فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار:

امنیت یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب است

امیر «غفاری» با بیان اینکه امنیت یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب و حاصل خون هزاران شهید است، گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، شاهد عینی قدرت دفاعی ایران هستند.
کد خبر: ۵۰۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ - 18February 2022

امنیت یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب و حاصل خون شهیدان است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «محمد غفاری» فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار در گفت‌وگویی با اشاره به نقش ارتش در تحکیم قدرت دفاعی کشور، اظهار داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته در اوج اقتدار و آمادگی قرار دارد.  

فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار با تأکید بر اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی، شاهد عینی قدرت دفاعی ایران هستند، تصریح کرد: طی چند دهه اخیر شکست‌های زیادی را از ناحیه ایران متحمل شدند.

امیر غفاری با اشاره به گزینه نظامی روی میز، از حلقه‌های زنجیر تهدیدات توخالی استکبار جهانی به سرکردگی رژیم جنایت‌کار آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، بابیان اینکه دشمنان به خاطر ترس از قدرت دفاعی ایران جرئت عملی کردن تهدیدات خود را ندارند، بر آمادگی و قدرت نیرو‌های مسلح تأکید کرد و افزود: قدرت دفاعی ایران، امروز برای کشور نقش بازدارندگی دارد.

فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار به نقش مهم ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت پایدار در مرز‌های کشور اشاره کرد و بابیان اینکه نیروی زمینی محوری ارتش، هم‌اکنون در مرز‌های غربی، شمال غرب، شرقی و شمال شرق کشور حضوری قدرتمندانه و مقتدرانه دارد، از حاکمیت امنیت پایدار این بخش از نوار مرزی همانند سایر نقاط مرزی کشور خبر داد و تصریح کرد: خمیرمایه این امنیت، خون شهدا، رهبری عالمانه فرمانده معظم کل قوا و وحدت ملت ایران است.

امیر غفاری با تأکید بر پیشرفت‌های شگرف و دستاورد‌های مهم دفاعی در نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی، هوشمند سازی محصولات دفاعی در نزاجا را یک دستاورد مهم در راستای تقویت صنعت دفاعی و عمق‌بخشی به نوار امنیت پایدار کشور دانست و بابیان اینکه امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده ولایی نیروی زمینی ارتش، بر خلق این اقتدار در این نیرو تأکید داشتند، گفت: امنیت یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب و حاصل خون هزاران شهید است.

فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار با اشاره به اینکه آمادگی نیرو‌های مسلح، اراده دشمنان را در اجرای توطئه‌هایشان برعلیه جمهوری اسلامی ایران ضعیف کرده است، قدرت دفاعی را عامل برچیدن طومار توطئه‌های ضد ایرانی در ذهن دشمنان برشمرد و با تأکید بر اینکه دشمنان جرئت نگاه چپ به ایران را ندارند، تصریح کرد: این اقتدار هم یکی دیگر از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

امیر غفاری بابیان اینکه امروز قدرت دفاعی کشور با توجه به پیشرفت‌های زیاد در ابعاد سازمانی، تجهیزاتی و آموزشی از مرز بازدارندگی برای جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات احتمالی عبور کرده است، با اشاره به قابلیت جدید نیرو‌های مسلح در سیمای قدرت دفاعی کشور با دستیابی به توانایی تعقیب دشمن، اضافه کرد: نیرو‌های مسلح امروز از این قدرت ویژه برخوردار هستند.

فرمانده پیشین لشکر ۳۰ و ۵۸ ذوالفقار با تأکید بر اینکه امروز ساختار مأموریت رصد تحرکات دشمن در مسیر کنترل مرزها، از حالت سنتی خارج شده است، از پایش ترکیبی مرز‌ها در جهت استمرار امنیت پایدار حاکم بر کشور با محصولات به روز و کاملاً ایرانی خبرداد و افزود: نیروی زمینی ارتش در کنار نیرو‌های مسلح به این اقتدار نیز دست پیدا کرده است.

امیر غفاری با اشاره به رصد تحرکت دشمن و کنترل مرز‌ها با با استفاده از وسایل اُپتیکی، الکترونیکی، وسایل مخابراتی در نوار مرزی غربی، شمال‌غرب، شرقی و شمال شرق کشور، با بیان اینکه پهپاد‌های کاملاً ایرانی محصولی دیگر در افزایش ضریب دقت در پایش مرز‌های کشور است، اظهار داشت: ضمن کنترل منطقه توسط کاربر، این پایش قابل رویت تا بالاترین رده‌های فرماندهی در لحظه می‌باشد، تا بتواند ضمن داشتن اشراف اطلاعاتی، دستورات مقتضی را به موقع صادر کنند.

منبع: میزان  

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار