ابتلای نزدیک به نیمی از آمریکایی‌ها به کرونا

یک تحقیق نشان می‎دهد که تاکنون ۱۴۰ میلیون آمریکایی به کووید-۱۹ مبتلا شده‎اند که ۴۳ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵ - 02March 2022

ابتلای نزدیک به نیمی از آمریکایی‎ها به کرونا

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، یک تحقیق از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، نشان می‌دهد که از هر پنج آمریکایی بیش از سه نفر به SARS-CoV-۲، ویروسی که باعث ابتلا به کرونا می‌شود، آلوده شده‌اند؛ این رقم به معنای تقریباً دو برابر تعداد رسمی گزارش شده است.

به گزارش «اسپوتنیک»، این اطلاعات از بررسی‌های آنتی بادی ناشی از ابتلا توسط آژانس بهداشت فدرال آمریکا، که بر اساس آزمایش‌های خون جمع‌آوری‌شده در سراسر این کشور است، به دست آمده است.

بر اساس برآورد‌های مبتنی بر نتایج آزمایش، تاکنون ۱۴۰ میلیون آمریکایی به کووید-۱۹ مبتلا شده‎اند که ۴۳ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهد.

علاوه بر این، ۵۸ درصد از کودکان زیر ۱۷ سال در آمریکا آنتی بادی SARS-CoV-۲ را نشان دادند، به این معنا که بیشتر کودکان و نوجوانان آمریکایی به این بیماری مبتلا شده‎اند.

این اعداد به شدت با آمار‌های رسمی موارد ابتلا در آمریکا که بر اساس آزمایش‌های مثبت کووید-۱۹ محاسبه شده، متفاوت است.

بر اساس این مجموعه داده‎ها، آمریکا تنها ۷۸.۷ میلیون مورد ابتلا از این ویروس تنفسی بسیار عفونی را ثبت کرده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا تخمین می‌زند که زیرسویه BA.۲ یا امیکرون پنهان مسئول ۸ درصد از ابتلا‌های ویروس کرونا در آمریکا در هفته گذشته بوده است؛ این نرخ از ۴ درصد در هفته قبل و ۲ درصد در هفته قبل از آن افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، موارد ابتلا به این زیرسویه بسیار قابل انتقال در آمریکا هر هفته دو برابر می‌شود.

کارشناسان بهداشتی در آمریکا نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند که کاهش اقدامات ضد کرونایی مانند دستورات استفاده ماسک می‌تواند به این سویه فرعی با گسترش آن در آمریکا مزیت بیشتری بدهد، و آن‌ها این پرسش را مطرح کرده‌اند که آیا این کشور به اندازه کافی توالی یابی برای درک تعداد واقعی ابتلا‌های به BA.۲ را انجام می‌دهد یا خیر.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، BA.۲ در حال حاضر سویه غالب در ۱۸ کشور است.

همچنین در خبری دیگر، بین ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ و ۲۸ فوریه ۲۰۲۲، سوم اسفند تا ۹ اسفند، ۴ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۳۹۱ آزمایش تشخیصی کرونا در انگلیس انجام شده است.

این در حالی است که بین ۲۳ فوریه ۲۰۲۲ و یکم مارس ۲۰۲۲، چهارم تا ۱۰ اسفند، پاسخ آزمایش تشخیصی کرونای ۲۳۱ هزار و ۹۷۳ نفر در انگلیس مثبت اعلام شده است.

در همین بازه زمانی، ۷۴۱ مورد مرگ بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور ثیت شده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار