نماینده مردم در مجلس:

روابط ایران و عمان می‌تواند الگویی برای برقراری ارتباط با سایر کشور‌ها باشد

سلیمی گفت: ایران و عمان سال‌های متمادی است که روابط خوبی با یکدیگر دارند و این روابط می‌تواند الگویی برای برقراری ارتباط با سایر کشور‌ها باشد.
کد خبر: ۵۰۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶ - 12February 2022

روابط ایران و عمان می‌تواند الگویی برای برقراری ارتباط با سایر کشور‌ها باشد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «اصغر سلیمی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به افزایش حجم مبادلات اقتصادی بین ایران و عمان، اظهار داشت: کشور عمان روابط خوبی با جمهوری اسلامی دارد و در طول تاریخ این روابط دچار خدشه نشده است، با توجه به شرایطی که در عمان حاکم است ایرانی‌های بسیاری در این کشور سرمایه گذاری کردند و واردات و صادرات را از این کشور انجام می‌دهند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی علاقه دارند در کشور عمان کار کنند، از این رو ظرفیت بالایی برای ارتباط اقتصادی بین تهران و مسقط وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت برای دور زدن تحریم‌ها و کاهش فشار اقتصادی استفاده کرد.

وی ادامه داد: از آنجایی که عمان در حوزه‌های بین المللی، خلیج فارس و کشور‌های منطقه نقش میانجیگر را داشته و توانسته نظرات را به یکدیگر نزدیک کند، می‌تواند در زمینه رفع تحریم‌ها و مذاکرات برجامی نیز برای رسیدن ایران به اهدافش نقش آفرینی کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: دولت رئیسی در تلاش است که با کشور‌های همسایه و کشور‌های اسلامی روابط خوبی برقرار کند، عمان یکی از کشور‌های با ظرفیت است از این رو با اقدامات خوبی که در این کشور داشته باشیم اگر به سرمایه گذاری‌هایی بین دو کشور صورت گیرد می‌توانیم از طریق مسقط خط ارتباطی با کشور‌های حوزه خلیج فارس و کشور‌های دنیا برقرار کنیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار