ارتباط آمریکا با ویروس‌های بیماری‌زا

هنگامی که ویروس کرونا در جهان پخش شد، افکار عمومی دنیا، آن را در اندازه یک بیماری معمولی مانند سرماخوردگی می‌پنداشت، اما فراتر از یک سرماخوردگی بود.
کد خبر: ۵۰۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲ - 21February 2022

ارتباط آمریکا با ویروس‌های بیماری‌زا

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، اکنون دو سال از زمان درگیری جهان با ویروس کرونا می‌گذرد و همچنان این مسئله در ابهام و شبهه است و منبع و منشأ ویروس مشخص نشده، اما آنچه که روشن است، برخی کشور‌ها همچون آمریکا فعالیت‌های گسترده‌ای در ساخت سلاح‌های بیولوژیکی دارند و در سازمان نظامی خود واحد‌های جنگ بیولوژیک تعبیه شده است.

آمریکا در تولید سلاح‌های نامتعارف سرآمد است و در زمینه تولید سلاح‌های میکروبی و بیولوژیکی سابقه زیادی دارد و حتی برخی از سلاح‌های تولید شده در ارتش امریکا در جنگ هایی، چون جنگ ویتنام، عراق و چند جنگ دیگر به کار گرفته شده و عوارض و تبعات آن همچنان گریبانگیر مردم کشور‌هایی است که هدف این سلاح‌ها قرار گرفته اند.

با پیشرفت‌های زیادی که در زمینه جنگ‌های بیولوژیک به وجود آمده، تولید ویروس‌های بیماری زا در دستور کار قرار گرفته که با کمترین هزینه می‌توان کشور‌ها را درگیر کرد و به نتیجه رسید.

اکنون کشور‌های زیادی در طول این دو سال درگیر بیماری کرونا و تبعات آن هستند و زیان زیادی را متحمل شده اند. در این میان شاید کشور‌هایی که جنگ بیولوژیک را راه انداخته اند خود نیز درگیر شوند، اما برای سران کشوری، چون آمریکا مرگ شهروندان خود نیز اهمیتی ندارد.

مهم آن است که در این گونه جنگ‌ها کشور‌های هدف تحت تأثیر قرار بگیرند چرا که آن‌ها توان تحملشان کمتر است و باعث تضعیف اقتصاد چنین کشور‌هایی می‌شود که برای واشنگتن مطلوب است.

پیش از آن که ویروس کرونا در جهان پخش شود، بیل گیتس که یکی از سرمایه داران بزرگ دنیا است و در اقتصاد جهانی نیز تأثیر گذار است، از فضای سیلیکون به فضای داروسازی گرایش پیدا کرد و پس از آن بود که اظهاراتی مشکوک را مطرح کرد.
گیتس حتی پس از تولید واکسن صراحتاً گفت که نباید فرمول واکسن در دسترس دیگر کشور‌ها قرار بگیرد و علاوه بر آن واکسن تولید شده نیز نباید توزیع گسترده عمومی شود.

هر آنچه که تاکنون در ماجرای کرونا پدیدار گشته، نشان از یک توطئه و سناریو برای جهان بوده است و نمی‌توان سخنان و مواضع مقام‌های آمریکایی و سرمایه داران بزرگی، چون بیل گیتس را نادیده گرفت و از کنار آن بی اهمیت گذشت.

اکنون نیز بیل گیتس که در اجلاس امنیتی مونیخ شرکت و سخنرانی کرده است، در سخنی عجیب و تأمل برانگیز گفته؛ یک بیماری همه‌گیر جدید خواهیم داشت!

گیتس در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار داشته؛ خود ویروس کرونا، به ویژه گونه‌ای به نام «اُمیکرون»، نوعی واکسن است و ایمنی در بدن مبتلایان ایجاد می‌کند و نسبت به ما و واکسن‌ها، مصونیت بهتری در جمعیت مردم جهان ایجاد کرده است.

اما وی در ادامه سخنانش گفته که؛ ما یک بیماری همه‌گیر دیگر خواهیم داشت و دفعه بعد یک پاتوژن متفاوت خواهد بود.

بیل گیتس نه پزشک است و نه کارشناس مسائل بهداشتی، اما به گونه‌ای در باره ویروس و میکروب عوامل بیماری زا سخن می‌گوید که سال‌هاست در این زمینه فعالیت داشته و یکی از پزشکان و ویروس شناسان سرشناس جهان است.

گیتس پیش بینی نمی‌کند بلکه خبر می‌دهد که پس از ویروس کرونا، یک ویروس جدید با محتویات و بیماری تازه پخش خواهد شد.

قدر مسلم کشور‌ها باید برای مقابله با پدیده تازه‌ای از ویروس از هم اکنون آماده باشند تا همچون ویروس کرونا غافلگیر نشوند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار