نماینده مردم در مجلس:

تدبیر و عملکرد حاج قاسم باعث نابودی داعش شد

کوثری شهید سلیمانی را فردی ولایتمدار و مردم دار خواند و گفت: همه ما باید از رفتار و زندگی شهدا درس بگیریم، زیرا آن‌ها همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا احکام الهی اجرایی و سربلندی برای ملت ایران، مستضعفان جهان و آزادیخواهان فراهم شود.
کد خبر: ۴۹۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴ - 03January 2022

تدبیر و عملکرد حاج قاسم باعث نابودی داعش شد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور کارکنان مجلس شورای اسلامی در ساختمان شهید شیخ فضل الله نوری قوه مقننه برگزار شد.

«اسماعیل کوثری» نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم بعد از شهادت حاج احمد کاظمی خیلی بی‌تابی می‌کرد و هرگاه در جمعی صحبت از شهادت می‌شد، حاج قاسم از همه می‌خواست تا برایش دعا کنند که شهید شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همه ما باید از رفتار و زندگی شهدا درس بگیریم، زیرا آن‌ها همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا احکام الهی اجرایی و سربلندی برای ملت ایران، مستضعفان جهان و آزادیخواهان فراهم شود.

وی ادامه داد: بنده از سال ۱۳۶۱ با شهید سلیمانی در جبهه آشنا شدم و از سال ۱۳۶۴ در کنار یکدیگر عملیات‌های مختلفی را اجرا کردیم؛ من در لشگر ۲۷ محمد رسول الله (ص) حضور داشتم و حاج قاسم تیپ ۴۱ ثارالله که شامل نیرو‌های سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان می‌شد را اداره می‌کرد. در آن زمان وی جوانی ۲۵ ساله بود، اما باید چندین هزار نفر را ساماندهی، هدایت و آماده می‌کرد تا در عملیات‌هایی مانند فتح المبین که سبب آزادی بیش از ۲۵۰۰ کیلومترمربع از خاک کشورمان می‌شد، حضور داشته باشند. حاج قاسم آنچنان در این مدت کوتاه نیروهایش را آماده کرد که نتیجه عالی گرفت.

کوثری افزود: شهید سلیمانی در عملیات‌های بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر و والفجر ۸ نیز حضور داشت؛ دشمنان در آن سوی ساحل اروندرود با همه امکانات خود حاضر بودند تا هر حرکت کوچکی را پاسخ دهند، اما حاج قاسم آنقدر از حیث روحی و روانی با نیرو‌های خود کار کرده بود که آن‌ها حداقل ۶۰۰ متر در تاریکی مطلق در جذر و مدی با ۷۰ کیلومتر سرعت آب، خود را به آنسوی ساحل رساندند و شهر فاو را از دست عراق درآوردند که این قدرت نمایی باعث تعجب نظامیان و سیاستمداران دنیا شده بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: حاج قاسم همیشه ابتدا خودش می‌رفت سپس از نیروهایش می‌خواست که بیایند، به همین خاطر همیشه رزمندگان حرفش را به جان می‌خریدند.  آن زمان که جنگ تمام شده بود، خیلی‌ها به شهرهایشان بازگشتند، اما حاج قاسم به جنوب شرق کشور رفت تا این مناطق را از شر اشرار پاکسازی کند. شهید سلیمانی طی ۵ سال با تاکید بر بُعد اخلاق و نه صرفا با زور اسلحه و فشنگ، کاری با اشرار کرد که امنیت در منطقه سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از کرمان برقرار شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین آن زمان که ارتش سرخ شوروی به افغانستان تجاوز کرد، حاج قاسم طوری مجاهدین افغانستان را راهنمایی کرد که آن‌ها مجبور شدند سرزمین افغانستان را ترک کنند؛ این موضوعات نشان می‌دهد حاج قاسم ۴۰ سال مجاهدت کرد و به اصطلاح پوتین‌های خود را درنیاورد که این امر بیانگر اراده قوی، انگیزه الهی و خودساختگی است.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم تصریح کرد: در زمانی که صهیونیست‌ها به لبنان حمله کردند و بخش‌هایی از این کشور را به اشغال خود درآوردند، تصور نمی‌کردند روزی مجبور به عقب نشینی شوند. حاج قاسم در جنگ ۳۳ روزه به صورت مستشاری در کنار سید حسن نصرالله و شهید عماد مغنیه قرار گرفت و با تدابیر عالی خود، موجب شد رژیم صهیونیستی مجبور به اعلام آتش بس شود.

وی ادامه داد: در آن زمان ۶۰۰ نقطه شناسایی از مکان‌های حزب الله با موشک‌های لیزری طی یک هفته منهدم شد؛ سید حسن نصرالله در جمع خبرنگاران اعلام کرد در عرض چند دقیقه ناو صهیونیست‌ها را منهدم می‌کند و این موضوع محقق شد که تعجب نظامیان صهیونیستی را رقم زد. صهیونیست‌ها تلاش کردند از طریق جنگ روانی و مصاحبه با شیعیان، اهل تسنن و حتی مسیحیان با افکار عمومی دنیا اعلام کنند که شروع کننده جنگ و درگیری‌ها حزب الله بوده است، اما موفق نشدند. جالبتر اینکه خانواده‌های مسیحی در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کردند خدا حسن نصرالله را حفظ کند، چون انسانی باغیرت است.

کوثری در این خصوص گفت: حاج قاسم، توانمندی را به رزمندگان حزب الله یاد می‌داد، به عبارتی طوری آن‌ها را آموزش داد که اکنون خودشان موشک و پهباد می‌سازند و کاری کردند که رژیم صهیونیستی در جنگ‌های ۲۲، ۱۶، ۸ و ۲ روزه شکست خورد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: رژیم صهیونیستی پس از تحمل شکست‌های پی در پی، داعش را ایجاد کرد و این تروریست‌ها کار خود را از سوریه شروع کرده و به عراق آمدند و خود را تا ۳۵ کیلومتری مرز خسروی رساندند؛ در این خصوص ۲ تدبیر مهم انجام شد که ابتدا نیرو‌های مسلح ایران با  درخواست عراق به این کشور رفته و جلوی تروریست‌ها را گرفتند؛  همچنین آیت الله سیستانی جوانان عراقی را دعوت کردند تا در میدان مبارزه با داعش حاضر شوند، از این رو کار حاج قاسم دوباره شروع شد.

کوثری در این راستا اظهار کرد: داعش در حمله به موصل و چند استان دیگر عراق، ۷ لشگر این کشور را اسیر و تمام تجهیزات آن‌ها را به غنیمت گرفت و سپس عزم تصرف اربیل را کرد؛ سران اقلیم کردستان دست به دامن آمریکا و غربی‌ها شدند، اما آن‌ها کمکشان نکردند و شبانه با ایران تماس گرفتند که حاج قاسم به عنوان نماینده ایران به آن‌ها معرفی شد و صبح روز بعد ۲۰۰ نفر به همراه ایشان از طریق ارومیه به این منطقه رفتند و جلوی داعش را گرفتند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی همیشه همه چیز را ابتدا برای رزمندگانش می‌خواست، اما امروزه برخی می‌گویند همه چیز اول برای ما باشد و بعد برای بقیه؛ خانواده باکری، ۳ شهید تقدیم انقلاب کردند که همگی آن‌ها جاویدالاثر هستند، در واقع برخی اینچنین برای اسلام، ایران و ملت فداکاری می‌کنند، اما برخی اقدام به خرابکاری می‌کنند. حاج قاسم فردی باتدبیر،  بااخلاص و ولایتمدار بود؛ به عبارتی هر چه ولایت می‌گفت عین همان را عمل می‌کرد و این در حالی است که برخی از ما خودمان صحبت‌های ولایت  را تفسیر می‌کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ولادیمیر پوتین فردی قدرتمند است و هر کسی را برای برگزاری جلسه نمی‌پذیرد، اما شهید سلیمانی در دیدار با پوتین آنقدر تحلیل دقیق و قوی درخصوص سوریه ارائه داد که وی پذیرفت به صورت هوایی همه جوره پشتیبانی انجام دهد،  همه عملیات‌هایی که با کمک نیرو‌های مردمی و... انجام شد، موفق بودند و نهایتاً شهید سلیمانی اعلام کرد کمتر از ۳ ماه دیگر داعش دیگر وجود خارجی نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: متاسفانه می‌خواستند با پول‌های عربستان و به دروغ حکومت اسلامی تشکیل دهند که در مقابل جمهوری اسلامی باشد؛ به عبارتی می‌خواستند به دروغ دین و مذهب را در مقابل دین و مذهب قرار دهند، اما شکست خوردند.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی فردی مردم دار و ساده زیست بود، از این رو وی یک مکتب محسوب می‌شود و امیدوارم همه ما در عرصه‌های مختلف دنباله روی این شهید والا مقام باشیم.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار