آسیب‌های سیستم قضایی آمریکا برای بومیان

سیستم قضایی آمریکا به‌طور نامتناسبی بومیان و سیاهپوستان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
کد خبر: ۵۲۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲ - 01June 2022

آسیب‌های سیستم قضایی آمریکا برای بومیان

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سیستم قضایی آمریکا به بومیان و اقلیت‌ها در این کشور آسیب‌های بسیاری وارد کرده است و آثار این آسیب‌ها در زندان‌ها قابل مشاهده است.

به گزارش «prisonpolicy»، زنان بومی به خصوص در جمعیت زندانیان آمریکا بیش از حد حضور دارند. آن‌ها در سال ۲۰۱۰، حدود ۲.۵ درصد از جمعیت زنان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها را تشکیل می‌دادند.

سال ۲۰۲۰ به عنوان آخرین سالی که داده‌های آن در دسترس است، زنان بومی تنها ۰.۷ درصد از کل جمعیت زنان آمریکا را تشکیل می‌دادند، اما حضور آن‌ها در زندان‌ها بسیار بیشتر از این رقم بود.

حبس بیش از حد آن‌ها جنبه دیوانه کننده دیگری از نقش دولت آمریکا در بحران‌های حقوق بشری است که زنان بومی با آن مواجه هستند، بحران‌هایی مانند ناپدید و کشته شدن و نرخ بالای قربانیان جنسی و سایر خشونت‌ها.

حبس جوانان بومی یک بحران است

نابرابری‌های نژادی گسترده در نحوه برخورد با جوانان بومی توسط سیستم قضایی تا حدودی بهتر مستند شده است. میزان حبس آن‌ها که بعد از جوانان سیاه‌پوست در رده دوم قرار دارد، از مجموع جوانان سفیدپوست، اسپانیایی تبار و آسیایی بیشتر است.

نیرو‌هایی که در این نابرابری نقش دارند عبارتند از نرخ نامتناسب دستگیری جوانان بومی برای برخی از انواع جرایم، «خط لوله» مدرسه به زندان، و نتایج خشن‌تر برای جوانان درگیر در دادگاه، به ویژه برای جرایم سطح پایین.

موضوع دیگر تعداد برخورد‌های پلیس با جوانان بومی است که به رقم‌های بسیار نگران کننده‌ای رسیده است.

صد‌ها صدمات تاریخی در جوانان بومی به‌عنوان مسائل مربوط به سلامت روان و مصرف مواد ظاهر می‌شود که درمان نمی‌شوند و می‌توانند به تخلفات وضعیتی (اعمالی که فقط به دلیل سن فرد مجرمانه در نظر گرفته می‌شوند، مانند ترک مدرسه) یا سایر رفتار‌های «بزهکارانه» منجر شوند.

هنوز راه درازی برای دستیابی به جمع آوری اطلاعات و گزارش‌دهی منسجم در مورد جمعیت‌های بومی در سیستم عدالت کیفری آمریکا وجود دارد.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار