیان کرد: حقیقتا غرب نه تنها در زمینه سیاسی و اقتصادی و... دارای یک دیکتاری‌ست، در زمینه رسانه هم با رفتار‌های دیکتاتوری خود تمام تلاش خود را در جهت تحریف واقعیت‌ها انجام می‌دهد و در کمال وقاحت ادعای آزادی بیان را هم دارد، اما در قبال این این دیکتاتوری چه باید کرد؛ دستور صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین با قید قطعیت و فوریت بود.

امام جمعه سرخ‌رود با تاکید بر اینکه اگر دیر بجنبیم دشمن تمام دستاورد‌ها و آرمان‌های انقلاب را دشمن استحاله خواهد کرد، افزود: این یک هشدار جدی به تمام انقلابیون و مسئولین و اصحاب رسانه است؛ هر کس دل در گرو ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب دارد باید وارد عرصه شود و آنچه در توان دارد در جهت جهاد تبیین به کار بگیرد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده عنوان کرد: البته مسئولان در قوای مختلف بیشتر دارای مسئولیت هستند، اما متأسفانه با وجود تاکیدات پیاپی رهبر معظم انقلاب پیرامون فضای مجازی و رسانه، کم کاری و تعلل در این بخش ملموس است؛ برخی مسئولان فضای مجازی که از دولت قبل به جا مانده‌اند همچنان محافظه کارانه عمل می‌کنند و ما شاهد هیچ حرکت مثبتی در این زمینه نیستیم که جای تامل دارد و باید به دولت و مجلس انقلابی در مورد این تعلل، تذکر جدی دهیم.

وی اظهار داشت: دشمن می‌خواهد با استفاده از غبار مشکلات اقتصادی، هزاران حماسه و پیشرفتی که در طول سال‌های انقلاب اتفاق افتاده از چشم مردم پنهان کند، حماسه‌هایی که در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی و عمرانی و آموزشی بهداشت و... انجام شد؛ همه این‌ها تلاش‌های مجاهدانه را در عرصه جهاد تبیین و روشنگری می‌طلبد تا از دستاورد‌ها غبارروبی شود.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: متأسفانه در دوره‌ای دولت مردان با نگاه و تفکر اشتباه و برای خوشایند دیگران موجب تضعیف اقتدار نیروی انتظامی شدند و برخی پیاده نظام‌های دشمن و بعضی سلبریتی‌های بی‌سواد، در فضای مجازی بی در و پیکر به این مسئله دامن زدند؛ شهادت مامور نیروی انتظامی در فارس به دست ارازل و اوباش زنگ خطری برای جامعه است که اگر نیروی انتظامی تضعیف شد، اوباش و قداره کش‌ها امنیت مردم و جامعه را به خطر می‌اندازند.

‌حجت‌الاسلام تقی‌زاده خاطرنشان کرد: خطر بزرگ دیگر شبیخون فرهنگی عظیمی است که با ترویج و انتشار بی‌بندباری و خشونت در این فضا در حال انجام است؛ قطعا اگر پشت پرده اتفاقاتی مانند قتل یک خانم توسط همسرش با آن وضعیت جنون‌آمیز را بررسی کنیم، همین فضای مجازی بی در و پیکر است که یک خانم متاهل با فعالیت مدیریت نشده در این فضا فریفته می‌شود و همسر او هم به بهانه غیرت دست به چنین جنایت فجیعی می‌زند و در این بین هم قاتل و هم مقتول و هم جامعه بازنده هستند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اگر نتیجه مذاکرات چیزی غیر از بازگشت کامل به برجام و انجام کامل تعهدات و گرفتن تضمین‌های لازم در این زمینه و جبران خساراتی که با خروج آمریکا از برجام به ایران وارد شد، باشد؛ مطمئن باشید همان اتفاقات گذشته تکرار خواهد شد.

امام جمعه سرخ‌رود در پایان گفت: آمریکایی‌ها به صراحت می‌گویند بازگشت ما به برجام به نفع ماست و از طرفی هیچ تضمینی نمی‌دهیم که دولت بعد پایبند تعهدات باشد؛ وقتی طرف مقابل اینقدر وقیحانه مواضع خود را اعلام می‌کند، ما باید هوشیار باشیم تا کلاه دیگری بر سر کشورمان نرود؛ ما باید همین مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها که مبتنی بر تکیه روی توان داخلی و اقتصاد مقاومتی و البته دیپلماسی فعال با همسایگان و متحدانمان است را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها