ماجرای مزاح شهید «سلیمانی» با شهید «شفیع‌زاده»/ می‌خواهیم فیلمی بسازیم به‌نام «گولان»!

فرمانده لشکر ۳۳ المهدی در دوران دفاع مقدس، در کتاب «آشنای آسمان» خاطره‌ای از مزاح شهید «قاسم سلیمانی» با شهید «حسن شفیع‌زاده» را بیان کرده است.  
کد خبر: ۵۰۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۹ - 20May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، در جریان دفاع مقدس نیرو‌های «پیشمرگه مسلمان کرد» به رهبری «جلال طالبانی» برای مقابله با رژیم بعثی عراق، با ایران همکاری می‌کردند که مشروح آن در خاطرات و روایات فرماندهان منعکس شده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدجعفر اسدی» فرمانده لشکر ۳۳ المهدی در دوران دفاع مقدس که بعد‌ها فرمانده نیروی زمینی سپاه شد، در این خصوص روایتی از مزاح سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» درباره نقش شهید «حسن شفیع‌زاده»به‌عنوان فرمانده توپخانه سپاه، در کتاب «آشنای آسمان» بیان کرده است:

«آخرین دیدار ما با شهید «شفیع‌زاده» در قرارگاه بود. با سردار شهید «قاسم سلیمانی» رفتم دیدن او. توی قرارگاه هیچ‌کس نبود. ما که وارد قرارگاه شدیم، از خوشحالی مثل این‌که دنیا را به ایشان داده باشند، شاد و مسرور شد. قرار بود نیرو‌های «جلال طالبانی» از داخل عراق و ما‌ها از این طرف حمله‌ای را انجام دهیم تا «سلیمانیه» عراق آزاد شود. یک سری کار‌ها انجام شده بود. سردار «سلیمانی» مزاحی کرد به این صورت که، فرمود: می‌خواهیم فیلمی بسازیم به‌نام «گولان» (نام ارتفاعاتی در عراق) با شرکت افتخاری «جلال طالبانی» و به کارگردانی آقای «شمخانی» و در ادامه به ترتیب اجرای نقش سایر فرماندهان لشکر‌ها از جمله سردار «مرتضی قربانی» (فرمانده وقت لشکر ۲۵ کربلا مازندران) و خودش که فرمانده وقت لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود را برشمرد و بعد گفت: موزیک متن هم از «حسن شفیع‌زاده»؛ چون وقتی اجرای آتش می‌کرد، صدای آتش توپخانه قوت قلبی بود برای رزمندگان. «شفیع‌زاده» خیلی خوشش آمده بود مخصوصاً از تکه آخرش که موزیک متن هم از اوست.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار