مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص):

رزمندگان سپاه تهران بزرگ همچنان علمدار جبهه حق هستند

حجت الاسلام علیزاده در پیامی رزمندگان و بسیجیان سپاه تهران بزرگ را همچنان جلودار و علمدار جبهه حق دانست.
کد خبر: ۵۰۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ - 15February 2022

رزمندگان سپاه تهران بزرگ همچنان علمدار جبهه حق هستندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌، حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ به مناسبت چهل سالگی تأسیس این سپاه پیامی به شرح زیر صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

چهل سال پر افتخار!

سپاهی که امروز به نام محمد رسوالله تهران بزرگ، می‌شناسیم ثمره چهل سال رشادت و رادمردی مردان مرد عرصه‌های سخت حماسه و خون است. چهل سال تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر و مقاومت و ایستادگی.

اکنون وقتی دلیرمردان سبز پوش سپاهی و بسیجیان مخلص تحت امر این سپاه در جای جای تهران بزرگ و رده‌ها و مراکز گوناگون، نیم نگاهی به پشت سر انداخته و فرآیند شکل گیری و رشد و بلوغ این سپاه را از نظر می‌گذرانند، به خود می‌بالند که در سپاهی خدمت می کنند که نه فقط میراث شهیدان پرافتخاری است، بلکه خود گنجینه‌ای عظیم و بهشت گونه و نظر شده ایست که به فضل الهی همچنان جلودار و علمدار جبهه حق در امتداد آرمان‌های ولایت و امامت امت، زمینه ساز ظهور، برای نجات بشریت تشنه عدالت و امنیت و معنویت در مقیاس جهانی است.

وقتی در دو کوهه و در سال ۱۳۶۰ در بهبوهه جنگ تحمیلی هشت ساله به فرماندهی شهید احمد متوسلیان و در قد و قامت تیپ ۲۷ متولد گردید کسی فکر نمی‌کرد خیلی سریع در کوران خون و آتش به لشکری مقتدر ارتقاء یافته و تا بدانجا پیش رود که نفس سپاه چهارم بعث عراق را در عملیات غرور آفرین فتح المبین بگیرد و رزمندگانش ستاره‌های آسمان فتح خونین شهر در عملیات بزرگ بیت المقدس گردند. براستی در کدامین جبهه غرب و جنوب و در کدامین عملیات رزمندگان اسلام در هشت ساله پرافتخار دفاع از میهن، رد پای موثری از این لشکر را به روشنی و همراه با پیروزی و سربلندی مشاهده نکردیم.

درود خدا بر فرماندهان نام آشنایش که با علمداری رزمندگان سلحشور این لشکر در دوران سخت دفاع مقدس برای ملت و کشور ایران آبرو و عزت و پیروزی خلق نمودند و اجازه ندادند وجبی از خاک میهن زیر چکمه دژخیمان متجاوز بعثی که با حمایت دنیای استکبار به میهن اسلامیمان طمع کرده بودند، باقی بماند. سرادران پرافتخار و اکثرا شهیدی همچون: احمد متوسلیان، محمد ابراهیم همت، محمد اسماعیل کوثری، حسین همدانی، احمد سوداگر، محمد علی الله دادی، عبدالله عراقی، رضا چراغی، محمد علی دستواره، عباس کریمی قهرودی، سعید مهتدی و ...

لشکر ۲۷ نه تنها در جبهه‌های نبرد هشت ساله که در لبنان و سوریه نیز حضور موثری داشت بویژه در مقطع مبارزه با کوتوله‌های استکبار یعنی داعش، افتخاری که با خون پاک بهترین‌های فرزندان سپاهی ملت در این سپاه همیشه پیروز در دفاع از حرم آل الله، ماندگار گردید.

دلاوری شاگردان مکتب سلیمانی در عرصه‌های جبهه مقاومت یاد آور خروش عاشورایی رزمندگان لشکر ۲۷ در نبرد رمضان و پاسگاه زید و شلمچه بود که با هجوم برق آسای خود به متجاوزان بعثی گورستانی از تانک‌های دشمن ساخته بود. یادآور رشادت رزمندگان این لشگر در عملیات‌های مسلم بن عقیل، والفجرها، خیبر و بدر که پنجوین و شرق شط دجله، خاطرات جاودانه‌ای از آن در سینه ثبت شده دارد.

براستی والفجر ۸ و فتح فاو و کربلا ها‌ی ۱ و ۴ و ۵ و یا عملیات نصر ۷ و بیت المقدس ۲ و عملیات مرصاد و غدیر، چگونه می‌تواند خاطرات غرور آفرین رزمندگان شجاع لشگر ۲۷ محمد رسول الله را به فراموشی سپارد؛ و حال ما هستیم و دوران رشد یافتگی و بلوغ این سپاه باعظمت و پیروزمند. سپاهی که در تمام عرصه‌های پس از جنگ بویژه در ام القرای جهان اسلام یعنی تهران بزرگ امتحان خود را بخوبی پس داده است و پاسداران و بسیجیانش با همان صلابت و انگیزه و ایمان، در عرصه‌های سازندگی و یاری رسانی به مردم شریف و آسیب دیده از سیل و زلزله و مناطق محروم، سراز پا نشناخته و گام‌های بلندی در رزمایش‌های همدلی و کمک‌های مومنانه برداشته است.

رشادت و از خود گذشتگی فرزندان سپاهی و بسیجی ملت در سپاه محمد (صلی الله علیه و آله) در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مبارزه نفس گیر با ویروس کرونا اکنون زبانزد نه فقط مسئولان و خط شکنان جبهه سلامت در مراکز درمانی است بلکه خاص و عام از مردم تهران این حقیقت را بوضوح دیده و لمس کرده اند، البته برای کسانی که در دل آتش فتنه‌ها از جانشان مایه گذاردند تا ضمن پاسداری از کیان نظام و انقلاب، آرامش را به مردم شریف پایتخت هدیه بدهند، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی آنهم در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی کاری ساده و روان به نظر می‌رسید.

اکنون که سپاه تهران بزرگ در فرایندی سخت و البته غرور آفرین، در سومین سال گام دوم انقلاب، چهل سالگی خود را تجربه می کند جا دارد با نهایت اخلاص و ادب در برابر، ولی امر مسلمین، رهبر عزیز انقلاب و ملت بزرگ ایران بویژه مردم شریف تهران، سر تعظیم فرود آورده و ضمن تجدید عهد و میثاق با امام راحل و شهدا، اعلان داریم که با همه وجود در پاسداری از حریم امنیت و عزت و اقتدار و استقلال و ارزش‌های مکتبی و ملی و انقلابی، جان ناقابل خود را بامید پیوستن به یاران شهیدمان در این راه، عاشقانه تقدیم نمائیم.

والسلام

بهمن ۱۴۰۰

نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ

ابوالقاسم علیزاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار