یادداشت/ روزبه قمصری

پرواز ۴۰ دقیقه‌ای «پهپاد حسان»؛ کابوس صهیونیست‌ها

پرواز ۴۰ دقیقه‌ای «پهپاد حسان» و عملیات موفق حزب‌الله لبنان ضمن غافلگیر کردن اساسی صهیونیست‌ها باعث ترس و وحشت فراوان و شدید سران و مقامات نظامی اسرائیلی شده است.
کد خبر: ۵۰۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۰ - 21February 2022

پرواز ۴۰ دقیقه‌ای «پهپاد حسان» که کابوس صهیونیست‌ها شدگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- روزبه قمصری؛ حزب‌الله لبنان با به پرواز درآوردن «پهپاد حسان» و انجام عملیات گشت زنی و جمع آوری اطلاعات در آسمان رژیم صهیونیستی ضمن غافلگیر کردن سران و مقامات این رژیم اشغالگر اطلاعات و تصاویر بسیار خوب و با ارزشی را از سرزمین‌های اشغالی ثبت و ضبط کرد.

اما در این میان نکته‌ای که موجب شد تا این عملیات پیروزی بزرگی برای حزب‌الله لبنان و شکستی بزرگ برای رژیم صهیونیستی باشد، ناتوانی و عدم موفقیت ارتش اسرائیل در رهگیری و انهدام این پهپاد بود؛ به صورتی که سامانه گنبد آهنین این رژیم که تبلیغات فراوانی در خصوص آن انجام شده است نیز نتوانست آن را رهگیری و شناسایی کند.

البته عمق این فاجعه و شکست تمام عیار نظامی زمانی بیشتر خود را نشان می‌دهد که بدانیم هواپیما‌های جنگنده رژیم صهیونیستی با به پرواز درآمدن در آسمان نیز در رهگیری و انهدام این پهپاد کوچک نیز ناموفق بوده و شکست دیگری را در برابر نیرو‌های مقاومت پذیرا شدند.

موضوع مهم دیگری که در بررسی ابعاد مختلف این عملیات نباید از اذهان دور بماند مدت زمان پرواز «پهپاد حسان» در آسمان سرزمین‌های اشغالی است. این پهپاد شناسایی کوچک با نفوذ به عمق اسرائیل توانست به مدت ۴۰ دقیقه در آسمان سرزمین‌های اشغالی پرواز کند و اطلاعات و تصاویر بسیار مهم و ارزشمندی را بدست بیاورد.

در این میان آن چیزی که بیشتر از همه برای رژیم صهیونیستی تلخ و دردآور بود بازگشت موفقت آمیز «پهپاد حسان» به لبنان بود. زیرا پس از اینکه این پهپاد وارد حریم هوایی اسرائیل شد شاهد به پرواز درآمدن جنگنده‌های اف ۱۶ به همراه بالگرد‌های آپاچی رژیم صهیونیستی به منظور رهگیری و انهدام آن بودیم، ولی نه در انجام ماموریت خود موفق بودند و نه سامانه موشکی گنبد آهنین توانست آنگونه که باید عملکرد درست و قابل قبولی داشته باشد.

حال که چند روزی از عملیات «پهپاد حسان» در آسمان رژیم صهیونیستی می‌گذرد، ابعاد شکست امنیتی و حتی شکست اقتصادی این رژیم اشغالگر بیش از پیش خود را نمایان می‌کند. به خصوص اینکه در این تقابل یک پهپاد ارزان قیمت به راحتی وارد حریم هوایی اسرائیل شد و بعد از جمع اوری اطلاعات و رسیدن به اهداف موردنظر به لبنان بازگشت، اما جنگنده‌های اف ۱۶ و بالگرد‌های آپاچی به همراه سامانه گنبد آهنین نبرد شکست خورده از میدان خارج شدند.

از طرف دیگر نیز شاهد هستیم که رسانه‌ها و روزنامه‌های اسرائیلی با برجسته کردن و پرداختن به ماجرای نفوذ این پهپاد به آسمان سرزمین‌های اشغالی و شکست ارتش اسرائیل در این میدان، فشار بسیار فراوانی را به سران و مقامات سیاسی و نظامی این کشور وارد می‌کنند. فشاری که قطعا آثار و عوارض خود را بر ساختار سیاسی و نظامی اسرائیل خواهد گذاشت.

شکست بزرگ رژیم صهیونیستی در ماجرای پرواز «پهپاد حسان» درست بعد از شکست‌ها و ناکامی‌های اسرائیل در برابر حملات هکری به سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف این رژیم نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی به دوران افول خود بسیار نزدیک شده و از این روی است که با انواع و اقسام ناکامی‌ها و شکست‌ها روبرو می‌شود و با توجه به وضعیت اقتصادی و سیاسی متزلزلی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند شاهد بحران‌های بیشتری در سرزمین‌های اشغالی خواهیم بود.

در پایان باید به این موضوع بسیار مهم و تاریخی اشاره کرد که حزب‌الله لبنان عصر روز جمعه در یک عملیات بسیار مهم و تاریخی «پهپاد حسان» را وارد حریم هوایی اسرائیل کرد که این پهپاد چیزی در حدود ۴۰ دقیقه در آسمان سرزمین‌های اشغالی پرواز کرد و اطلاعات و عکس‌های بسیار مهم و بااهمیتی را از فلسطین اشغالی تهیه کرد و در آخر هم به سلامتی به لبنان بازگشت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار