دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بازتاب راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های خارجی

راهپیمایی متفاوت و بزرگ مردم ایران که در روز جمعه ۲۲ بهمن با توجه به شیوع کرونا به صورت خودرویی و موتوری برگزار شد، تحسین و احترام کشور‌های جهان به خصوص کشور‌های منطقه خاورمیانه را به همراه داشت.
کد خبر: ۵۰۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۸ - 13February 2022

راهپیمایی ۲۲ بهمن سونامی تحسین رسانه‌های خارجی را به دنبال داشتگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: سیدمحید هاشمی دانا راهپیمایی روز جمعه ۲۲ بهمن ماه در چهل و سومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران که به دلیل شیوع سویه اومیکرون کرونا و ورود کشور به پیک ششم همه‌گیری بیماری کرونا با حضور تمامی اقشار مردم کشور به صورت خودرویی و موتوری انجام شد بازتاب بسیاری در رسانه‌ها و مطبوعات منطقه و جهان پیدا کرد.

این راهپیمایی که با حضور و استقبال غیرقابل پیش‌بینی میلیون‌ها نفر از مردم نقاط مختلف ایران اسلامی در بیش از ۱۵۰۰ شهر و ۳۰ هزار روستای کشور از ساعت ۰۹:۳۰ صبح روز جمعه به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد با سخنرانی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور و برپایی و اقامه نمازجمعه به پایان رسید و بار دیگر ضمن نمایش وحدت و یکپارچگی مردم ایران با یکدیگر حمایت و پشتیبانی آن‌ها از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان اثبات کرد.

شبکه «المنار» لبنان یکی از نخستین شبکه‌هایی بود که در گزارشی نوشت صبح روز جمعه راهپیمایی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران و تمام شهر‌های ایران برگزار شد. اما انتشار ویروس کرونا مانع برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن نشد و در برخی شهر‌ها به طور محدود راهپیمایی پیاده نیز برگزار شد و در شهر‌های دیگر به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا این مراسم به شکل خودرویی و موتوری برگزار شد. مراسم راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تقریبا در ۱۵۰۰ شهر و بیش از ۳ هزار روستا در ایران برگزار شد.

شبکه لبنانی «المیادین» نیز دیگر شبکه اصلی و مطرح کشور لبنان بود که مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران را به طور زنده پوشش داد و خبرنگار این شبکه که در میان راهپیمایی کنندگان بود تاکید کرد علیرغم انتشار ویروس کرونا مردم ایران به صورت موتوری و خودرویی در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت کردند.

پایگاه خبری «العهد» از دیگر رسانه‌های سرشناس کشور‌های عربی بود که در گزارشی با اشاره به اینکه میلیون‌ها ایرانی در مراسم راهپیمایی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند، نوشت: استان‌ها و شهر‌های مختلف ایران از ساعات اولیه صبح جمعه شاهد برگزاری مراسم راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بودند. راهپیمایی خودرویی و موتوری در بیشتر مراکز استان‌ها برگزار شد و شهر‌هایی که از نظر انتشار ویروس کرونا مناسب هستند، راهپیمایی پیاده نیز برگزار شد.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» نیز با توجه قرار دادن راهپیمایی ۲۲ بهمن در گزارشی در این باره نوشت که ایران امروز شاهد راهپیمایی‌های میلیونی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود و این راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی امروز در هزاران شهر و روستای ایران برگزار شد و مردم حاضر در این راهپیمایی با حرکت در ۱۲ خیابان اصلی تهران به سوی میدان آزادی حرکت کردند.

در این میان شبکه قطری «الجزیره مباشر» هم به پخش زنده راهپیمایی موتوری و خودرویی مردم ایران و به خصوص تهران در ۲۲ بهمن پرداخت و اعلام کرد: «جشن در خیابان‌های تهران در چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی». این شبکه خبری بار‌ها و بخش‌های مختلف خبری خود به این رویداد ملی ایران پرداخت.

بخش عربی خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیز روز جمعه ۲۲ بهمن همزمان با آغاز راهپیمایی در تهران با انتشار ویدئو از راهپیمایی خودرویی و موتوری و چندین تصویر از حضور مردم در این جشن، نوشت: «آغاز فعالیت مردم در تهران، پایتخت ایران، به مناسبت بزرگداشت چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران».

خبرگزاری «آسوشیتد پرس» یکی از نخستین رسانه‌های آمریکایی بود که راه پیمایی گسترده مردم ایران را در روز ۲۲ بهمن مورد توجه قرار داد و نوشت: جشن ۲۲ بهمن امسال در ایران هم‌زمان با مذاکرات وین با قدرت‌های جهانی جهت احیای توافق هسته‌ای در حال برگزاری است. مردمی که در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کرده‌اند پلاکارد‌هایی را به اهتزاز در آوردند و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. این دومین سالگردی بود که این جشن به دلیل همه‌گیری کرونا به صورت خودرویی و موتوری برگزار شده است.

پایگاه خبری روزنامه «واشنگتن پست» دیگر روزنامه آمریکایی بود که با اشاره به برگزاری این مراسم با شرکت هزاران دستگاه خودرو و موتور سیکلت نوشت: با وجود برگزاری خودرویی این مراسم برای دومین سال متوالی بعلت شیوع کرونا، مردم حاضر در خیابان‌ها نیز با حمل پرچم ایران و دست نوشته‌های «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» شعار‌های انقلابی سر می‌دادند.

خبرگزاری «رویترز» نیز باز بازتاب دادن راهپیمایی ۲۲ بهمن ایران، سخنان رئیس جمهوری در سالگرد چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را انعکاس داد و نوشت: رئیس جمهور ایران می‌گوید تهران هرگز امیدی به مذاکرات هسته‌ای وین ندارد.
شبکه خبری «یورونیوز» با پخش تصاویری از مراسم جشن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران این مراسم را به صورت زنده پوشش داد. ان شبکه خبری اروپایی از صبح تا شب جمعه ۲۲ بهمن بار‌ها و بار‌ها در بخش‌های مختلف خبری خود راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران و سراسر ایران را مورد پوشش خود خبر داد.

شبکه عراقی «الاتجاه» نیز با توجه قرار دادن راهپیمایی ۲۲ بهمن در ایران در گزارشی برای مخاطبان خود آماده و پخش کرد گفت: «ایرانی‌ها به‌رغم برف و باران، بر گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پافشاری داشتند».

خبرگزاری «آناتولی» نیز در گزارشی پیرامون راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن در ایران با اشاره به اینکه هزاران نفر سوار بر ماشین و موتورسیکلت به مناسبت چهل و سومین جشن پیروزی انقلاب در خیابان‌ها به حرکت درآمدند نوشت: کاروان موتوری و خودرویی از ساعات اولیه روز جمعه از اقصی نقاط تهران به سوی میدان آزادی یکی بزرگترین نقاط تهران آغاز شد و شرکت‌کنندگان پرچم سه رنگ ایران را از شیشه خودروهایشان برافراشتند و سرود ملی فضای شهر را پر کرد.

صفحه عربی شبکه ترکیه‌ای «تی‌آرتی» دیگر رسانه مهم و بااهمیت منطقه بود که با پوشش راهپیمایی ۲۲ بهمن نوشت: ایرانی‌ها چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند و پرچم آمریکا را در تهران به آتش کشیدند.

شبکه «ای بی سی نیوز» نیز دیگر رسانه آمریکایی بود که در گزارش خود نوشت: هزاران ماشین و موتورسیکلت در جشن چهل و سومین سالگرد پیروزی جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند؛ درحالی که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تعداد افراد پیاده‌ای که در این جشن شرکت می‌کردند کمتر بود.

ضمن اینکه صفحه عربی شبکه روسی «آر تی» نیز با پوشش این راهپیمایی در گزارشی نوشت: «تهران چهل و سومین سالروز انقلاب اسلامی را با راهپیمایی موتوری جشن گرفت».

پایگاه خبری «میدل ایست آنلاین» نیز از دیگر رسانه‌هایی بود که به راهپیمایی ۲۲ بهمن پرداخت و با اشاره به حرکت هزاران ماشین و موتورسیکلت روز جمعه در جشن پیروزی انقلاب به سوی میدان آزادی نوشت: مردم پرشور ایران از نقاط مختلف تهران با اهتزاز پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران با پای پیاده به سوی میدان آزادی به حرکت درآمدند و شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

نشریه «تایمز هند» نیز یکی از رسانه‌های مهم و بااهمیت کشور هند است که با پوشش این مراسم، نوشت: ایرانی‌ها ۴۳ اُمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند و هزاران خودرو و موتورسیکلت در جشن چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ (۱۳۵۷ شمسی) در روز جمعه رژه رفتند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار