سونامی کرونا در زندان‌های آمریکا

گزارش‌های متعدد منتشر شده نشان می‌دهند که مقام‌های زندان‌های آمریکا اقدامات اندکی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام داده‌اند.
کد خبر: ۵۰۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ - 08February 2022

سونامی کرونا در زندان‌های آمریکا

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، زندان‌های آمریکا از زمان آغاز همه گیری تاکنون به عنوان یکی از کانون‌های شیوع ویروس در این کشور به شمار می‌روند.

به گزارش اندیشکده آمریکایی «پریسون پالیسی»، (prisonpolicy)، ردیابی سیاست‌های اتخاذ شده برای تغییر وضعیت زندان‌های آمریکا در دوران همه گیری ویروس کرونا، حقیقت‌های تلخی را مطرح می‌کند.

قانونگذاران آمریکایی نتوانسته‌اند جمعیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها را به اندازه کافی کاهش دهند تا سرعت شیوع ویروس کرونا را کم کنند؛ به همین دلیل، زندانیان در مقیاسی غیر قابل مقایسه با عموم جامعه آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و یا جان خود را از دست داده‎اند.

نگارنده این اندیشکده آمریکایی، می‌نویسد «در اوایل همه گیری کرونا گزارش دادیم که زندان‌ها در آمریکا تقریبا هیچ فردی را آزاد نمی‌کنند؛ تقریباً دو سال بعد هم هنوز این موضوع درست است؛ ما دریافتیم که کاهش متوسط ​​جمعیت زندانیان در سال ۲۰۲۰ نتیجه پذیرش کمتر است، نه آزادی بیشتر زندانیان؛ و به طرز تکان دهنده ای، بیشتر هیئت‌های آزادی مشروط در طول سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ کمتر آزادی مشروط اعطا کردند؛ در نتیجه تا دسامبر ۲۰۲۰، ۱۹ سیستم زندان‌های ایالتی هنوز ۹۰ درصد ظرفیت یا بالاتر از آن را باقی نگه داشتند.»

این در حالی است که در زندان‌های ایالتی آمریکا بسیاری از افراد هستند که از قبل شرایط پزشکی حادی داشته‎اند که خطر عوارض ناشی از کرونا جان آن‌ها را تهدید می‌کند.

«پریسون پالیسی»، در بخش دیگری نوشت «ما گزارشی منتشر کردیم که نشان می‌داد کاهش جمعیت زندان‌ها از ابتدای همه‌گیری کرونا بیشتر به دلیل کاهش پذیرش در زندان توسط ایالت‌هاست - نه آزاد کردن افراد.»

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار