نماینده مردم در مجلس:

تمام تحریم‌های اشخاص باید لغو شود

الهیان گفت: تحریم‌هایی که مستقیم منافع ملی را هدف گرفته و تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی که موجب نابه سامانی وضعیت اقتصادی شده باید لغو شود.
کد خبر: ۵۰۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ - 13February 2022

تمام تحریم‌های اشخاص باید لغو شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «زهره الهیان» رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به مذاکرات وین، اظهار داشت: مذاکرات بسیار جدی و مستمر در حال انجام است، آنچه که مسلم است اینکه در قالب مذاکرات باید منافعی برای ملت ایران حاصل شود تا مضرات ناشی از تحریم‌های فزاینده که درپی مذاکرات نصیب ملت ایران شده، مرتفع شود؛ بنابراین اگر مذاکرات نتیجه‌ای به لحاظ بهبود منافع اقتصادی و منافع ملت نداشته باشد، ادامه آن به هیچ وجه معقول به نظر نمی‌رسد.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی افزود: در هفته‌های گذشته چندین مرتبه مقامات مسئول از جمله وزیر امور خارجه و آقای باقری مذاکره کننده ارشد تیم ایران به مجلس فراخوانده شدند تا گزارشی از وضعیت لغو تحریم‌ها به نمایندگان ملت و کمیسیون امنیت ملی ارایه دهند.

الهیان در ادامه اظهار کرد: اکثر نمایندگان تاکید دارند که ادامه مذاکرات تنها در صورتی توصیه می‌شود و معقول به نظر می‌رسد که تحریم‌هایی که مستقیم منافع ملی را هدف گرفته و موجب نابه سامانی وضعیت اقتصادی شده، لغو شود.

وی همچنین یادآور شد: یکی از محور‌های تحریمی، تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی است که لازم است به طور جدی برداشته شود، زیرا این تحریم‌ها منافع اقتصادی ملت را هدف گرفته است لذا تحریم اشخاصی که در طول برجام یا اشخاص حقیقی و حقوقی که بعد از خروج آمریکا از برجام مورد تحریم قرار گرفتند، باید لغو شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها