حمله نظامیان صهیونیست به محله «شیخ جراح» در قدس اشغالی

رسانه‌های فلسطینی از حمله نظامیان صهیونیست به محله شیخ جراح در قدس اشغالی خبر دادند.
کد خبر: ۵۰۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶ - 18February 2022

حمله نظامیان صهیونیست به محله «شیخ جراح» در قدس اشغالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از فلسطین الیوم، نظامیان صهیونیست به محل اعتصاب فلسطینیان در محله شیخ جراح در قدس اشغالی یورش برده و به ضرب و شتم آن‌ها پرداختند.

منابع محلی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست دو دقیقه به متحصنان فرصت دادند تا مکان تحصن را ترک کنند و پس از پایان یافتن این مهلت به طور وحشیانه‌ای به جان فلسطینیان افتادند.

به گفته این منابع، فلسطینیان ساکن بیت‌المقدس برای همبستگی با اهالی محله «شیخ جراح»، نماز عشاء را در این محله به جا آوردند و این در حالی است که نظامیان صهیونیست به طور گسترده در این محله مستقر شده و ورودی‌های آن را بسته بودند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که قرار است نماز جمعه با حضور اکثریت فلسطینیان در محله شیخ جراح برگزار شود.

«ایتامار بن گویر» از اعضای کنست رژیم صهیونیستی با تلاش برای بازگشایی دفتر کاری در محله الشیخ جراح، موجی از درگیری را به وجود آورد که نتیجه آن، شعله‌ور شدن دوباره بیت‌المقدس و قرار گرفتن فلسطین در آستانه جنگی جدید بین مقاومت و رژیم صهیونیستی است.

صبح شنبه «ایتامار بن گویر» با برپایی یک چادر در محله «الشیخ جراح» در شمال شهر قدس، به عنوان دفتر کاری‌اش به عنوان عضو کنست رژیم صهیونیستی، اولین جرقه آتش را در بیت‌المقدس روشن کرد. پس از این اقدام «بن گِویر»، پلیس رژیم صهیونیستی با پوشش مقابله با «بن گِویر» وارد منطقه شد. همزمان با ورود پلیس مجموعه‌ای از شهرک نشینان با پلاکارد‌های اعتراضی وارد این محله شدند.

فلسطینیان محله الشیخ جراح که همیشه آماده مقابله با صهیونیست‌ها هستند وارد میدان شده، با تجمع اعتراضی خواستار بیرون راندن شهرک‌نشینان از محله «الشیخ جراح» شدند. اما پلیس رژیم صهیونیستی با بمب‌های صوتی و گلوله‌های روکش پلاستیکی به سمت فلسطینیان، تلاش کرد فلسطینی‌ها را متفرق کند.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین با آغاز دوباره درگیری در محله «الشیخ جراح» به صهیونیست‌ها در خصوص تجاوزات شهرک‌نشینیان هشدار دادند.

جنبش حماس با اعلام حمایت از فلسطینیان در تمام فلسطین، قدس را خط قرمز فلسطینیان اعلام کرد و هشدار داد در صورت استمرار تجاوزات شهرک نشینان در قدس، مقاومت دست به کار خواهد شد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با انتشار تصاویر موشک‌های آماده شلیک خود، نبرد «شمشیر قدس» را برای صهیونیست‌ها یادآوری کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها