اومیکرون پایان همه‌گیری کرونا نیست

کارشناسان هشدار می‌دهند که نمی‌توان سویه اومیکرون را پایان همه‌گیری ویروس کرونا در نظر گرفت.
کد خبر: ۵۰۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ - 14February 2022

امیکرون پایان همه گیری کرونا نیست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، در میانه شیوع گسترده سویه امیکرون کرونا در جهان، گمانه زنی‌هایی درباره پایان همه گیری این ویروس مطرح شده، اما این امر بعید به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری «بلومبرگ»، «همچنان که جهان خسته از ویروس کرونا در سومین سال شیوع این بیماری، پیش می‌رود، کارشناسان یک سیگنال هشدار ارسال می‌کنند؛ انتظار نداشته باشید که امیکرون آخرین نسخه‌ای باشد که باید با آن مبارزه کنیم.»

همچنین در پی موج گسترده سویه‌های خفیف‌تر، کشور‌های جهان، محدودیت‌ها را لغو و لحن پیام‌های هشدار خود را نرم‌تر می‌کنند؛ بسیاری از مردم نیز به تدریج اینگونه تصور می‌کنند که این همه گیری در حال پایان است، اما واقعیت اینگونه نیست.

بحران کرونا تا زمانی که در همه مناطق جهان از میان نرود، تمام نخواهد شد.

پیش از هر یک از این تصورات، جهان باید از موج کنونی عبور کند.

به نظر می‌رسد که امیکرون نسبت به سویه‌های قبلی، بیماری کمتری ایجاد می‌کند، اما به شدت مسری است و تعداد موارد جدید را به رکورد‌های غیرقابل تصور می‌رساند.

در همین حال، شواهدی در حال بروز است مبنی بر اینکه این سویه کرونا ممکن است آنطور که داده‌های اولیه نشان می‌دادند، بی ضرر و بدن آسیب نباشد.

همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد که جهش‌های احتمالی بعدی (تعداد بیشتری نیز وجود خواهد داشت) شاخه‌ای از گونه خطرناک‌تر مانند دلتا نباشد.

علاوه بر این خطر ابتلای افراد به کرونا بیش از یک بار، واقعی است.

یک استاد اپیدمیولوژی در دانشکده پزشکی «ییل» آمریکا، می‌گوید «ویروس کرونا هر چند ماه یک بار این سطح را برای ما بالا می‌برد؛ زمانی که ما در حال جشن گرفتن اثربخشی شگفت انگیز دوز‌های تقویت کننده در برابر نوع دلتا بودیم، امیکرون در حال شیوع گسترده در جهان بود.»

این امر برای جهانی که در ماه‌های اخیر به شدت تلاش می‌کند تا از همه گیری ویروس گرونا خارج شود، نگران‌کننده است، اما با این وجود چشم انداز پایان کرونا کاملا تیره و تار نیست.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار