مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد؛

راه‌اندازی رصدخانه فرهنگی استان گیلان در تالار مرکزی رشت

«ثقتی» با بیان اینکه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان گیلان و مدیران آن‌ها ضمن کار شبانه‌روزی باید در سطح عالی جهادی باشند و محوری عمل کنند، گفت: به زودی رصدخانه فرهنگی استان گیلان را در تالار مرکزی رشت راه‌اندازی می‌کنیم.
کد خبر: ۵۰۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸ - 20February 2022

راه‌اندازی رصدخانه فرهنگی استان گیلان در تالار مرکزی رشتبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «رضا ثقتی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، امروز (یک‌شنبه) در جلسه شورای اداری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رویکرد جدید این نهاد را تحول‌گرا، تحول‌خواه و حضور بیشتر در کنار مردم ذکر کرد و اظهار داشت: در دیداری که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتم، مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگ و ارشاد استان را شامل ۱۰۰ اولویت تدوین و ارائه دادیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان خواستار پرهیز از عملکرد جزیره‌ای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به‌ویژه در زمینه تحقق یک‌صد اولویت مهم شد و افزود: تدوین نقشه جامع مهندسی فرهنگی استان تکلیفی است که از سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده ما گذاشته شده است که باید ظرف یک‌سال آینده انجام شود.

وی از مشارکت تمامی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان‌های فرهنگی استان گیلان در تدوین این نقشه جامع مهندسی فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: تاکید دارم به گونه‌ای این نقشه تدوین شود که حتی با تغییر دولت‌ها هم خللی به این نقشه جامع وارد نشود.

ثقتی با توجه به آغاز به کار تئاتر خیابانی در شهرستان «لاهیجان» در سال ۸۹ که رویداد آن هم‌اکنون به شکل ملی برگزار می‌شود، با بیان اینکه چنین حرکت‌هایی باید به‌عنوان مدل در تمام شهرستان‌های گیلان مطرح شود، خاطرنشان کرد: از رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان انتظار دارم بر اساس اطلس جغرافیایی و نیاز همان شهرستان، ظرفیت‌های هنری، فرهنگی و رسانه‌ای خود را احصاء و ارائه کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۶ شهرستان استان گیلان در حوزه مهدویت شامل: شب شعر انتظار، جلسه ادبی انتظار و... تاکید کرد: با احصاء توانمندی‌های شهرستان‌ها می‌توانیم استان گیلان را به مهد برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ادبی در کشور تبدیل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های گیلان و مدیران آن‌ها ضمن کار شبانه‌روزی باید در سطح عالی جهادی باشند و محوری عمل کنند، متذکر شد: به زودی رصدخانه فرهنگی استان گیلان را در تالار مرکزی رشت راه‌اندازی می‌کنیم.

وی ارتباط نزدیک با پارک‌های علمی و فناوری را رویکرد بعدی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ذکر کرد و افزود: دولت در بخش صنایع خلاق و استارتاپ‌های فرهنگی و هنری بودجه‌های هزار میلیاردی و کلان اختصاص داده و باید ما هم ضمن بسترسازی از این ظرفیت بزرگ استفاده کنیم؛ در غیر این صورت از دریای بی‌کران بودجه و اعتبارات عقب می‌مانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها