سیستم زندان‌های آمریکا دارای بیشترین حبس جمعی در جهان

سیستم عدالت کیفری آمریکا، با همه نابرابری‌هایش، بهای اقتصادی سنگینی دارد که در نهایت بر تک تک آمریکایی‌ها تأثیر می‌گذارد.
کد خبر: ۵۱۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ - 11April 2022

سیستم زندان‌های آمریکا دارای بیشترین حبس جمعی در جهان

به گزارش گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، آمریکا یک مشکل شناخته شده در موضوع حبس دسته جمعی دارد؛ در حالی که آمریکا کمتر از ۵ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد، اما سیستم زندان این کشور تقریباً ۲۰ درصد از کل جمعیت زندانی جهان را در خود جای داده است.

به گزارش پایگاه «اینسایدر»، با وجود اینکه از سال ۲۰۰۸ جمعیت زندانی آمریکا کاهش جزئی داشته است، اما جمعیت کل آمریکایی‌های زندانی از سال ۱۹۷۰ تاکنون ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

اما وقتی به جمعیت‌شناسی افراد زندانی نگاه کنید، مشکل بزرگ‌تر و مخرب‌تری آشکار می‌شود.

بر اساس گزارشی که در سال ۲۰۱۸ توسط The Entencing Project انجام و به سازمان ملل ارائه شد، سیاه‌پوستان آمریکایی ۲۷ درصد از کل افراد بازداشت شده در آمریکا در سال ۲۰۱۶ را تشکیل می‌دادند که دو برابر سهم آن‌ها از کل جمعیت است.

در همین حال، ۱۵ درصد از همه کودکان آمریکا سیاه پوست هستند، اما نوجوانان سیاه پوست ۳۵ درصد از نوجوانان بازداشت شده را در همان سال تشکیل می‌دادند.

سیستم عدالت کیفری آمریکا، با همه نابرابری هایش، بهای اقتصادی سنگینی دارد که در نهایت بر تک تک آمریکایی‌ها تأثیر می‌گذارد.

یک گزارش تدوین شده توسط موسسه بروکینگز در سال ۲۰۲۱ نشان داد که افراد در زمان بازداشت در زندان و در انتظار حل و فصل پرونده جنایی خود نزدیک به ۳۰ هزار دلار از دست می‌دهند، حتی اگر در نهایت بی گناه شناخته شوند.

همه این هزینه‌ها جمع می‌شوند و پیامد‌های اقتصادی حبس بیش از حد می‌تواند به بیرون موج بزند و کل جوامع را به ناامیدی اقتصادی برساند.

رابین کاکس، اقتصاددان و محقق نابرابری در دانشکده مددکاری اجتماعی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، دیدگاه گسترده تری از تاثیری که حبس بر اقتصاد آمریکا وارد کرده است، ارائه کرد.

وی می‌گوید «داشتن یک محکومیت جنایی باعث بدتر شدن وضعیت شغلی و درآمد می‌شود و البته این تأثیر برای اقلیت‌های نژادی و قومی نیز بدتر است؛ حتی اگر آن‌ها دوران محکومیت خود را بگذرانند، استاندارد‌های آزادی مشروط را رعایت کنند و هرگز در زندگی خود مرتکب جرم دیگری نشوند، آمریکایی‌هایی که وارد سیستم زندان می‌شوند در طول زندگی خود دارای سطوح پایین تری از ثروت هستند و دریافت اعتبار یا وام برای آن‌ها دشوارتر خواهد بود.»

سن جمعیت زندانیان آمریکا در حال افزایش است و بیش از ۱۰ درصد از جمعیت بالای ۵۵ سال سن دارند.

کاکس، می‌گوید که صرف نظر از سن، هم فرد و هم اعضای خانواده آن‌ها به دلیل تماس با سیستم حقوقی کیفری و زندانی شدن از پیامد‌های سلامتی رنج می‌برند، که می‌تواند به بیماری‌های مزمن بیشتر مرتبط با استرس و در نتیجه هزینه‌های پزشکی بالاتر منجر شود.

به گفته وی، «و البته، اثرات بین نسلی نیز وجود دارد، که در آن کودکان بار سنگین مالی و جسمی والدینی را که در زندان هستند نیز متحمل می‌شوند.»

بنابراین هزینه‌های عملیاتی سالانه سیستم زندان‌های آمریکا حدود ۸۰ میلیارد دلار در هر سال است، که صرفاً برای تغذیه و پوشاک زندانیان و پرداخت تسهیلات و عملیات هزینه می‌شود.

در سال ۲۰۱۷، اتاق فکر غیر دولتی به نام Prison Policy Initiative تخمین زد که اگر تمام تأثیرات غیرمستقیم را در نظر بگیرید، هزینه اقتصادی واقعی حبس در آمریکا حدود ۱۸۰ میلیارد دلار در سال است.

موضوعی که حائز اهمیت است، این است که به زندان انداختن مردم در آمریکا فقط مشکلات فقر و نژادپرستی سیستمی را بدتر می‌کند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها