امام جمعه سرخ‌رود:

هنرمندان جشنواره فیلم فجر خود را متعهد به فرهنگ دینی و انقلابی بدانند

حجت‌الاسلام «تقی‌زاده» گفت: هنرمندان جشنواره فیلم فجر خود را متعهد به فرهنگ دینی و انقلابی بدانند.
کد خبر: ۵۰۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹ - 18February 2022

هنرمندان جشنواره فیلم فجر خود را متعهد به فرهنگ دینی و انقلابی بدانندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «مهدی تقی‌زاده» امام جمعه سرخ رود امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: حضرت امام (ره) در سخنرانی تاریخی خود در ۱۲ بهمن ۵۷ به موضوع سینما و تلویزیون اشاره کردند که نشان دهنده اهمیت این پدیده اجتماعی در فرهنگ و اعتقادات جامعه است.

وی تصریح کرد: امام (ره) فرمود ما با سینما و رادیو تلویزیون مخالف نیستیم، با فحشا مخالفیم؛ اسلام با تجدد مخالف نیست، اما این مظاهر تجدد باید در خدمت تربیت مردم باشد نه اینکه جوانان را به تباهی بکشاند.

امام جمعه سرخ‌رود افزود: رهبر معظم انقلاب هم توجه زیادی به سینما دارند تا حدی که فرمودند سینما عنصر جذابی است، رسانه‌ای فوق‌العاده یعنی واقعا الان هیچ چیزی مثل سینما نیست از لحاظ اثرگذاری این عبارات رهبر در مورد سینما نشان از اهمیت فوق‌العاده این پدیده اجتماعی دارد.

هنرمندان جشنواره فیلم فجر خود را متعهد به فرهنگ دینی و انقلابی بدانند

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: ما سال‌هاست که در کشور جشنواره‌ای به نام فیلم فجر داریم؛ به عبارت دیگر جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی حالا باید دید تا چه اندازه این جشنواره در اشاعه و ترویج فرنگ دینی و انقلابی حرکت کرده و تا چه اندازه افراد حاضر در این جشنواره از هنرمندان و مسئولان، خود را متعهد به فرهنگ دینی و انقلابی می‌دانند و فیلم‌های ساخته شده چه مقدار پایبند اصول و ارزش‌ها بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هر چند که در تاریخ برگزاری جشنواره فیلم‌های خوب و در خورد توجهی ساخته شده، اما شاهد اتفاقات و صحنه‌هایی در خلال این جشنواره بوده و هستیم که کاملا مغایر با ارزش‌ها و اصول انقلاب است.

امام جمعه سرخ‌رود گفت: رفتار و گفتار شخصیت‌های حاضر در این جشنواره گا‌ها چنان زننده است که حتی در جشنواره‌های مشابه خارجی هم دیده نمی‌شود؛ افرادی که با این سرمایه اجتماعی، شهرتی برای خود دست و پا کرده‌اند و از آن‌ها به‌عنوان سلبریتی یاد می‌شود، با پوشش خود، با اظهار نظر‌های عجیب، تاثیرات منفی در سطح جامعه، علی‌الخصوص جوانان می‌گذارند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده بیان کرد: همین افراد در سال‌های اخیر، کاملا در پروژه دشمن حرکت کرده‌اند و مفاهیمی را در جامعه ایجاد کرده که ما الان نتایج و آسیب‌های آن را مشاهده می‌کنیم؛ زمانی با ترویج نگه‌داری سگ باعث شدند فرزندآوری در جامعه آسیب جدی ببیند و زمانی با پوشش‌های زنده و نامتعارف باعث شدند قبح این پوشش‌های نامتعارف در جامعه شکسته شود، زمانی با سیاه نمایی بذر یاس را در جامعه ایجاد کردند و هر زمان که در سیاست دخالت کردند و آدرس‌های غلط دادند، جامعه دچار خسارت‌های سنگینی شد.

وی اظهار کرد: این افراد با نگرش‌های غرب‌گرایانه و به دور از فرهنگ دینی هر زمانی به دنبال ایجاد مفاهیم جدیدی در جامعه هستند؛ مع الاسف در این دوره هم شاهد این مسائل بودیم از عنوان مطالبی مانند اینکه عشق‌های بدون ازدواج، فرزندشان حلال‌زاده است تا پوشش سخیف به دور از شان و منزلت انسانی؛ در این بین سوالات متعدد زیادی ایجاد می‌شود که متولی اینگونه جشنواره‌ها کیست که افراد به خود اجازه هر رفتار و گفتار و پوششی را می‌دهند؟

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: جامعه انقلابی ما در کجای این نوع از جشنواره‌ها هستند که تا این اندازه از این پدیده مهم اجتماعی که بیشترین تاثیرات فرهنگی را در سطح جامعه دارد غافلند؟ چرا افراد و اشخاص و تریبون‌های تاثیرگذار جامعه در مقابل این اتفاقات سکوت می‌کنند؟ چرا با وجود تاکیدات حضرت امام و رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت فوق‌العاده این عرصه جای خالی هنرمندان متعهد کاملا احساس می‌شود؟

عرصه هنر نیازمند مجاهدت است

حجت‌الاسلام تقی‌زاده افزود: قطعا یکی از حربه‌های دشمن استفاده ابزاری از برخی سلبریتی‌های غرب‌زده است تا مفاهیم و فرهنگ مورد نظر خود را در جامعه پیاده کنند و باید بگوییم با غفلت جامعه انقلابی تا حدود زیادی به اهداف خود رسیده‌اند.

وی یادآور شد: جامعه انقلابی و ارزشی جامعه باید بدانند، عرصه جهاد تنها به جنگ و جبهه خلاصه نمی‌شود بلکه عرصه هنر و علی‌الخصوص سینما یکی از جا‌هایی است که بیشترین مجاهدت را می‌طلبد اگر این غفلت‌ها از طرف مسئولین و انقلابیون ادامه داشته باشد، باید شاهد بروز رفتار‌ها و گفتار‌ها و پوشش‌های نابهنجار جدید باشیم.

امام جمعه سرخ‌رود خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب سه خصوصیت متعهد، دینی و انقلابی را برای هنرمند انقلابی ما عنوان کردند که باید وارد این عرصه شوند و اقدامات اساسی را در عرصه انجام دهند؛ البته هستند هنرمندان انقلابی که آثار زیبایی مانند فیلم «موقعیت مهدی» در این جشنواره خلق کردند، اما قاطبه افراد حاضر در این جشنواره‌ها با مفاهیم انقلابی و دینی یا بیگانه هستند یا حتی در جهت مخالف آن گام بر می‌دارند که نیازمند هوشیاری و اقدام قاطع و موثر مسئولین و مردم است.

غارت و تباهی تمدن کشور‌ها از خصوصیات استکبار است

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در ادامه سخنان خود اظهار داشت: یکی از خصوصیات استکبار و در راس آن آمریکا، جنگ و غارت و تباهی کشور‌ها و تمدن‌هاست؛ آن‌ها به بهانه‌های خود ساخته به کشور‌ها لشکرکشی می‌کنند و یا گروهک‌های تروریستی ایجاد می‌کنند تا به وسیله آن‌ها در جهت منافع خود استفاده ابزاری کنند این خصوصیات آمریکا در منطقه ما جلوه بارزتری دارد.

وی ادامه داد: آمریکا فقط به فکر حفظ هژمونی و منافع خود است که یا با جنگ غارت آن را بدست می‌آورد و یا از کشور‌ها به عنوان گاو شیرده استفاده می‌کند و هر زمان که تاریخ مصرف آن‌ها گذشت آن‌ها را تنها می‌گذارد؛ شانتاژ تبلیغاتی پیرامون احتمال جنگ روسیه و اوکراین هم از همین قبیل رفتار‌های مستکبرانه است تا بهره‌برداری خود را از تنش‌های به وجود آمده بکنند.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان به‌مناسبت قیام ۲۹ بهمن ۵۶ مردم تبریز نکات مهمی را بیان کردند؛ ایشان یکی از وجوه مهم انقلابی بودن را استمرار در اهداف عنوان کردند که این خصیصه از امهات حضرت امام راحل بود که قدم به قدم این اهداف را پی می‌گرفتند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده بیان کرد: امروز هم استمرار به این معناست که با در نظر داشتن اهداف انقلاب، نیاز‌های امروز و فردا که ما را به این اهداف می‌رساند را در نظر بگیریم و به هر شکل ممکن آن‌ها را تامین کنیم.

فشار اقتصادی و لجن پراکنی حربه جدید دشمن بر علیه مردم ایران 

وی گفت: رهبر انقلاب دلیل زنده بودن انقلاب را دلبستگی نسل‌های جدید کشور به آرمان‌های انقلاب دانستند که همان استقلال و عزت و رفاه و عدالت ملی و اجتماعی است که در نهایت به جامعه اسلامی و تمدن اسلامی مبدل شود.

امام جمعه سرخ‌رود افزود: افرادی که دم از تسلیم در برابر آمریکا می‌زنند نه می‌توانند به اهداف انقلاب پایبند باشند و نه می‌تواند شعار حمایت از مستضعفان را قبول داشته باشند؛ دشمن امروز با دو حربه فشار اقتصادی و لجن پراکنی، مردم ایران را هدف قرار داده است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: فشار اقتصادی باید با تولید و خنثی کردن تحریم و دیپلماسی فعال خنثی شود؛ دشمنان در مقاطع مختلف با لجن پراکنی نسبت به ارکان نظام در پی بی اعتماد کردن جامعه نسبت به آن‌ها هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار