نماینده ولی فقیه در مازندران:

همه جامعه مأمور به اقامه نماز هستند

«محمدی لائینی» با بیان اینکه نماز یک ماموریتی است که هم برای فرد، خانواده و جامعه و مسئولان نوشته شده است، گفت: همه جامعه مأمور به اقامه نماز هستند.
کد خبر: ۵۰۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ - 13February 2022

همه جامعه مأمور به اقامه نماز هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران پیش از ظهر امروز در هفتمین اجلاسیه نماز استان مازندران به میزبانی آموزش و پرورش استان با تبریک میلاد امام علی (ع) اظهار داشت: نماز واجب و نوافل مهم هستند و مسئولین باید به مستحبات نماز اهمیت بدهند تا دیگران به واجباتش اهمیت بدهند.

وی افزود: در فرصت سه روزه ایام البیض ماه رجب که مراسم اعتکاف تعطیل است رهبر معظم انقلاب فرمودند هر روز نماز جعفر طیار خوانده شود که نماز مسحبی و بسیار مفید و موثر در قضاء حوائج و عروج معنوی به شمار می‌آید.

محمدی لائینی با بیان اینکه چهار دسته مخاطب نماز هستند، بیان داشت: فرد و خانواده مخاطب نماز هستند و بچه‌های نمازخوان بخش از مأموریت و پرتو نمازخوانی است و شعاع نمازخوانی انسان باید به نسل‌هایش برسد چراکه بی‌نمازی برکت را از بین می‌برد.

وی با اشاره به اینکه مردم هم مخاطب نماز هستند و همه جامعه مأمور به اقامه نماز هستند، ادامه داد: مسئولان نیز مخاطب نماز هستند و نماز یک ماموریتی است که هم برای فرد، خانواده و جامعه و مسئولان نوشته شده است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه نماز امام الاعمال است، اضافه کرد: اعمال پیرو نماز هستند و باید نماز را به موقع انجام داد و تمام اعمال تابع نماز باشند و باید در تربیت دانش آموزان این مهم لحاظ شود و همه به نماز اهمیت بدهند.

وی با بیان اینکه باید هنر و فضاسازی سالم را به گونه‌ای استفاده کرد که دانش آموزان عاشقانه نماز بخوانند، افزود: فضاسازی در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد و باید زمینه‌سازی برپایی نماز را داشته باشیم و آثار و تبعات بی‌نمازی به دانش آموزان بازگو شود تا به نماز خوانده روی بیاورند.

محمدی لائینی با بیان اینکه هدف این جلسات باید تشویق و ترویج نماز باشد، حضور مسئولین را در صف نماز از مشوقات عنوان کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها