نماینده مردم در مجلس:

اروپا دست از باج‌خواهی برجامی بردارد

عزیزی گفت: اروپایی‌ها باید دست از باج‌خواهی و زیاده‌خواهی در میز مذاکرات برجامی بردارند.
کد خبر: ۵۰۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ - 12February 2022

اروپا دست از باج خواهی برجامی بردارد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابراهیم عزیزی» نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در واکنش به اظهارات برجامی صدر اعظم آلمان مبنی بر اینکه ایران باید رسیدن به توافق در مذاکرات وین به ایران بستگی دارد، اظهار داشت: بدون شک این اظهارات برای تحت فشار قرار دادن تیم مذاکره کننده ایرانی است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بار‌ها اعلام کرده هیچ ضرب الاجلی را نمی‌پذیرد و مذاکرات باید در سایه احترام متقابل برگزار شود، مطرح کرد: در واقع هیچ تهدیدی قابل پذیرش نیست لذا مقامات اورپایی باید بدانند اکنون زمان چنین اظهاراتی نیست.

وی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها از پیشرفت هسته‌ای ایران هراس دارند، ادامه داد: در همین راستا ایران غنی سازی ۶۰ درصدی انجام داده و پیشرفت‌های بی نظیری در بومی سازی صنعت هسته‌ای داشته است.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ایران از گردنه‌های سخت تحریم عبور کرده و با اتکا به توانمندی‌های داخلی بسیاری از فشار‌های اقتصادی و ... را پشت سرگذاشته است، افزود: بنابراین مقامات آلمانی باید بدانند رسیدن به توافق در مذاکرات وین بستگی به اقدامات اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها دارد.

عزیزی گفت: متاسفانه در این میان کشور‌های اروپایی حاضر در برجام تقسیم کار انجام داده اند لذا طی چند وقت گذشته مشاهده می‌شود که انگلیسی ها، فرانسوی‌ها و اکنون آلمانی‌ها موضع گیری‌های ضدایرانی اتخاذ می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها باید بدانند به واسطه انفعال و رفتار‌های یکجانبه‌شان، برجام به چنین روزگاری دچار شده است، خاطرنشان کرد: بنابراین به آن‌ها توصیه می‌شود دست از باج خواهی و زیاده خواهی در میز مذاکرات برجامی بردارند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار