افزایش ۱۷۶ درصدی مبتلایان کرونایی موج اومیکرون در آمریکا

آمار مبتلایان آمریکا در دوران انتشار سویه اومیکرون در مقایسه با موج دلتا ۱۷۶ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۵۰۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰ - 21February 2022

افزایش ۱۷۶ درصدی مبتلایان کرونایی موج امیکرون در آمریکا

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، موج امیکرون ویروس کرونا در حال شکستن است، اما مرگ و میر‌ها در این موج از تعداد مرگ و میر‌ها در موج دلتا فراتر رفته و همچنان در بسیاری از مناطق آمریکا در حال افزایش است.

به گزارش «ایندیا تایمز»، در ۱۴ ایالت آمریکا، میانگین تعداد مرگ و میر روزانه بیشتر از دو هفته پیش است.

این ایالت‌ها آلاباما، آلاسکا، آرکانزاس، کالیفرنیا، جورجیا، هاوایی، آیداهو، کنتاکی، مین، اوکلاهما، تنسی، تگزاس، یوتا و ویرجینیای غربی هستند.

از ۲۴ نوامبر (سوم آذر)، زمانی که آفریقای جنوبی سویه امیکرون را به سازمان بهداشت جهانی گزارش کرد، آمریکا بیش از ۳۰ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۶۰۰ مورد جدید ابتلا و بیش از ۱۵۴ هزار و ۷۵۰ مورد مرگ و میر جدید را ثبت کرده است.

این در حالی است که آمریکا در ابتدا هیچ مورد امیکرون در مرز‌های خود را تا یکم دسامبر (۱۰ آذر) شناسایی نکرد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در آن زمان تایید کرد که این سویه از یک هفته قبل در این کشور وجود داشته است.

این کشور از یکم آگوست تا ۳۱ اکتبر (۱۰ مرداد تا ۹ آبان)، مدت مشابهی که بدترین موج دلتا در آمریکا را شامل می‌شود، ۱۰ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۵۹۰ مورد جدید ابتلا و ۱۳۲ هزار و ۶۱۶ مورد مرگ و میر جدید را تایید کرد.

این نشان می‌دهد که آمار مبتلایان آمریکا در دوران گسترش امیکرون در مقایسه با موج دلتا ۱۷۶ درصد افزایش یافته است.

تعداد موارد واقعی ابتلا همچنان بالاتر است، بسیاری از افراد از آزمایش‌های خانگی برای تشخیص کرونا استفاده می‌کنند که نتایج آن در آمار دولتی گنجانده نشده است.

تعداد تلفات در طول زمان گسترش امیکرون در آمریکا تاکنون حدود ۱۷ درصد بیشتر از تلفات موج دلتاست.

البته این نکته حائز اهمیت است که با وجود افزایش ابتلا‌ها و مرگ و میر ناشی از سویه امیکرون، هنوز هم آمار تلفات آمریکا در زمستان گذشته بالاتر از آمار فعلی است.

بر اساس آمارها، از ۲۴ نوامبر ۲۰۲۰ تا ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ (چهارم آذر تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۹) ۲۳۳ هزار و ۱۰۲ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که این آمار برای دوره ۲۴ نوامبر ۲۰۲۰ تا ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ (چهارم آذر تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰) ۱۵۴ هزار و ۷۵۷ مورد بوده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار