رئیس جمهور:

تحریم‌ها باید به‌صورت واقعی برداشته شود

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: آن‌چه در مذاکرات جاری بر آن تأکید داریم، این است که تحریم‌ها باید به صورت واقعی برداشته و حقوق ملت ایران محترم شمرده شود.
کد خبر: ۵۰۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹ - 14February 2022

تحریم‌ها باید به صورت واقعی برداشته شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، امروز (دوشنبه) در دیدار با «سایمون کاوونی» وزیر امور خارجه ایرلند، با اشاره به ظرفیت‌های همکاری میان این ۲ کشور در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، علم و فناوری، صنعت و کشاورزی، اظهار داشت: حجم روابط و تبادلات تجاری میان ۲ کشور می‌تواند بسیار بیشتر از سطح کنونی باشد. تهران مصمم است روابط خود با کشور‌های دوست و مستقل را هرچه بیشتر ارتقاء دهد.

رئیس جمهور با اشاره به رویکرد ایرلند در مناسبات سیاسی و اقتصادی جهان، گفت: از استقلال ایرلند در مقابل آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی استقبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام رئیسی اولویت و محور اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید را حفظ منافع ملت‌ها و احترام متقابل دانست و خاطرنشان کرد: آن‌چه در مذاکرات جاری نیز بر آن تاکید داریم، این است که تحریم‌ها باید به صورت واقعی برداشته شده و حقوق ملت ایران محترم شمرده شود.

ضمانت‌های لازم در مذاکرات به ایران داده شود

وزیر خارجه ایرلند نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه این کشور برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران ارزش ویژه‌ای قائل است، اظهار داشت: بر این باور هستیم که در روابط خود با ایران در مرحله استراتژیکی قرار داریم و خواستار توسعه و ارتقای سطح روابط همه‌جانبه بوده و در همین راستا مصمم به بازگشایی سفارتخانه خود در تهران هستیم.

«سایمون کاوونی» با بیان اینکه دلسردی و نا‌امیدی مردم ایران از اعتماد به مذاکرات هسته‌ای به‌خاطر بدعهدی آمریکا قابل درک است، گفت: ایرلند معتقد است که باید در جریان مذاکرات جاری ضمانت‌های لازم به ایران داده شود تا توافق دوباره برقرار شود.

پیش از این دیدار، خانم «سونیا مک گینس» سفیر جدید آکردیته جمهوری ایرلند، استوارنامه خود را به رئیس جمهور تقدیم کرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار