فرمانده سپاه تهران بزرگ عنوان کرد؛

اعزام بزرگترین کاروان کمک مومنانه/ ساخت ۱۱۰ منزل برای محرومین پایتخت

سردار حسن‌زاده گفت: در روزهای آینده، بزرگترین کاروان کمک مومنانه و ساخت ۱۱۰ منزل را در جنوب تهران رقم خواهیم زد.
کد خبر: ۵۰۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ - 19February 2022

اعزام بزرگترین کاروان کمک مومنانه/ ساخت ۱۱۰ منزل برای محرومین پایتختبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ عصر امروز (شنبه) در آیین رو‌نمایی دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر (عج) که به مناسبت چهلمین سالگرد تشکیل لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) برگزار شد، اظهار داشت: امسال شاهد چهل‌سالگی سپاه تهران هستیم؛ ۴۰ سال پیش «احمد متوسلیان» مامور می‌شود تا تیپ تهران را تأسیس کند؛ تیپی که امروز به سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تبدیل شده است.

وی افزود: حاج احمد چون شاگرد مکتب امام (ره) بود، از تمام ویژگی‌های امام (ره) در قامت بنیان‌گذار تیپ برخوردار بود و همچنان که امام (ره) برای خود آرمان‌های بلندی در تأسیس انقلاب اسلامی ترسیم کرده بود، حاج احمد هم همان آرمان‌ها را برای تیپ در نظر گرفته بود.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) ادامه داد: تیپ ۲۷ در مدت کوتاه تشکیل و در کمترین زمان برای انجام عملیات «فتح‌المبین» آماده و به‌واسطه موفقیت در این عملیات، نام‌آور می‌شود و سپس به‌واسطه همان مجاهدت‌ها تیپ به لشکر ارتقا و توسعه سازمان می‌یابد.

سردار حسن‌زاده تاکید کرد: لشکر ۲۷ تعداد ۹ فرمانده شهید تقدیم انقلاب کرده که از این تعداد سه فرمانده در دفاع از حریم آل‌الله به شهادت رسیدند؛ البته این لشکر ۲۱ فرمانده شهید هم در کسوت جانشین و رئیس ستاد لشکر و ۱۸۸ فرمانده هم در جایگاه فرماندهی گردان دارد که این تعداد شهید نشان می‌دهد لشکر ۲۷ همواره در دفاع مقدس لشکر آفندی بوده و در خط‌ مقدم حضور داشته است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ افزود: زمانی هم که جنگ به اتمام می‌رسد، سپاه مأموریت دیگری را آغاز می‌کند که همان حضور در عرصه سازندگی است، لذا سپاهیان تهران در این عرصه هم حضور می‌یابند و در سرزمینی که زمانی شاهد به شهادت رسیدن بسیاری از هم‌رزمان خود بودند، مجدداً حاضر می‌شوند تا این بار برای آبادانی آن سرزمین مجاهدت دیگری را رقم بزنند.

وی اضافه کرد: در ادامه، لشکر ۲۷ برای ادامه فعالیت‌های خود دارای سه تیپ رزمی می‌شود تا اینکه در سال ۸۷ توسعه می‌یابد و سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) را شکل می‌دهد، اما امروز از تیپ ۲۷ اولیه، یک لشکر، دو تیپ، پنج یگان رزمی، یگان فاتحین، ۲۳ ناحیه مقاومت و ۱۷ سازمان قشری به همراه مؤسسات جهادی با دو هزار و ۸۰۰ گروه جهادی و فرهنگی در قالب سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ تشکیل شده است.

سردار حسن‌زاده با بیان اینکه ما هنوز ناامید نیستیم و امیدواریم روزی فرمانده اصلی این سپاه که حاج احمد متوسلیان باشد، بازگردد و همچنان مطالبه‌گر تعیین تکلیف وضعیت حاج احمد هستیم، ادامه داد: به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در طول یک سال یعنی از بهمن امسال تا بهمن سال آینده به تبیین دستاورد‌ها و عملکرد لشکر سابق و سپاه فعلی محمد رسول‌الله (ص) خواهیم پرداخت.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تصریح کرد: در چند روز آینده بزرگترین کاروان کمک مومنانه و ساخت ۱۱۰ منزل را در جنوب تهران رقم خواهیم زد تا نشان دهیم که علاوه بر ایفای نقش در عرصه ایجاد امنیت پایدار مردمی، در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی هم نقش‌آفرین هستیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار