رئیس پلیس راهور ناجا تشریح کرد؛

آخرین جزئیات هوشمندسازی «پلیس راهور»

سردار هادیانفر با تشریح آخرین جزئیات هوشمندسازی پلیس راهور از به کارگیری دست‌افزار‌های ایرانی، پهپاد‌ها و کنترل ترافیک جاده‌ها به‌صورت هوشمند خبر داد.
کد خبر: ۵۰۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ - 14February 2022

آخرین جزئیات از هوشمندسازی پلیس راهور

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سردار «سید کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور انتظامی در گفت‌وگویی با اشاره به هوشمندسازی در ناجا، اظهار داشت: بحث هوشمند سازی همچنان در دستور کار پلیس راهور قرار دارد و اتفاقات خوبی هم در بخش‌های مختلف در همین زمینه افتاده است. به عنوان مثال می‌توان به دست افزار‌های سپهر اشاره کرد.

وی گفت: بیش از ۹ هزار دست افزار سپهر در اختیار افسران راهور قرار دارد که می‌توانند با کمک از آن اطلاعات کامل مالک خودرو و حتی گواهینامه راننده را رؤیت کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با دست افزار‌های سپهر می‌شود تمامی اطلاعات یک وسیله نقلیه اعم از گواهینامه راننده تا معاینه فنی و بیمه نامه را رصد کرد. حتی با این دست افزار‌ها می‌توان در لحظه مشاهده کرد که یک خودرو سرقتی است یا تحت تعقیب و یا توقیفی.

وی ادامه داد: مبحث دیگر هوشمندسازی در پلیس راهور بحث کروکی الکترونیک است. این نوع کروکی می‌تواند اطلاعات بسیار فوق‌العاده‌ای از علل و عامل تصادفات، شرایط جوی، شرایط راه‌ها، ایمنی وسایل و … را به پلیس، خودروسازان، شهرداری و وزارت راه بدهد.

سردار هادیانفر افزود: در زمینه استفاده از پهپاد‌ها هم با وزیر سابق راه گفتگو‌هایی داشتیم و قرار بود ضمن توسعه دوربین‌های ثابت در جاده‌ها، توسعه دوربین‌های پورتال و پهپاد‌ها هم مد نظر قرار گیرد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: توسعه دوربین‌های پورتال از آن جهت اهمیت دارد چرا که افسران می‌توانند سرعت‌ها را در جاده‌ها کنترل کنند.

استفاده از پهپاد‌ها در جاده‌های خراسان رضوی

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه از پهپاد‌ها به جهت کنترل هوایی وضعیت جاده‌ها استفاده می‌شود بیان کرد: زمان پایداری پهپاد‌ها در آسمان ۹ ساعت است. جغرافیای آن‌ها مانند دوربین محدود به یک قسمت نیست و می‌توان محور اصلی و فرعی و حتی محور‌های روستایی را رصد کند.

وی تصریح کرد: در محور خراسان رضوی در زمانی که پیک سفر زیاد می‌شود پلیس راه برای مدیریت راه‌ها از پهپاد استفاده می‌کند. همچنین در ایام اربعین هم برای مدیریت راه‌ها از پهپاد‌ها کمک می‌گیریم.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود:، اما نکته بسیار مهم این است که پهپاد‌ها گران قیمت و پرهزینه هستند که در همین راستا طرحی به وزارت راه ارائه داده‌ایم تا بتوانیم پهپاد‌های ارزان قیمت که به دوربین‌های ثبت تخلف مجهز هستند تهیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه از هوشمندسازی می‌توان در تحلیل تصادفات هم استفاده کرد گفت: یکی از بحث‌های هوشمندسازی، اطلاعاتی است که می‌توان از تصادفات خارج کرد. مرکز تحلیل پلیس راهور با کمک هوشمندسازی، تصادفات ۱۱ سال اخیر را تجزیه و تحلیل کرده و اطلاعات جالبی را استخراج کرده است.

سردار هادیانفر گفت: به عنوان مثال یک زمانی ما اعلام کردیم خودرو پراید کشنده‌ترین وسیله نقلیه است چرا که به طور میانگین در تصادفات ۳.۸ افرادی که خودرو آن‌ها پراید بوده است یا مجروح شده‌اند و یا جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: اگر کروکی الکترونیکی کشوری شود می‌توان اطلاعات کاربردی از آن استخراج کنیم تا هزینه تصادفات هم برای دولت و هم برای مردم کاهش پیدا کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار