مرگ کرونایی صد‌ها زندانی در زندان‌های آمریکا

یک گزارش نشان می‌دهد که کرونا تاکنون جان ده‌ها زندانی را در زندان‌های آمریکا گرفته است.
کد خبر: ۵۱۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ - 08March 2022

مرگ کرونایی صد‌ها زندانی در زندان‌های آمریکا

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، رسانه‎های آمریکایی می‎گویند یک زندانی در زندان فدرال شهر «اسپرینگفیلد» ایالت میسوری آمریکا، یک زندانی به نام «ویلون یانگ برد»، به قاضی فدرال نامه نوشت.

به گزارش «ان‌پی‌آر»، «یانگ برد»، نوشت «این فقط یک نامه فوری در مورد همه گیری ویروس کروناست؛ بسیاری از ما به دلیل شرایط سلامتی، شلوغی بیش از حد این زندان و غیربهداشتی بودن مرکز درمانی زندان، در معرض خطر بالای ابتلا به این ویروس هستیم.»

او از سپتامبر گذشته در مرکز زندانیان فدرال در «اسپرینگفیلد» به سر می‌برد و به ۱۱ سال زندان محکوم شده است.

این زندانی در نامه‌ای دیگر به دادگاه نوشت «هنگامی که یک نگهبان یا کارمند این ویروس را به اینجا بیاورد، ویروس پخش می‌شود.»

در طول دو سال گذشته، هزاران زندانی فدرال دیگر نیز همین موضوع را مطرح کردند، و سعی کردند از یک روند ثابت برای درخواست آزادی قبل از اینکه زمان زندانی شدنشان عملاً به حکم اعدام تبدیل شود، استفاده کنند، اما در نهایت بسیاری از آن‌ها به نتیجه نرسیدند.

مقام‎های اداره فدرال زندان‌ها آمریکا، می‌گویند که ۲۸۷ زندانی فدرال بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند؛ این تعداد شامل مرگ و میر در زندان‌های خصوصی نمی‌شود.

مقام‎های این اداره از ابتدای همه گیری ادعا کردند که برنامه‌ای برای کنترل اوضاع دارند، اما تحلیل‌ها از سوابق مرگ در زندان‌های فدرال حکایت از داستان بسیار متفاوتی دارد.

سیستم زندان‌های فدرال آمریکا شاهد افزایش قابل توجهی در مرگ و میر در طول سال‌های همه گیری بوده است؛ در سال ۲۰۲۰، میزان مرگ و میر در زندان‌هایی که زیر نظر اداره فدرال زندان‎ها قرار دارند، ۵۰ درصد بیشتر از پنج سال قبل از همه‌گیری بود.

آمار‌ها نشان می‌دهند که از بین افرادی که بر اثر کووید-۱۹ جان باختند، تقریباً همه افراد مسن یا دارای مشکلات سلامتی بودند که آن‌ها را در معرض خطر مرگ ناشی از این ویروس قرار می‌داد.

همچنین موضوع تبرئه شدن زندانیان پس از سال‌های طولانی حضور در زندان هم همیشه بحث داغی درباره نظام قضایی و کبفری آمریکا بوده است.

مشخص نیست چند نفر دیگر ممکن است خارج از زندان باشند، اما هنوز به دنبال تبرئه شدن و پاک کردن سوابق خود هستند.

سازمان ثبت ملی تبرئه‌ها در آمریکا، که از سال ۱۹۸۹ تقریباً ۳ هزار تبرئه را بررسی کرده، عنوان کرد که محکومان تبرئه شده به طور جمعی حدود ۲۶ هزار و ۵۰۰ سال را قبل از اعلام بیگناهی در حبس سپری کرده‌اند.

کارشناسان بر این باورند که از ۲ تا ۱۰ درصد از ۲.۱ میلیون آمریکایی زندانی بی‌گناه هستند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها