فرمانده اسبق لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله:

مشکلات کشور به دلیل فاصله گرفتن از تفکر جهادی است

کوثری گفت: سال‌ها پس از پشت سر گذاشتن دوران دفاع مقدس، مدیرانی انتخاب کردیم که تفکر جهادی نداشتند و این باعث شده است که امروز با مشکلات متعددی از جمله در حوزه اقتصادی مواجه شویم.
کد خبر: ۵۰۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴ - 19February 2022

مدیران پس از دفاع مقدس تفکر جهادی ندارند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «اسماعیل کوثری» فرمانده اسبق لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) عصر امروز (شنبه) در آیین رو‌نمایی دیوارنگاره چهلمین سالگرد تشکیل این لشکر که در میدان ولیعصر (عج) برگزار شد، اظهار داشت: کشورمان از نظر اقتصادی به درجه‌ای خواهد رسید که سایر کشور‌ها خواهند دید، تفکر جهادی فقط در میدان رزم نبوده و نیست، بلکه در سایر عرصه‌ها نیز این نوع تفکر همچنان موضوعیت دارد؛ به‌عنوان مثال در مقابله با ویروس کرونا همگان دیدند که تفکر جهادی موجب شد ملت ما در مقابله با این ویروس در دنیا سرافراز شود.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس ضرورت دفاع از کشور و انقلاب اسلامی موجب شد که سپاه در کنار ارتش مقابل دشمن بعثی بایستد تا ایران اسلامی حفظ شود؛ به همین جهت، آن ضرورت باعث شد تا جوانانی از تهران در قالب لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) برای امر دفاع به فرماندهی حاج احمد متوسلیان سازماندهی و ساماندهی شوند.

کوثری اضافه کرد: البته آن زمان امکانات سپاه برای تأمین نیاز‌های اولیه رزمندگان کافی نبود؛ به‌عنوان مثال در عملیات بیت‌المقدس تعداد زیادی از بسیجیان لباس رزم نداشتند و با همان لباس شخصی در عملیات شرکت کردند و توانستند دشمن را از سرزمین اسلامی‌مان بیرون کنند.

وی تصریح کرد: حاج احمد متوسلیان موفق شد در عرض ۴۳ روز بعد از تشکیل تیپ ۲۷ یعنی از ۱۷ بهمن ۱۳۶۰ که تیپ را سازماندهی کرد، در عملیات بزرگ فتح‌المبین حضور یابد و این عملیات را با پیروزی به پایان ببرد؛ این حضور موفق یعنی داشتن مدیریت و تفکر جهادی در میان فرماندهان دفاع مقدس.

کوثری ادامه داد: اما سال‌ها پس از پشت سر گذاشتن دوران دفاع مقدس مدیرانی انتخاب کردیم که چنین تفکری نداشتند و این باعث شده تا اکنون با مشکلات متعددی از جمله در حوزه اقتصادی مواجه شویم؛ لذا باید از آن تفکر بیاموزیم که با تفکر جهادی می‌شود بسیاری از کار‌ها را به‌خوبی انجام داد و البته این نیز زمانی محقق می‌شود که ابتدا خودمان عامل باشیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار