دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

«۲۵ بهمن» سالروز صدور حکم تاریخی امام خمینی/ سلمان رشدی مرتد و مهدورالدم است

۲۵ بهمن سالروز صدور حکم تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی مرتد و مهدورالدم است.
کد خبر: ۵۰۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹ - 14February 2022

«۲۵ بهمن» سالروز صدور حکم تاریخی امام خمینی/ سلمان رشدی مرتد و مهدورالدم استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «۲۵ بهمن» سالروز صدور حکم تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی است. در چنین روزی در سال ۱۳۶۷ فتوای امام ضمن خنثی کردن این جریان، دولت‌های اسلامی و پیروان سایر ادیان الهی را نسبت به کلید خوردن یک نبرد تمام عیار تبلیغاتی و جنگ رسانه‌ای توسط نظام سلطه و کانون‌های شیطانی تفکرات و اندیشه‌های غربی و صهیونیستی هوشیار کرد.

امام خمینی (ره) با حکم شجاعانه خود علاوه بر نشان دادن قدرت مرجعیت و آمادگی و هوشمندی تاریخی آنان برابر توطئه‌های مخالفان اسلام و نیز پاسداری و دفاع از مقدسات و آرمان‌های مسلمین، امواج ناشی از خشم و اعتراض جهان اسلام علیه این اقدام موهن را سازماندهی و با روشن ساختن تکلیف فقهی و ابعاد این ماجرای خطرناک به همگان فهماند که در دفاع از ارزش‌های اسلامی، در مقابل هر گونه اهانت به اسلام، وساحت پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت (ع) استوار ایستاده است.

هم اکنون با گذشت بیش از دو دهه از این واقعه، رصد و تامل در آنچه در صحنه رویارویی نظام کفر و الحاد جهانی با اسلام عزیز رخ داده است، درک عمیق و نگرش راستین و آینده‌نگری وثیق امام (ره) به روشنی ترسیم شده و نشان می‌دهد که امام در قضیه کتاب آیات شیطانی نه فقط سلمان رشدی بلکه سلمان رشدی‌هایی را می‌دیدند که برای هجمه به اعتقادات دینی مسلمانان به نوبت ماموریت‌های خود را به انجام می‌رسانند.

تجدید حیات دوباره اسلام که با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه ۵۷ آغاز شده بود با برخورد قاطع امام (ره) نسبت به اقدام غربی‌ها در حمله مستقیم و هتاکانه به اسلام در قالب پروژه کتاب آیات شیطانی شتاب فزاینده‌ای یافت. امواجی که حکم تاریخی امام (ره) ایجاد کرد، توطئه قطع رابطه کشور‌های اقماری آمریکا و حتی اتحادیه اروپا با ایران که بواسطه اقدام امام (ره) صورت گرفته بود را پس از مدتی در هم شکست و سفیران کشور‌های غربی بویژه انگلیس به حوزه ماموریتشان بازگشتند.

در بیرون از مرز‌های اروپا و امریکا، دنیای اسلام از نظر اقتصادی، نظامی و سیاسی، در چنگال دنیای غرب گرفتار آمده، ولی قرآن و اسلام از درون و به آرامی و بااطمینان در امپراتوری زور و زر آنان نفوذ کرده و قدرت آن‌ها را در معرض تهدید قرار داده است.

اینگونه بود که جهان غرب با انتشار کتاب آیات شیطانی، اوج استیصال خود را در برابر عظمت و تأثیرگذاری فرهنگ و اندیشه اسلامی به نمایش گذاشت. کتاب آیات شیطانی با هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت رسول و دروغ انگاشتن قرآن، دو پایه از سه گانه معتقدات مسلًم مسلمین را هدف قرار داد تا از این طریق، راه نفوذ غرب را در جهان اسلام بیش از پیش بگشاید.

آیات شیطانی، رمانی توهین‌آمیز نسبت به پیامبر اعظم (ص) و قرآن است که توسط سلمان رشدی، نویسنده هندی‌الاصل بریتانیایی نوشته شد. انتشار رمان آیات شیطانی در مهر ۱۳۶۷، اعتراضات فراوانی از سوی مسلمانان، مسیحیان و یهودیان برانگیخت. مسلمانان در کشور‌هایی ازجمله پاکستان، کانادا، مصر و هند ضمن برگزاری تجمعاتی علیه سلمان رشدی و کتابش، برخی از کتابفروشی‌های توزیع‌کننده کتاب را به آتش کشیدند.»

کتاب سلمان رشدی را باید به راستی «آیات شیطانی» دانست؛ چراکه اولیای طاغوت، جز به سفارش شیاطین و طاغوتیان نمی‌گویند و نمی‌نویسند و ماحصل زبان و قلم آنان جز نشانه‌ها و ردپا‌های شیطان نخواهد بود و خداوند خود در قرآن می‌فرماید: إِنَّا جَعَلْنَا الشَّیَاطِینَ أَوْلِیَاءَ لِلَّذِینَ لایُؤْمِنُونَ. حکم تاریخی امام راحل در مورد ارتداد سلمان رشدی و مهدورالدم بودن وی، مصداق عینی وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللّهُ وَ اللّهُ خَیْرُ الْماکِرینَ بود.

آنان درصدد بودند با نمایاندن سلمان رشدی مسلمان که اینک به اعتقادات خود به دیده استهزا و تمسخر نگریسته، به شهرت و ثروت دست یابند و راه را بر شیفتگان این راه باطل کنند؛ ولی حکم امام سبب شد که سلمان رشدی از بیم جان، در اختفا زندگی کند و هزینه‌های سرسام آور امنیتی را بر حامیان خود تحمیل کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار