فرمانده کل سپاه:

استفاده از سلاح‌های بیولوژیک جزئی از استراتژی دشمنان است

سردار سلامی گفت: ما نمی‌توانیم سلامت مردم را دست دشمنانی بسپاریم که استفاده از سلاح‌های بیولوژیک جزئی از استراتژی مواجهه آن‌ها با دشمنانشان است.
کد خبر: ۴۷۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵ - 23August 2021

استفاده از سلاح‌های بیولوژیک جزئی از استراتژی دشمنان استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه ظهر دوشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش و همچنین ارتحال آیت‌الله سید کمال فقیه ایمانی با بیان اینکه مردم اصفهان همواره در همه صحنه‌ها پیشتاز بوده‌اند، اظهار داشت: امروز اراده ما همکاری همگانی برای مقابله با کرونا است تا موجبات آرامش خاطر و سلامت برای مردم ایران را فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه پزشکان و پرستاران امتحان در خور تحسین و ماندگار را در تاریخ کشور به رؤیت همه رساندند، ابراز داشت: همت آن‌ها باعث شد تا در دوران شیوع کرونا نظام سلامت ما پایدار باقی بماند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه واکنش‌ها در هر بحرانی باید مؤثر و به موقع باشد، ادامه داد: در کشور عناصر اصیلی را داریم که مخاطرات بسیار سختی را پشت سر گذاشته است که از آن جمله می‌توان به هشت سال دفاع مقدس، تحریم‌های اقتصادی ظالمانه، حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و … اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در ابتدای شیوع کرونا برخی از کشور‌های پیشرفته ماسک‌ها را به سرقت بردند، گفت: حتی قدرت‌های مدرن جهان تا آستانه فروپاشی نظام سلامت پیش رفتند، اما ملت ایران به یک آزمایش بزرگ و تاریخی دست زد، در ابتدای این بیماری ماسک کمیاب بود، اما به مرور با همکاری مردم این مشکل برطرف شد.

سردار سلامی با بیان اینکه کشور ایران در کنار کمبود تجهیزات با تحریم ناعادلانه نیز رو به رو بود، گفت: از سوی دیگر عملیات روانی قدرتمندی نیز بر روی کشور در حال انجام بود و این در حالی است که امروز می‌بینیم که همچنان کادر درمان پرقدرت ایستاده است.

وی با بیان اینکه آمریکا در این شرایط در برابر ایران ایستاده است، اضافه کرد: این در حالی است که در اوج بیماری ملت ایران دو سال است که درخشیده و هیچ بیماری رها شده پشت در بیمارستان‌ها نماند و هیچ انسان دچار فقر معیشتی تنها نماند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه درست است که امروز تخت‌های بیمارستانی پر است، اما باید توجه داشت که هیچ بیماری بدون تخت نیست، ابراز داشت: روزی با کمبود ونتیلاتور روبه‌رو بودیم و امروز صادر کننده در این بخش هستیم.

وی با بیان اینکه کشور‌های زیادی در این دوران تمایل داشتند که به آن‌ها اعتماد کنیم و از آن‌ها طلب کمک کنیم، اضافه کرد: ما نمی‌توانیم سلامت مردم را دست دشمنانی بسپاریم که استفاده از سلاح‌های بیولوژیک جزئی از استراتژی مواجهه آن‌ها با دشمنانشان است.

سردار سلامی با بیان اینکه باید در شرایط بحران کرونا بر اساس اصل استقلال و عزت عمل کنیم، گفت: واکسن موضوع مهمی بود و از این رو دو خط موازی را طی کردیم یکی تأمین واکسن از کشور‌های قابل اعتماد و در کنار آن تولید واکسن بومی را نیز دنبال کردیم که همه این خطوط به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: برخی از واکسن‌های تولید داخل در مرحله آزمایش‌های بالینی است و به زودی به تولید انبوه می‌رسد.
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه تولید اکسیژن را در کشور داریم، ابراز داشت: این تولید بهترین روش برای درمان کرونا است.

وی با بیان اینکه کادر درمان در کشور و همچنین افرادی که در عرصه پیشگیری عمل کردند، دستاورد‌های خوبی را به همراه آوردند، اضافه کرد: بسیجیان، دستگاه قضائی و … برای مدیریت این بیماری همکاری خوبی را داشتند.

سردار سلامی با بیان اینکه مکتب اسلام در مقابله با کرونا به خوبی درخشید، ادامه داد: دفن شرعی اموات در این زمینه مورد توجه بود و طلاب در این بین نقش بسزایی داشتند و این عزت به اموات در این شرایط در هیچ کجای دنیا دیده نشد.

وی به آماده باش کامل سپاه برای کمک به مدیریت بیماری کرونا در استان اصفهان ابراز داشت: در این زمینه نیروی زمینی همکاری ویژه‌ای را خواهد داشت و همه باید با هم در برابر این بیماری بایستیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار