یادداشت/ سردار عبدالرضا مرادحاجتی

دلیل شکست آمریکایی‌ها، راهبردهای مقتدرانه رهبری است

سیاستمداران آمریکایی به حضور رهبری مقتدر در نقشه‌های شیطانی خود علیه ایران اسلامی توجه نکرده بودند و به همین دلیل همیشه شکست خورده‌اند.
کد خبر: ۵۰۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۵ - 24February 2022

«جهاد تبیین» یعنی پدافند مدبرانه، و آفند مقتدرانه در مقابل نقشه های دشمنانگروه استان‌ها دفاع‌پرس‌ ـ عبدالرضا مرادحاجتی؛ دیگر بار از فرماندهی معظم کل قوا به همه نیروهای جهادی، انقلابی و جامعه جوان و متعهد کشور فرمان رسیده که رسانه ها و نخبگان کشور به هوش باشند و جهاد تبیین را در جامعه منتشر و ناگفته‌ها را به بهترین شکل ممکن بازگو کنند.

 این جمله به‌ معنای این است که هنوز بسیاری از حقایق هستند که تبیین‌ نشده‌اند و یا به‌ خوبی این کار انجام نشده ‌است و رسالت رسانه‌ها، علما، جوانان، نخبگان و هنرمندان فرهیخته بر این است که این مسیر را برای افکار عمومی، روشن و هموار کنند.

مصداق واقعی پردازش به راهبرد نوین کلید واژه طلایی رهبر معظم انقلاب اسلامی همان حضور حماسی در جنگ نرمی است که خط مقدم نبرد در دنیای امروز است. نبردی که دشمن مثل جنگ فیزیکی با هویت، لباس و پرچم مشخص، در میدان و صحنه نبرد خود را نشان نمی دهد.

وجود رهبری فرزانه، بصیر و مقتدر در کشوری که محاصره اقتصادی، سیاسی و رسانه ای ابرقدرت های دنیاست زمانی بیشتر نمایان و ارزشمند است که این سکاندار کشتی انقلاب، به بهترین شکل ممکن، مسیر را برای رسیدن به ساحل آرامش راهبری کند.

«جوزف ساموئل نای» سال ۲۰۱۱ در کتاب «The Future of Power» می‌گوید آمریکا در آینده تمایل چندانی به استفاده از قدرت نظامی نخواهد داشت و برتری نظامی به‌ معنای برتری جهانی نیست. وی در مورد ایران هم این بحث را مطرح می‌کند و می‌گوید که آمریکا جنگ نرم را با ایران در پیش خواهد گرفت و از اهرم فشار اقتصادی استفاده می‌کند. اکنون ما داریم انواع فشارهای اقتصادی را برای از بین بردن یا تغییر در نظام محاسباتی جمهوری اسلامی از طرف آمریکا و قدرت‌های غربی می‌بینیم که به‌طور خاص مورد توجه قرار گرفته است.

تهدیدهایی که سیاستمداران آمریکایی به همه ابعاد آن توجه کرده بودند غیر از حضور رهبری که تنها با یک جمله، برنامه ریزی ماه ها مدعی اندیشه های شیطانی را در نطفه خفه می کند و با یک پدافند مدبرانه و آفند مقتدرانه گزینه هایی روی میز می گذارد که چاره ای جز تسلیم برایشان باقی نمی ماند. 

پرداختن و واکاوی اصولی، علمی و منطقی به کلید واژه های رهبر معظم انقلاب در طول سالیان اخیر نشان از شناخت عمیق این عالم فرزانه نسبت به همه مسائل و امورات ملی و بین المللی دارد. راهبردهایی که باید به ساده ترین شیوه، پردازش، مستند و به تولید محتوا تبدیل شده و در متن جامعه منتشر شوند.

جایی که رهبر دینی جهان اسلام، ملت اش را از انجام برخی عبادات ثانوی باز می دارد و به حضور در فضای مجازی ترغیب و تشویق می کند و آن را جهاد در کارزار جنگ نرم می داند، نشان از شناخت عمیق ایشان نسبت به مسائل و چالش هایی دارد که ماهیت ملی و دینی مان را در معرض خطر قرار داده است.

هم اینک فرماندهی کل قوا دستور به جهاد تبیین داده است. جهادی که باید شناخت مان را نسبت به راهبردها، عملکردها و دستاوردهای بزرگ انقلاب در طول سالیان اخیر بیشتر کنیم و آن را به زبان های فاخر هنری، رسانه ای، بین المللی و دینی به جامعه و دنیا نشان دهیم که مبادا دشمن در کمین نشسته از عدم وجود شناخت ما نسبت به قابلیت های خودمان، به خودمان ضربه بزند.

جهاد تبیین یعنی فرمان از فرمانده به کل نیروها که بدانند و آگاه باشند که ظرفیت ها و توان داخلی مان به مراتب بیشتر از چیزی است که تصور می کنیم و باید به این یقین برسیم و آن را برای همه تبیین کنیم که هم اعتماد به نفس خودمان فزونی یابد و هم دشمن بداند که با چه ارتش و ملت مقتدری روبرو شده است.

آری، این آخرین فرمان فرمانده نیست و لازمه پیشبرد و پیشرفت در این کارزار سخت نظامی، اقتصادی، سیاسی و راهبردی، اطاعت، پیروی و گوش به فرمان بودن به رهبری است که هر کجا به بن بستی خوردیم و یا دنبال راهکاری بودیم، با یک سخنرانی و ارائه یک کلید واژه طلایی همه قفل ها را باز کرده است. قفل هایی که با تدبیر، جهاد و ایثار برگرفته از دوران حماسه و دفاع، هرگز نمی توانند بازدارنده اندیشه های نابی باشند که سعادت و رستگاری این ملت و کشور بزرگ را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها