رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌دنبال بازنمایی سبک زندگی شهداست

سردار کارگر گفت: مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با همکاری بنیاد شهید و سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های لشکری و کشوری تلاش می‌کند تا سبک زندگی شهدا را برای نسل جوان بازنمایی کند.
کد خبر: ۵۰۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲ - 13February 2022

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌دنبال بازنمایی سبک زندگی شهداستسردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حاشیه دهمین جلسه هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نهمین نشست هیأت امنای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اظهار داشت: دو آیین‌نامه «ساماندهی فعالیت‌های پژوهشی دفاع مقدس» و «حفاظت و مرمت آثار ملموس مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس» در هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصویب شد و مقرر شد، این دو آیین‌نامه برای اصلاح نهایی به شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارجاع و تصویب شود تا به نهاد‌های ذیربط برای اجرا ابلاغ شود.

وی درباره تخصیص بودجه عنوان کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مورد تایید و تصویب قرار گرفت؛ همچنین اضافه بر آن اجازه داده شد که اصلاح آیین‌نامه نیرو‌های قراردادی ماده ۱۳برای برخی از اصلاحات به شورای عالی هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارجاع شود و پس از تصویب و تایید رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ابلاغ شود.

سردار کارگر در خصوص سایر مصوبات گفت: مصوبه دیگری در هیأت امنا داشتیم که طی آن تعیین شد تا با همکاری تمام وزارتخانه‌ها موارد یادمانی که در تحت تملک وزارتخانه‌های مختلف است با همکاری وزارتخانه‌ها شناسایی و با کمک یکدیگر مرمت و نگهداری شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: در موضوع موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز گزارش بودجه سال ۱۴۰۰ ارائه شد که مورد تایید قرار گرفت و همچنین پیشنهادات بودجه سال ۱۴۰۱ نیز مطرح شد که آن هم مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد تا در شورای هماهنگی و پشتیبانی که با مسئولیت شهردار تهران و عضویت ریاست شورای شهر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و معاون اقتصادی و معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری فعالیت می‌کنند، مورد بررسی قرار گیرد و شهردار نیز در این رابطه جلسه‌ای را تشکیل دهد.

وی تصریح کرد: مسئله بعدی که مورد توجه و بررسی قرار گرفت، گزارش حسابرسی بود که گزارش حسابرسی برای سال ۱۳۹۹ تایید شد و برای سال‌ ۱۴۰۱ نیز حسابرس جدید تعیین شد.

سردار کارگر در خصوص برنامه‌های ۱۳گانه زیرساختی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد: نزدیک به ۱۵ سال از کار ساخت مجموعه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌گذرد که به‌طور طبیعی در این مدت باید برای تعمیر و نگهداری و به روز رسانی تجهیزات و فناوری‌های زیرساختی که در این مجموعه ارائه شده است کار‌هایی صورت گیرد؛ لذا در این رابطه نیاز به مرمت بازسازی و بروزرسانی است.

وی خاطرنشان کرد: این موزه به لحاظ بهره گیری فناوری‌های نوین در کشور در بالاترین رتبه قرار دارد و به همین دلیل باید در حوزه زیرساختی آن به ویژه در بخش‌های دیجیتال توجه بیشتری صورت گیرد. البته این موضوع در نشست پیشین هیأت امنای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مورد بررسی قرار گرفته بود و به تصویب رسیده و مقرر شده بود تا طی سه سال یعنی از سال ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۲ فعالیت‌های لازم در این زمینه به منصه ظهور برسد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در بخش دیگر این نشست وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اعلام آمادگی کرد که بخشی از دستاورد‌های نوین دفاعی خود را به موزه ارائه کند تا در اختیار بازدیدکنندگان و مخاطبان قرار گیرد که این موضوع نیز به تصویب رسید و قطعا این اقدام بر جذابیت‌های موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌افزاید.

وی در حوزه تعامل با بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید نیز پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ارائه سبک زندگی شهدا، پیشنهادی ارائه دادند که طی این پیشنهاد مقرر شد تا ما نشست مشترکی در رابطه با این موضوع با ریاست بنیاد شهید داشته باشیم تا در این موزه و سایر موزه‌های سراسر کشور مراسم خاطره‌گویی که در بنیاد حفظ آثار و نیرو‌های مسلح انجام می‌شود این بار این مراسم با حضور خانواده‌های شهدا و رزمندگان انجام گیرد و تلاش می‌کنیم که سبک زندگی شهدا را با همکاری بنیاد شهید و سایر نهادها و دستگاه‌های لشکری و کشوری بازنمایی کنیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار