ریشه‌های عمیق تفاوت نژادی در سیستم کیفری آمریکا

آمار‌های ارائه شده از خشونت تسلیحاتی در آمریکا بیانگر ریشه‌های عمیق تفاوت نژادی در سیاست کیفری این کشور است.
کد خبر: ۵۶۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ - 11December 2022

ریشه‌های عمیق تفاوت نژادی در سیستم کیفری آمریکا

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، علیرغم بار بزرگ تلفات ناشی از سلاح گرم، یک مطالعه اخیر نشان داد که شکاف قابل توجهی در میزان مرگ و میر ناشی از خشونت با سلاح گرم در میان گروه‌های نژادی و قومی در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

به گزارش «چاینا دیلی»، بر اساس مطالعه‌ای تحت عنوان «روند‌ها و نابرابری‌ها در مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در آمریکا، ۱۹۹۰-۲۰۲۱» توسط شبکه JAMA، خشونت با سلاح گرم هر روز بیش از ۱۰۰ قربانی را در این کشور می‌گیرد و نرخ مرگ و میر ناشی از سلاح گرم به بالاترین حد در ۲۸ سال گذشته رسیده است.

از یک میلیون و ۱۱۰ هزار مرگ با سلاح گرم در آمریکا در طول دوره زمانی مطالعه، ۸۵.۸ درصد در میان مردان و ۱۴.۲ درصد در میان زنان بوده است؛ سفیدپوستان ۶۰.۵ درصد از این مرگ و میر‌ها و سیاه‌پوستان ۲۵.۸ درصد و اسپانیایی‌ها ۱۰.۴ درصد را تشکیل می‌دهند.

نرخ قتل در میان مردان سیاه‌پوست بین ۲۰ تا ۲۴ سال، با ۱۸۲.۷ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۱۹۹۳، بالاترین میزان بود. این میزان به ۸۱.۴ مرگ در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۴ کاهش یافت، اما پس از آن در سال ۲۰۲۱ این رقم به ۱۴۱.۸ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر رسید.

تا سال ۲۰۲۱، حداکثر نرخ تیراندازی جمعی در میان مردان سیاه‌پوست تا ۲۲.۵ برابر بیشتر بود.

همان شهر‌هایی که قتل نامتناسب با اسلحه را تجربه می‌کنند (دیترویت، بالتیمور، فیلادلفیا، نیواورلئان، نیوآرک، سنت‌لوئیس، شیکاگو) همه دارای جوامع سیاه‌پوست بزرگی هستند.

بدتر از آن، خشونت با اسلحه پلیس نیز بخشی از داستان اسفبار است؛ بر اساس مقاله‌ای در این باره، سیاه‌پوستان آمریکایی ۲.۵ برابر بیشتر از سفیدپوستان آمریکایی توسط پلیس کشته می‌شوند و ۳۱ درصد از کل تلفات پلیس را تشکیل می‌دهند.

سیاه‌پوستان در آمریکا در طول تاریخ مورد هدف قوانین جنایی عمدا تبعیض‎آمیز قرار گرفته‌اند چرا که تفاوت‌های نژادی در سیستم عدالت کیفری ریشه‌های عمیقی در تاریخ و سیاست کیفری آمریکا دارد.

منبع: میزان 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار