خشم زنان مسلمان هندی از ممنوعیت حجاب + فیلم

ممنوعیت حجاب در مدارس یکی از ایالت‌های جنوبی هند سبب خشم جامعه مسلمانان در سراسر این کشور شده است.
کد خبر: ۵۰۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ - 17February 2022

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی، پس از اجرای ممنوعیت حجاب در مدارس ایالت کارناتاکا در جنوب هند، زنان مسلمان هندی به شدت از این سیاست ابراز نارضایتی کردند.

خشم زنان مسلمان هندی از ممنوعیت حجاب+ فیلم

منور زمان، خبرنگار پرس تی وی از دهلی نو اظهار داشت: صدیقه، دانش آموز کلاس دوازدهم در دهلی نو بسیار خشمگین است. او می‌گوید ممکن است این نخستین بار در تاریخ هند باشد که گروهی در هند به علت آنچه می‌پوشند، هدف حمله قرار می‌گیرند.

دانش آموز دختر هندی تاکید کرد: ما هندی هستیم و بسیار به این موضوع افتخار می‌کنیم. ما فکر می‌کنیم همه انسان‌ها حق دارند خودشان انتخاب کنند و تصمیم بگیرند. براساس قانون اساسی، کسی حق مداخله در تصمیمات ما را ندارد.

هفته گذشته، ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در چند ساعت، موجی از احساسات را برانگیخت. دختر دانشجوی جوانِ محجبه در ایالت کارناتاکا در جنوب هند از سوی گروهی از هندو‌های تندرو مورد توهین قرار گرفت و دختر هم با شعار «الله اکبر» به آنان پاسخ داد. پس از این اتفاق بسیاری او را تحسین کردند و او را بانوی آهنین خطاب کردند. انتخابات ایالتی هند در حال برگزاری است و کارشناسان معتقدند در چنین روز‌هایی دو قطبی کردن جامعه اتفاقی معمول است و موضوع دین هم در هند ابزاری آسان برای این کار است.

فعال مدنی زن هندی تاکید کرد: همه تلاش‌ها برای جلوگیری از حضور زنان مسلمان در اماکن عمومی، اقدامی آپارتایدی علیه مسلمانان است. آنان تلاش می‌کنند چنین اقداماتی انجام دهند، اما کار به آن سادگی‌ها که فکر می‌کنند نیست.

یک دانش آموز دختر دیگر نیز که نخواست هویتش فاش شود گفت حزب حاکمِ بهاراتیا جاناتا ممکن است به دنبال بازنویسی قانون اساسی و اعمالِ سراسری چنین سیاست‌هایی (سیاست‌های اسلام ستیزانه) باشد.

دانش آموز دختر هندی گفت: این حق شخصی هر فرد است که آزادانه تصمیم بگیرد. براساس قانون اساسی هند، ما حق انتخاب داریم. این بسیار غم انگیز است که گروهی از مردم جامعه هدف حمله قرار گرفته اند.

ممنوعیت حجاب سبب خشم جامعه مسلمانان در هند شده است چرا که می‌بینند دین آنان که براساس قانون اساسی هند، آزادی آن تضمین شده است، در معرض خطر است. مسلمانان می‌گویند این اقدامات، تلاشی برای جلوگیری از تحصیل زنان مسلمان و افزایش تنش‌های قومی در میانه انتخابات است.

تحلیلگران معتقدند اظهارات و اقدامات اسلام ستیزانه از زمان روی کار آمدن حزب بهاراتیا جاناتا در سال ۲۰۱۴ بیشتر شده است. در همه انتخابات‌ها از سال ۲۰۱۴ تاکنون، انتخابات‌ها به شدت دو قطبی بوده است. شکاف مذهبی، مهمترین ابزار دولت کنونی است.

براساس گفته فعالان حقوق بشر هند، این حزب حاکم سیاست‌های زیادی را برای مشروعیت بخشی به خشونت علیه اقلیت‌های دینی اجرا کرده است. کارشناسان می‌گویند الویت این حکومت، تبدیل کردن هند به کشوری با حاکمیتِ هندو‌های تندرو است. این در حالی است که زنان مسلمان با برگزاری تظاهرات می‌گویند در قانون اساسی هند، آزادی آنان تضمین شده است.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها