جهاد سلامت، یکی از ثمره های شجره طیبه بسیج است

وقتی با هرکدامشان که گاهی از راه های دور و نزدیک آمده اند هم کلام می شوی، تنها چیزی را که حامی و مشوق خود برای شرکت در ‏جهاد پزشکی و سلامت می دانند، کسب رضایت خدا و تاسی به امام و شهداست‎.
کد خبر: ۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲ - 26October 2013

جهاد سلامت، یکی از ثمره های شجره طیبه بسیج است

خبرگزاری دفاع مقدس - مجید انتظامی: این روزها عطر و بوی ولایت و امامت ترنم بخش دلها و روح افزای جان تمامی خلایق است. در ایامی که دل ها به سوی خدا روان است و قبله حاجات خانه خداست، نخبگانی با دست کشیدن از دنیای خویش قصد طواف دل نموده اند و باحضور در فضایی دور از مرکز و بدون هیچ چشم داشتی ردای ایثار برتن کرده و با پوشش بسیجی مشق جهاد می کنند. دیروز جبهه شان پاوه و اروند بود و امروز اقصی نقاط ایران و جهان است.

بسیج جامعه پزشکی تبلور حضور دلیرمردان و شیرزنان ایران اسلامی است که در سایه این شجره طیبه گرد هم آمده اند تا ستارگانی در سپهر سلامت باشند. ستارگانی که اصالت زینبی دارند و تا ژرفای اعماق حوزه سلامت ایران و جهان ریشه دوانده اند.

از ابتدای سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، بارها در کنار این حلقه های سعادت و در ماموریت های مختلف آن ها در دورافتاده ترین و محروم ترین نقاط ایران اسلامی حضور داشته ام. حضوری که بیشتر از آنچه ماموریتی اداری بوده باشد، سعادتی روح افزا بوده است.

پزشک فوق تخصصی که به همراه همسر جراحش برای خدمت در بیمارستان صحرایی آمده بود، این حضور را نقطه مثبتی در زندگی مادی این روزهای حرفه اش می داند و به خود می بالد که اینجا همه برابرند، هم ارائه دهندگان خدمت و هم گیرندگان خدمت.

به نظر می رسد اینجا فضایی است که بسیجیان جامعه پزشکی هم خدمت می دهند و هم خدمت می گیرند. آنان در قالب تشکیل این حلقه های صالح و نیز با ارائه خدمت خالصانه، عاشقانه و جهادی به مردمانی که دل در گروی این شجره طیبه دارند و هنوز در غبار روزمرگی شان بسیج را حقیقت میقات پا برهنگان می دانند، مشق تربیت و تعلیم معرفت می کنند.

وقتی با هرکدامشان که گاهی از راه های دور و نزدیک آمده اند، هم کلام می شوی، تنها چیزی که حامی و مشوق خود برای شرکت در چنین موقعیت مثبتی می دانند، کسب رضایت خدا و تاسی به امام و شهداست.

راستش دیگر حساب روزهائی که سوار قطار جهاد سلامت شده و همراه رزمندگانش به میادین خدمات رسانی واقعی رفته ام در دست ندارم؛ اما آنچه مرا بیش از بیش برای همراهی با آنان همراه می سازد، حضور در جمع خوبان و ایستادن در صف خریداران یوسفی به عشق، ایثار و چهاد است که شاید روزی من را هم همراه این بزرگان یاد کنند.

خدمات امداد و درمان و کار تمامی همکاران جامعه پزشکی، این حوزه را به سمت و سوی ترسیم فضای جهادی در نظام سلامت کشانده است. شاید وقتی لبخند رهبرمان امام خامنه ای (مد ظله العالی) بر صورتش نشست، زمانی که مسئولی در یکی از سفرهای استانی یکی از محورهای خدمات جهادی را حضور بیمارستان های صحرایی بسیج جامعه پزشکی در مناطق محروم آن استان معرفی می کرد، حجت را برمن و تمامی دست اندرکاران این حوزه تمام کرد و موجب شد تا ما در توسعه کمی و کیفی چنین فعالیت هایی مصمم تر شده و در راستای گسترش جهادی چنین حرکاتی همت بیشتری به خرج دهیم.

یادم می آید هروقتی برای راه اندازی یک بیمارستان صحرایی، بیمارستان ثابت، اعزام تیم های تک تخصصی به رئیس محترم سازمان بسیج جامعه پزشکی مراجعه کرده ام، تنها چیزی که ایشان خواستند، توسعه کمی و کیفی در اجرای ماموریت و حفظ شان و کرامت مردمان مراجعه کننده به پزشکان، پرستاران و سایر کادر بهداشتی و درمانی بوده است.

امیدوارم چنین توسعه ای چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی روز به روز با عنایت حضرت حق جل و جلاله، رضایت حضرت بقیه الله العظم (عج) را به دنبال داشته باشد و روزی برسد که انشاء الله با ایجاد بسیج جهانی مستضعفین بتوانیم با ترسیم رشد یافتگی و کمال در نظام سلامت کشورمان چنین حرکات جهادی را در سایر کشورها نیز به منصه ظهور برسانیم.

فکر می کنم اگر منتقد منصفی در حوزه مدیریت بحران و حوزه مدیریت سلامت وجود داشته باشد با خود خواهد گفت اگر چراغ این گونه برنامه ها کم سو گردد، مطمئنا فضای جهاد، ایثار در نظام سلامت با خلا بزرگی روبرو خواهد شد.  مطلب یکی از دوستانم به یادم آمد که همیشه می گفت اگر آدمی بخواهد کاری را انجام بدهد یک بهانه کافی است.

امیدوارم حداقل بهانه توسعه حرکات جهادی به خودی خود بتواند عاملی باشد که منتقدین با نگاه انصاف بر آن بنگرند و اعلام بدارند که ما هم حاضریم برای یک بار هم که شده چنین فضای جهادی را تجربه کنیم. همانگونه که بیش از 70 هزار نفر از پزشکان چنین آمادگی را اعلام نمودند و در فراخوان های متنوع در چنین جهادی خالصانه در حوزه سلامت، محرومیت زدایی و ارتقای سطح عدالت و رفاه اجتماعی به نحو چشمگیری حضور به هم رسانند.

یادمان باشد که امام خامنه ای ( دامت برکاته) همواره توسعه حرکات جهادی را عامل توسعه در ابعاد و حوزه های مختلف دانسته اند و باید متولیان تصمیم سازی در این حوزه، تمامی همت خویش را در جهت توسعه چنین حرکتی صرف کنند.

پزشکی که براحتی از میلیون ها تومان درآمد روزانه خویش می گذرد و در این راه گام بر می دارد، به راستی مصداق صالحینی است که منتظر مصلح جهانی هستند و قدم های او نیز زمینه ساز ظهور منجی عدالت در این عالم خواهد بود.

این نوشته با هدف عرض ارادت به صالحینی است که در قالب تیم های عمومی و تخصصی، بیمارستانی های صحرایی و ثابت در چنین ایامی ندای تبعیت از ولایت را لبیک گفتند و با حضور در مناطق محروم و ارائه خدمات مراقبت از سلامت با کیفیت، درخشندگی ستارگان شهید سپهر سلامت را دو چندان نمودند. یاد و خاطره شهدای سپهر سلامت ایران و بویژه شهید دکتر سید مرتضی قاضی به عنوان نماد و شاخصی از این همه عظمت گرامی باد.

امیدوارم که خدای تعالی به مدد حضرت قمر بنی هاشم (ع) شهادت در چنین جهاد خالصانه ای را نصیب همه خادمان عرصه جهاد سلامت گرداند و ثمره شجره طیبیه بسیج در حوزه سلامت کشور را در جهت ارتقاء و توسعه کمی و کیفی آن در پناه خویش محفوظ و ماجور بدارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار